1.8T voiman puute

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VagVamma
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.3.2019 10:45

1.8T voiman puute

ViestiKirjoittaja VagVamma » 2.4.2019 21:01

Aikaisemmin hyökkäsi terävästi 2500rpm kohdalla ja on nyt muutenkin laiskempi.

3600rpm 0.94bar, maf 91
4600rpm 0.82bar, maf 116
5200rpm 0.6bar, maf 131
Vaihto kolmoselle:
4200rpm 0.67bar, maf 117
4600rpm 0.59bar, maf 120
4900rpm 0.57bar, maf 125
5500rpm, 0.44bar, maf 130.

Vcds bank 32 ei näyttänyt lambdan arvoja että olisi voinut arvailla imu/maf vikaa.
N75, n249 ja bypass on vaihdettu ja alipaineletkua, maf 120tkm vanha. Kone 150hv mihin vaihdettu k03s ja ohjelma.

VagVamma
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.3.2019 10:45

Re: 1.8T voiman puute

ViestiKirjoittaja VagVamma » 5.4.2019 19:58

Vaihdoin lämpötila-anturin satunnaisen vikakoodin takia. Uusi anturi näyttää 84c lämpöiselle koneelle, että taitaa olla rikki. Irroitin maffilta johdon ja ainoa vaikutus oli ahtopainetiedon häviäminen odb palikasta.
Mikähän helvetti tuota riivaa, kulkee huonommin mitä enemmän vaihtaa osia...

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: 1.8T voiman puute

ViestiKirjoittaja Jultsu » 5.4.2019 20:00

VagVamma kirjoitti:Vaihdoin lämpötila-anturin satunnaisen vikakoodin takia. Uusi anturi näyttää 84c lämpöiselle koneelle, että taitaa olla rikki.


Niin mikä siis on rikki? Tuo uusi lämpöanturiko muka? VAGinoiden mittaristot on ohjelmoitu sojottamaan tasan 90 asteessa silloin kun oikeasti lämmöt on jotain 75-105 asteen välillä.

VagVamma
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.3.2019 10:45

Re: 1.8T voiman puute

ViestiKirjoittaja VagVamma » 5.4.2019 23:47

Jultsu kirjoitti:
VagVamma kirjoitti:Vaihdoin lämpötila-anturin satunnaisen vikakoodin takia. Uusi anturi näyttää 84c lämpöiselle koneelle, että taitaa olla rikki.


Niin mikä siis on rikki? Tuo uusi lämpöanturiko muka? VAGinoiden mittaristot on ohjelmoitu sojottamaan tasan 90 asteessa silloin kun oikeasti lämmöt on jotain 75-105 asteen välillä.

Obd palikka näytti 84c lämpöä. Toisen piirin vastus oli 2.10x suurempi, onko ok?

VagVamma
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.3.2019 10:45

Re: 1.8T voiman puute

ViestiKirjoittaja VagVamma » 6.4.2019 21:44

Tein painetestin ja n75>kompuran letku vuoti. Ilmansuodatinkotelon päällä on joku takaiskuventtiili missä oli reikä ja ilma tulee ulos. Eihän tuo vaikuta mitään ahtoihin? Muuten paineet pysyy ja pulputtaa ne öljypohjaan.

Hyviä ideoita?

VagVamma
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.3.2019 10:45

Re: 1.8T voiman puute

ViestiKirjoittaja VagVamma » 7.4.2019 20:27

Kattelin lisää arvoja. Nelosella 1500rpm kaasu pohjaan 2000rpm ahtaa 0.35bar, 3000rpm 0.6bar. Kakkosella 3000rpm kaasu pohjaan 3500rpm käy ahdot 1.1bar.

VagVamma
-
Viestit: 8
Liittynyt: 24.3.2019 10:45

Re: 1.8T voiman puute

ViestiKirjoittaja VagVamma » 8.4.2019 20:59

Laitoin hukkaportin letkuun lukkopihdit ja kulki paremmin. Meni limpmodeen varmaan kun ahtaminen loppui kiihdytyksen jälkeen? Vaihdoin n75 venttiilin, kakkosella ahdot käy 0.8bar ja nelosella 2000rpm ahtaa 0.3bar. En kyllä keksi mitä voisi enää tehdä.

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

Re: 1.8T voiman puute

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 13.4.2019 13:11

Onko löytynyt vikaa? Audi tekee samaa ja haluisin kuntoon. Vcds:ällä kun seuraa ahtoja ja mitä ecu pyytää niin ei pysy yhtään perässä 2000-4000. Sen jälkeen nousee oikeisiin lukemiin mutta hitaammin kun pitäis. Oikeastaan ainoa mikä enää tulee mieleen vois olla hukkaportti joka vuotaa. N75 hyppää heti 86 kun lähtee kiihdyttämään. Sitä kans kuulostelin kun vuotoja etsin että mistä paine oikein sinne öljyn sekaan menee. Pcv oli irti imuputkesta

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

Re: 1.8T voiman puute

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 13.4.2019 20:36

Otin ja testasin. Pistin lisäjousen hukkaportin tankoon. Ei nyvi enää ja hivenen pirteämpikin mutta eiköhän se ala olla turbo ehtoopuolella. Ei vielä ääniä pidä eikä tupsauta savua mutta samallailla se aiempi passattikin alko oireilla ennen kun turbo lopullisesti hajos. Olkoon nyt noin


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa