Moottoriswappi 1.4->1.6
Valvoja: ffp jäsenet
Moottoriswappi 1.4->1.6
Minkälainen urakka on vaihtaa boraan 1.6 16v pannu? tulee siis kaikki apulaitteet mukaan ecut jne. Vaihdanko samalla johtosatsin ja mitä pitää ottaa huomioon? Joudunko vaihtaa esim mittaristot virtalukot sulaketaulut yms. elinten luovuttaja on samaa vuosimallia (2002) golffi.
Re: Moottoriswappi 1.4->1.6
Ajoneston vuoksi tarvitset ecun, mittariston ja avaimien sirut luovuttaja-autosta. Hyvinkin todennäköisesti johtosarjoissa on eroa, se on sitten elämänkatsomuksesta kiinni että onko helpompi vaihdella vanhasta sarjasta yksittäisiä johtoja oikeisiin koloihin liittimissä vaiko repiä koko paska irti ja sököttää uusi tilalle (ja mahdollisesti tehdä liitoksia sinne tänne)
Re: Moottoriswappi 1.4->1.6
Jultsu kirjoitti:Ajoneston vuoksi tarvitset ecun, mittariston ja avaimien sirut luovuttaja-autosta. Hyvinkin todennäköisesti johtosarjoissa on eroa, se on sitten elämänkatsomuksesta kiinni että onko helpompi vaihdella vanhasta sarjasta yksittäisiä johtoja oikeisiin koloihin liittimissä vaiko repiä koko paska irti ja sököttää uusi tilalle (ja mahdollisesti tehdä liitoksia sinne tänne)
Joo, mulle tulee koko golffi mistä saa kaiken mitä vaan iihen tarvii, mietein vaan kuinka ahtaalla johtosarjan vaihto on ? Onko ne taulussa kiinni liittimillä vai miten? Sit tää avainsirun vaihto. Joudunko vaihtaa virtalukon samalla vai riittääkö et vaihtaa sirut ite avaimesta ja miten saan toimimaan sit kaukolukituksen? Sit muutoskatsastukseen liittyen joudunko vaihtaan jarrut vai onko ne samankokoset?
Re: Moottoriswappi 1.4->1.6
Se ajonestosiru on sellainen pieni lasinen kapseli avaimen sisällä, ei liity mitenkään Kauko-ohjaimen piirilevyyn.
Ajoneston toiminnan kannalta katsottuna virtalukkoon ei tarvi koskea.
https://www.google.com/search?q=vw+bora ... cmww6mvHSM
Jarrujen suhteen.. Katso minkä kokoiset etujarrut borassa nykyään on ja millaiset siinä golffissa on. Takajarrut taitaa olla samat.. Ja juttele katsastusmiehen kans miten suhtautuu..
Moottorin johtosarjojen suhteen joutuu vaan tutkia ja vertailla mikä on helpoin vaihtoehto.. Eikös nuo koneet oo lähes samoja? Joten ei ihan mahdottomuus että vanha johtosarja jopa kävisi.. En ole itse noihin moottoreihin kummemmin perehtynyt.
Eikös noissa "neloskoppasissa" johtosarjan läpivienti ohjaamoon ole toteutettu liittimillä, jolloin ei tarvi ohjaamon puolelle juuri piuhoja vaihdella. Ja muutenkin moottorin johdot menee suurimmalta osalta suoraan ecu:lle..
Ajoneston toiminnan kannalta katsottuna virtalukkoon ei tarvi koskea.
https://www.google.com/search?q=vw+bora ... cmww6mvHSM
Jarrujen suhteen.. Katso minkä kokoiset etujarrut borassa nykyään on ja millaiset siinä golffissa on. Takajarrut taitaa olla samat.. Ja juttele katsastusmiehen kans miten suhtautuu..
Moottorin johtosarjojen suhteen joutuu vaan tutkia ja vertailla mikä on helpoin vaihtoehto.. Eikös nuo koneet oo lähes samoja? Joten ei ihan mahdottomuus että vanha johtosarja jopa kävisi.. En ole itse noihin moottoreihin kummemmin perehtynyt.
Eikös noissa "neloskoppasissa" johtosarjan läpivienti ohjaamoon ole toteutettu liittimillä, jolloin ei tarvi ohjaamon puolelle juuri piuhoja vaihdella. Ja muutenkin moottorin johdot menee suurimmalta osalta suoraan ecu:lle..
Re: Moottoriswappi 1.4->1.6
pete73 kirjoitti:Se ajonestosiru on sellainen pieni lasinen kapseli avaimen sisällä, ei liity mitenkään Kauko-ohjaimen piirilevyyn.
Ajoneston toiminnan kannalta katsottuna virtalukkoon ei tarvi koskea.
https://www.google.com/search?q=vw+bora ... cmww6mvHSM
Jarrujen suhteen.. Katso minkä kokoiset etujarrut borassa nykyään on ja millaiset siinä golffissa on. Takajarrut taitaa olla samat.. Ja juttele katsastusmiehen kans miten suhtautuu..
Moottorin johtosarjojen suhteen joutuu vaan tutkia ja vertailla mikä on helpoin vaihtoehto.. Eikös nuo koneet oo lähes samoja? Joten ei ihan mahdottomuus että vanha johtosarja jopa kävisi.. En ole itse noihin moottoreihin kummemmin perehtynyt.
Eikös noissa "neloskoppasissa" johtosarjan läpivienti ohjaamoon ole toteutettu liittimillä, jolloin ei tarvi ohjaamon puolelle juuri piuhoja vaihdella. Ja muutenkin moottorin johdot menee suurimmalta osalta suoraan ecu:lle..
Mitä nopeasti vilkasin, niin etulevyt ainakin hiukka isommat. Johtosarjojen suhteen mieluiten vaihtaisin, koska edellinen omistaja on tehny jotain lisämaadotusvirityksiä niihin ja tuli paljo vikakoodeja liittyen "electrical malfunction" joten ehkä helpoimmalla pääsen kun vaihdan koko satsin :D.
Perehdyin äskettäin tohon avaimen mystiseen elämään ja sainkin vastauksen sun postauksen kautta, kiitos.
Laatikot tietääkseni ovat samoja, eli ehkä? ei tarvi vaihtaa vetareita jne voimansiirtoa.
Onko mittaristo vaan plug&play meiningillä? eli vanha veks ja uus tilalle.
Re: Moottoriswappi 1.4->1.6
Liittimet on samoja mittaristoissa, mutta pinnityksistä en mene satavarmaksi vannomaan. Onko molemmat mittaristot samalta valmistajalta (VDO, Magneti Marelli tjsp.)?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa