Passat -00 ecun vaihto 1.8t bensa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Raipepassat
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.1.2019 11:18

Passat -00 ecun vaihto 1.8t bensa

ViestiKirjoittaja Raipepassat » 9.1.2019 11:48

Kyseisestä aeb koneisesta meni ecu rikki. Ei saa enää yhteyttä ecuun vcds ohjelmalla. Tilasin käytetyn ecun samalla sarjanumerolla ja kyseiseen ecuun kuuluvan virta-avaimen. Miten saan auton pelittämään? Siis uusi ecu, siihen kuuluva virta-avain ja vcds ohjelma käytössä.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Passat -00 ecun vaihto 1.8t bensa

ViestiKirjoittaja Jultsu » 9.1.2019 16:01

Kaikkiin muihin ohjainlaitteisiin saa kuitenkin yhteyden?

Auto ei tietenkään myöskään käynnisty, sekin on kokeiltu jo?

Sulakkeista aloittaisin ensin, moottorinohjaimen sulake taisi löytyä konepellin alta jarrutehostimen vierestä muoviboksin sisältä, sen lisäksi ja varmuuden välttämiseksi voisi muutkin paikat käydä läpi (ratin vierestä päädystä ja ratin alta releiden lähettyviltä) ja kaikki tottakai yksitellen irti ja mittaamaan yleismittarilla mikäli sulakkeiden päissä ei ole paljaita mittapisteitä.


Avain on paritettuna ainoastaan mittaristoon, ja mittaristo on paritettu ecuun. Jos et halua lähteä leikkimään kaapeleilla ja ohjelmilla niin osta se mittaristokin vielä samasta autosta niin saat heittää kaikki vaan kiinni ja ajoon.

Raipepassat
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.1.2019 11:18

Re: Passat -00 ecun vaihto 1.8t bensa

ViestiKirjoittaja Raipepassat » 9.1.2019 21:30

Joo elikkäs ecu on entinen juotoshommien takia.

Tilasin tänään mittariston joka kuuluu samaan settiin.

Kun nämä kolme (avaimen siru, mittaristo, ecu) lykkää yhteen niin pitäisi alkaa toimia.

Ens viikolla selviää.

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Passat -00 ecun vaihto 1.8t bensa

ViestiKirjoittaja Jultsu » 9.1.2019 22:08

Ah, sellainen tapaus.

Mittaristolle ja ECUlle voi joutua tekemään VCDS:llä pieniä koodausmuutoksia riippuen ajoneuvon voimalinjasta ja varusteista. Siru saattaa olla melko piukasti liimattu vanhaan avainkuoreen, saattaa olla helpompi vaihtaa se stilettiterä vanhoihin kuoriin.

Raipepassat
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.1.2019 11:18

Re: Passat -00 ecun vaihto 1.8t bensa

ViestiKirjoittaja Raipepassat » 18.1.2019 21:56

En saanut toimaan autoa tällä kolmikolla... mittaristo, ecu ja virta-avain. Edelleen vilkuttaa ajonestoa. Auto käy hetken ja sammuu. Voiko ajonesto jäädä tavallaan päälle kun mittaristoa, ecua ja eri virta avainta kokeiltu sikin sokin? Mitä vcds ohjelmalla vois kokeilla? Joku ajoneston sopeutus vai? Puhuit pienistä koodausmuutoksista... voitko kertoa tarkemmin.
Kiitos

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Passat -00 ecun vaihto 1.8t bensa

ViestiKirjoittaja Jultsu » 18.1.2019 23:00

Ajonesto ei "aktivoidu" tai "jää päälle", vikakoodit toki jää vikamuistiin.

Oliko varaosanumerot identtisiä mittaristoilla ja ecuilla? Luovuttaja-auto myös -00 ?

Noi koodausmuutokset liittyy lähinnä turvavyö/pissapojan/jarrupalan varoitusvaloihin ja nopeusmittarin kalibroimiseen. Ajoneston sopeuttamiseen ei riitä pelkkä VCDS vaan tarvitset myös pin-koodit jotka pitää kaivaa eri kaapelilla ja ohjelmalla noista purkeista.

Raipepassat
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.1.2019 11:18

Re: Passat -00 ecun vaihto 1.8t bensa

ViestiKirjoittaja Raipepassat » 22.1.2019 20:07

Alla olevan videon mukaan sain VCDS:llä ajoneston sopeutettua. Paikalleen autoon laitoin uuden ecun täysin samalla numerolla kuin rikkoontunut ecu, oman vanhan mittaristo ja oman vanhan avaimen. Ne paikalleen ja sopeutus.
Ongelma siis ratkaistu...


https://www.youtube.com/watch?v=jBhH_uHsbSE

Jultsu
-
Viestit: 2918
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: Passat -00 ecun vaihto 1.8t bensa

ViestiKirjoittaja Jultsu » 22.1.2019 20:42

Okei, hyvä homma että kyseessä oli vielä IMMO2 aikakauden vehkeet, se kun muuttui juuri tuossa vuosituhannen vaihteessa immokolmoseksi joka vaatii sitten jo pin-koodien kaivelut jne.

Raipepassat
-
Viestit: 5
Liittynyt: 9.1.2019 11:18

Re: Passat -00 ecun vaihto 1.8t bensa

ViestiKirjoittaja Raipepassat » 22.1.2019 22:36

Kiitos vinkeistä. Nyt on viisastuttu... kylläkin kantapään kautta. Ohjelmointi tehon nostoon on ainut ja oikea tapa. Kolvihommat ei tässä tapauksessa tuonut kuin harmaita hiuksia. Pääasia että auto nyt kunnossa ja kulkee.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa