Aikaisemmin hyökkäsi terävästi 2500rpm kohdalla ja on nyt muutenkin laiskempi.
3600rpm 0.94bar, maf 91
4600rpm 0.82bar, maf 116
5200rpm 0.6bar, maf 131
Vaihto kolmoselle:
4200rpm 0.67bar, maf 117
4600rpm 0.59bar, maf 120
4900rpm 0.57bar, maf 125
5500rpm, 0.44bar, maf 130.
Vcds bank 32 ei näyttänyt lambdan arvoja että olisi voinut arvailla imu/maf vikaa.
N75, n249 ja bypass on vaihdettu ja alipaineletkua, maf 120tkm vanha. Kone 150hv mihin vaihdettu k03s ja ohjelma.
1.8T voiman puute
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.8T voiman puute
Vaihdoin lämpötila-anturin satunnaisen vikakoodin takia. Uusi anturi näyttää 84c lämpöiselle koneelle, että taitaa olla rikki. Irroitin maffilta johdon ja ainoa vaikutus oli ahtopainetiedon häviäminen odb palikasta.
Mikähän helvetti tuota riivaa, kulkee huonommin mitä enemmän vaihtaa osia...
Mikähän helvetti tuota riivaa, kulkee huonommin mitä enemmän vaihtaa osia...
Re: 1.8T voiman puute
VagVamma kirjoitti:Vaihdoin lämpötila-anturin satunnaisen vikakoodin takia. Uusi anturi näyttää 84c lämpöiselle koneelle, että taitaa olla rikki.
Niin mikä siis on rikki? Tuo uusi lämpöanturiko muka? VAGinoiden mittaristot on ohjelmoitu sojottamaan tasan 90 asteessa silloin kun oikeasti lämmöt on jotain 75-105 asteen välillä.
Re: 1.8T voiman puute
Jultsu kirjoitti:VagVamma kirjoitti:Vaihdoin lämpötila-anturin satunnaisen vikakoodin takia. Uusi anturi näyttää 84c lämpöiselle koneelle, että taitaa olla rikki.
Niin mikä siis on rikki? Tuo uusi lämpöanturiko muka? VAGinoiden mittaristot on ohjelmoitu sojottamaan tasan 90 asteessa silloin kun oikeasti lämmöt on jotain 75-105 asteen välillä.
Obd palikka näytti 84c lämpöä. Toisen piirin vastus oli 2.10x suurempi, onko ok?
Re: 1.8T voiman puute
Tein painetestin ja n75>kompuran letku vuoti. Ilmansuodatinkotelon päällä on joku takaiskuventtiili missä oli reikä ja ilma tulee ulos. Eihän tuo vaikuta mitään ahtoihin? Muuten paineet pysyy ja pulputtaa ne öljypohjaan.
Hyviä ideoita?
Hyviä ideoita?
Re: 1.8T voiman puute
Kattelin lisää arvoja. Nelosella 1500rpm kaasu pohjaan 2000rpm ahtaa 0.35bar, 3000rpm 0.6bar. Kakkosella 3000rpm kaasu pohjaan 3500rpm käy ahdot 1.1bar.
Re: 1.8T voiman puute
Laitoin hukkaportin letkuun lukkopihdit ja kulki paremmin. Meni limpmodeen varmaan kun ahtaminen loppui kiihdytyksen jälkeen? Vaihdoin n75 venttiilin, kakkosella ahdot käy 0.8bar ja nelosella 2000rpm ahtaa 0.3bar. En kyllä keksi mitä voisi enää tehdä.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Re: 1.8T voiman puute
Onko löytynyt vikaa? Audi tekee samaa ja haluisin kuntoon. Vcds:ällä kun seuraa ahtoja ja mitä ecu pyytää niin ei pysy yhtään perässä 2000-4000. Sen jälkeen nousee oikeisiin lukemiin mutta hitaammin kun pitäis. Oikeastaan ainoa mikä enää tulee mieleen vois olla hukkaportti joka vuotaa. N75 hyppää heti 86 kun lähtee kiihdyttämään. Sitä kans kuulostelin kun vuotoja etsin että mistä paine oikein sinne öljyn sekaan menee. Pcv oli irti imuputkesta
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Re: 1.8T voiman puute
Otin ja testasin. Pistin lisäjousen hukkaportin tankoon. Ei nyvi enää ja hivenen pirteämpikin mutta eiköhän se ala olla turbo ehtoopuolella. Ei vielä ääniä pidä eikä tupsauta savua mutta samallailla se aiempi passattikin alko oireilla ennen kun turbo lopullisesti hajos. Olkoon nyt noin
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa