golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Valvoja: ffp jäsenet
golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
auto ollut tallin perällä noin 8 vuotta, nyt tarkoitus huoltaa läpi ja ottaa käyttöön, jos vaikka sattuisi lunta tänä talvena tulemaan..korjattavaa ja huollettavaa löytyy monenlaista.
kyseisestä automallista löytyy aika vähän tietoa.
-onko vaihdelaatikon öljytila (manuaalilaatikko) yhteydessä jakolaatikkoon, molemmissa on poistoproppu, mutta vain vaihdelaatikosta löysin öljyn lisäys propun?
-mitä öljyä tuonne kuuluu laittaa, entä perämurikan öljylaatu?
paikallinen varaosaliike nosti kädet ilmaan, eikä oikeen tietoa löytynyt..
-molemmat takanavat ovat kunnolla jumissa, vaikka jarrutkin poistettu. autoon on edellisen omistajan aikana vaihdettu molemmat takapyörän laakerit, mutta jokin siinä on nyt mennyt pieleen. kruunumutteria löysäämällä napa pyörii yhdellä kädellä kuten kuuluukin, mutta kiinni ollessa vaaditaan vääntörautaa, laakeri väärä tai jotakin puuttuu?
löytyykö jostakin taka akseliston räjäytyskuvia?
laitan kuvia kun saan tuota purettua lisää..
kyseisestä automallista löytyy aika vähän tietoa.
-onko vaihdelaatikon öljytila (manuaalilaatikko) yhteydessä jakolaatikkoon, molemmissa on poistoproppu, mutta vain vaihdelaatikosta löysin öljyn lisäys propun?
-mitä öljyä tuonne kuuluu laittaa, entä perämurikan öljylaatu?
paikallinen varaosaliike nosti kädet ilmaan, eikä oikeen tietoa löytynyt..
-molemmat takanavat ovat kunnolla jumissa, vaikka jarrutkin poistettu. autoon on edellisen omistajan aikana vaihdettu molemmat takapyörän laakerit, mutta jokin siinä on nyt mennyt pieleen. kruunumutteria löysäämällä napa pyörii yhdellä kädellä kuten kuuluukin, mutta kiinni ollessa vaaditaan vääntörautaa, laakeri väärä tai jotakin puuttuu?
löytyykö jostakin taka akseliston räjäytyskuvia?
laitan kuvia kun saan tuota purettua lisää..
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Aiemmin löytyi öljyt Castrolin luettelosta ihan netistä,myös COMMA öljyjä laitettu.
Vaihdelaatikossa tosiaan kaksi tyhjennysproppua,mutta yksi täyttöproppu,ohje taisi olla että täyttö,koeajo ja lopun öljyn lisäys.
Jos ongelmia perän kanssa niin eikö olisi sama pudottaa koko paketti pois ja vaihtaa stefat ja puslat?
Netin varaosaliikkeistä löytyy myös laakerit akselien suojakumit jne. Numerot ja jotain purkukuvia tuolta...http://www.oemepc.com/
Vaihdelaatikossa tosiaan kaksi tyhjennysproppua,mutta yksi täyttöproppu,ohje taisi olla että täyttö,koeajo ja lopun öljyn lisäys.
Jos ongelmia perän kanssa niin eikö olisi sama pudottaa koko paketti pois ja vaihtaa stefat ja puslat?
Netin varaosaliikkeistä löytyy myös laakerit akselien suojakumit jne. Numerot ja jotain purkukuvia tuolta...http://www.oemepc.com/
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
joo näin oli vähän tarkoitus ja purkaminen jo hiukan alkanutkin.
alustan osat ruosteenpoistokylpyyn ja sen jälkeen vielä hiekkapuhallukseen jne..
jumituksen syy taitaa olla abs kehään kiinni pureva abs anturi, jota kylläkän ei ole vaihdettu vain pyöränlaakerit molemmin puolin ja molemmat puolet puree samalla tavalla kiinni, ei tajua?
pahasti on kerännyt ruostetta tuohon vetoakselin päähän, jossa tuo kehä on kiinni.
hajoituskuvan mukaan mitään ei puutu.
kiitos linkistä!
alustan osat ruosteenpoistokylpyyn ja sen jälkeen vielä hiekkapuhallukseen jne..
jumituksen syy taitaa olla abs kehään kiinni pureva abs anturi, jota kylläkän ei ole vaihdettu vain pyöränlaakerit molemmin puolin ja molemmat puolet puree samalla tavalla kiinni, ei tajua?
pahasti on kerännyt ruostetta tuohon vetoakselin päähän, jossa tuo kehä on kiinni.
hajoituskuvan mukaan mitään ei puutu.
kiitos linkistä!
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Voisiko tuo ruosteen aiheuttama "turpoaminen" olla tosiaankin syyllinen tuohon? Ei muuta kuin abs rengas pois,sekä vähän ruosteita ja takaisin kiinni ja kokeilemaan... Voihan tietysti olla että laakeri menee jumiin kun mutterin vetää kiinni,mutta että molemmat puolet.
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
kyllä tohon jumitukseen löytyi tänään järkevä syy, kun sain uuden abs kehän käteeni.
ilmeisesti vika on ollut jo hetken aikaa, mutta tuli esille vasta laakerivaihdon yhteydessä.
akselin pää on niin piilossa tuolla tukivarren sisällä, että sinne se kura jää, eikä normi auton pesulla puhdistu, näin luulisin.
uuden ja vanhan ero on huomattava. testikasauksella pyörii kuten pitääkin.
tästä on hyvä jatkaa..
ilmeisesti vika on ollut jo hetken aikaa, mutta tuli esille vasta laakerivaihdon yhteydessä.
akselin pää on niin piilossa tuolla tukivarren sisällä, että sinne se kura jää, eikä normi auton pesulla puhdistu, näin luulisin.
uuden ja vanhan ero on huomattava. testikasauksella pyörii kuten pitääkin.
tästä on hyvä jatkaa..
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Hyvä että selvisi ja vielä noin helposti. Seurataan mielenkiinnolla mitä muuta löytyykään :)
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Aiheeseen liittyen oli tarkoitus keväällä vaihtaa ulommat nivelet taakse ja nuo abs kehät, mutta paikallisesta varaosapuulaakista ei suoraan sopivia niveliä löytynyt. Nivelet sopii spooreiltaan mutta abs kehää ei tuohon saa ilman sorvia sopimaan. Tilattiin muutamaa eri mallin niveltä mutta kaikissa samaa vikaa. Ei nyt ole vielä saanut noita sorvissa pyöräytettyä.
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Sisemmät nivelet löysin taakse jotka tilattu, mutta noita ulompia ei tunnu tosiaan löytyvän mistään?
Uudet suojakumit kyllä saa erikseen , mutta ei uutta niveltä.
Mikä on muuten tuon napamuterin oikea kiristys momentti takana ?
Uudet suojakumit kyllä saa erikseen , mutta ei uutta niveltä.
Mikä on muuten tuon napamuterin oikea kiristys momentti takana ?
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
onko jollakin varmaa tietoa, sopiiko powerflexin nro 12 puslat tuohon takapään alatukivarteen?
https://www.powerflex.co.uk/products/Go ... 021/1.html
kuvassa kun on yhtenäinen akseli ja syncrossa on erilliset pyöränripustukset takana. powerflexin mallikuva puslasta kyllä täsmäisi alkuperäisen kanssa, onko tuo kuva vaan väärin piirretty?
https://www.powerflex.co.uk/products/Go ... 021/1.html
kuvassa kun on yhtenäinen akseli ja syncrossa on erilliset pyöränripustukset takana. powerflexin mallikuva puslasta kyllä täsmäisi alkuperäisen kanssa, onko tuo kuva vaan väärin piirretty?
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Mulla on tullut ennenkin vastaan, että nuo powerflexin piirrokset on "vähän sinne päin" periaatekuvia, mutta itse osasta otettu kuva oikea..
ElI tohtisin väittää että juuri oikea osa on.
Just kyseisen puslan suhteen en tosin pysty täysin varmaa tietoa sanoa.. Näyttää oikealta :)
Ja myös sanallinen kuvaus sekä lukumäärät täsmää..
ElI tohtisin väittää että juuri oikea osa on.
Just kyseisen puslan suhteen en tosin pysty täysin varmaa tietoa sanoa.. Näyttää oikealta :)
Ja myös sanallinen kuvaus sekä lukumäärät täsmää..
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Kyllä tuo nro 12 pitäisi käydä. Classic partsilla ei ole orginaalitkaa hinnankiroissa.
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
takajarrusatulat menossa hiekkapuhalluksen kautta purkuun, maalaukseen ja tiivisteiden vaihtoon.
täällä oli joskus tekstit osiossa takajarrusatuloiden purkamisohjeet kuvien kera ja rasvanipan asennus käsijarrua varten, mutten sellasta enää löydä?
mäntä lähtee pyörittämällä ja sopivilla kärkipihdeillä (saa suositella sopivia, sellasia ei löytynyt) pitäisi lähteä lukkorengas pois, mutta miten se keskellä oleva kierretanko lähtee EHJÄNÄ irti?
38 taitaa olla mäntäkoko.
täällä oli joskus tekstit osiossa takajarrusatuloiden purkamisohjeet kuvien kera ja rasvanipan asennus käsijarrua varten, mutten sellasta enää löydä?
mäntä lähtee pyörittämällä ja sopivilla kärkipihdeillä (saa suositella sopivia, sellasia ei löytynyt) pitäisi lähteä lukkorengas pois, mutta miten se keskellä oleva kierretanko lähtee EHJÄNÄ irti?
38 taitaa olla mäntäkoko.
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
-38 mäntä
-sokka sisältä,mutteri ulkoa ja vipu pois,purkautuu sisäkautta
-yleensä akseli niin ruostunut ettei pidä enää uusilla tiivisteillä
-uudet/vaihtosatulat 40-50 €
-en laittele enää rasvanippoja->kasauksen jälkeen kun paikallen asentanut, käsijarrunvajerin vivun suojannut kuoruttamalla vaseliinillä
-on korvattu myös nelos golffin satulalla jolloin satulaan tuleva letku vaihdetaan passatin letkuun
-sokka sisältä,mutteri ulkoa ja vipu pois,purkautuu sisäkautta
-yleensä akseli niin ruostunut ettei pidä enää uusilla tiivisteillä
-uudet/vaihtosatulat 40-50 €
-en laittele enää rasvanippoja->kasauksen jälkeen kun paikallen asentanut, käsijarrunvajerin vivun suojannut kuoruttamalla vaseliinillä
-on korvattu myös nelos golffin satulalla jolloin satulaan tuleva letku vaihdetaan passatin letkuun
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
JiiBee kirjoitti:Aiemmin löytyi öljyt Castrolin luettelosta ihan netistä,myös COMMA öljyjä laitettu.
Vaihdelaatikossa tosiaan kaksi tyhjennysproppua,mutta yksi täyttöproppu,ohje taisi olla että täyttö,koeajo ja lopun öljyn lisäys.
kaikki castrollin öljyt ostettu suositusten mukaan, mutta miten luotettava tuo sivu on öljymäärän suhteen?
vaihdelaatikossa oli täyttöaukon alareunaan asti vanhaa öljyä ja 2 päivän valutuksen jälkeen laatikko+jakolaatikosta tuli 1.9 litraa ulos.
castrollin mukaan pitäisi mennä 2.4 litraa yhteensä.
vai kuuluuko tämä vaihteisto "ylitäyttää" kuten jotkut vanhemmat golffin laatikot vaativat muistaakseni nopeusmittarin vaijerin kolosta?
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Minähän en tiedä varmasti tästä, mutta juurikin kakkis syncroon öljyt vaihtaneena niin laitoin n 2.5l öljyä sinne laatikkoon+jakolootaan.
Ainakin kakkiksessa on kyllä jakolaatikolle oma täyttökin, sieltä laittelin n 0.5l ja mittarinvijerin reiästä loput. Tuolta tuli ulos vajaa 2.4l yhteensä, jakolaatikon puolelta 0.8 ja vaihteiston puolelta 1.6l eli samaa öljytilavuutta ovat.
Ainakin kakkiksessa on kyllä jakolaatikolle oma täyttökin, sieltä laittelin n 0.5l ja mittarinvijerin reiästä loput. Tuolta tuli ulos vajaa 2.4l yhteensä, jakolaatikon puolelta 0.8 ja vaihteiston puolelta 1.6l eli samaa öljytilavuutta ovat.
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Aski ei tuu tyhjäksi tyhjennysropuista. Jää yllättävän paljon kaikenmaailman koloihin. Itse täytän vaihdevalitsin tornin kautta, ensin täyttö/tarkistus reijän tasoin ja loraus lisää. Oikeasti tyhjään askiin menee ainakin vajaavetosessa kutakuinkin ilmotettu määrä.
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
auto saatu käymään monen vuoden jälkeen, mutta käy niin saakelin huonosti!
ihan kaikilla ei tunnu käyvän, eikä myöskään kaasuun vastaan kuten ennen.
tulpat tuli uusittua, samoin jämähtänyt bensapumppu, voisko olla esim.
suuttimet kuivahtaneet seisonnan aikana?
myöskään flektit ei lähde pyörimään, ilmastointin kanssa koitin, mutta ei "pakko käynnistä" flektejä. ei siis uskaltanut täysin kuumaksi käyttää..
edit: oisko kylmäaineet karanneet, eikä siksi kompura käynnisty/
käynnistä flektejä?
myös koneen ja vaihdelaatikon välistä vuotaa öljyä, joko kampiakselin stefa kovettunut, tai öljypohjan tiiviste, joka olisi helpompi vaihtoehto..
et kyllä vastustaa taas..
ihan kaikilla ei tunnu käyvän, eikä myöskään kaasuun vastaan kuten ennen.
tulpat tuli uusittua, samoin jämähtänyt bensapumppu, voisko olla esim.
suuttimet kuivahtaneet seisonnan aikana?
myöskään flektit ei lähde pyörimään, ilmastointin kanssa koitin, mutta ei "pakko käynnistä" flektejä. ei siis uskaltanut täysin kuumaksi käyttää..
edit: oisko kylmäaineet karanneet, eikä siksi kompura käynnisty/
käynnistä flektejä?
myös koneen ja vaihdelaatikon välistä vuotaa öljyä, joko kampiakselin stefa kovettunut, tai öljypohjan tiiviste, joka olisi helpompi vaihtoehto..
et kyllä vastustaa taas..
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
oisko hyviä ideoita?
käyntivika parani uudella puola paketilla, nyt käy kaikilla. vanha oli halki.
mutta alle 3000 kierroksen ei jaksa käydä kunnolla, kaasuttelee yksinään 1000-1500 aluella.
ei yski, eikä pauku, kierrokset "hummaa" eestaas..kunnon polkasulla herää heti henkin, mutta saattaa myös sammua sen jälkeen..
3000 käy oikein hyvin ja sen ylitse. kierrosherkkyys on hyvä, vastaa hyvin kaasupolkimeen.
vikakoodeja koitin ja tollasen antoi:
00533 - Idle Speed Regulation
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
vaihdettu:
tankissa on pelkästään uutta bensaa.
uusi bensapumppu, laadukas vdo.
bensasuodatin
uudet tulpat
ilmansuodatin.
ross techin sivuja koitin tutkia, bensapuolen vikaan tuo antaa viitteitä, mitä seuraavaksi lähtisi vaihtamaan?
niin ja flektit kyllä toimivat, eli kylmäaineet hävinneet pitkän seisonnan aikana, siinä syy.
käyntivika parani uudella puola paketilla, nyt käy kaikilla. vanha oli halki.
mutta alle 3000 kierroksen ei jaksa käydä kunnolla, kaasuttelee yksinään 1000-1500 aluella.
ei yski, eikä pauku, kierrokset "hummaa" eestaas..kunnon polkasulla herää heti henkin, mutta saattaa myös sammua sen jälkeen..
3000 käy oikein hyvin ja sen ylitse. kierrosherkkyys on hyvä, vastaa hyvin kaasupolkimeen.
vikakoodeja koitin ja tollasen antoi:
00533 - Idle Speed Regulation
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
vaihdettu:
tankissa on pelkästään uutta bensaa.
uusi bensapumppu, laadukas vdo.
bensasuodatin
uudet tulpat
ilmansuodatin.
ross techin sivuja koitin tutkia, bensapuolen vikaan tuo antaa viitteitä, mitä seuraavaksi lähtisi vaihtamaan?
niin ja flektit kyllä toimivat, eli kylmäaineet hävinneet pitkän seisonnan aikana, siinä syy.
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Polttoaineen paine? Paineensäädin sökö?
Alipaineletkut vaihdettu? Paineensäädin ei reagoi alipaineen muutokseen niinkuin pitäisi?
Alipaineletkut vaihdettu? Paineensäädin ei reagoi alipaineen muutokseen niinkuin pitäisi?
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Hain pikkukoneesta AAA bensanpaineensäätimen lainaan, ei vaikutusta. No nypin yksitellen anturi johtoja irti auton käydessä, tuosta kuvan paikasta kun liittimen irti, alkoi käydä täysin puhtaasta, eikä sammu nopeesta kaasun painamisesta. Tyhjäkäynti kierrokset vaan nousi 1600 josta ei tipunnut.
Kävin testilenkillä, vetoja on kuten ennenkin ja käy aivan puhtaasti koko kierros alueen läpi.
Tuo on joku kaasu läppä anturi?
.Kävin testilenkillä, vetoja on kuten ennenkin ja käy aivan puhtaasti koko kierros alueen läpi.
Tuo on joku kaasu läppä anturi?
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Jep, kaasuläpän asentoanturi.
E: Tuli sattumoisin mieleen kun Mikko__ mainitsi tuon tyhjäkäyntiventtiilin(-moottorin?), että omassakin verkussa oli tyhjäkäynnillä humppaamista kierroksissa. Ostin tätä ainetta, jolla putsasin aiemmin kaasuläpän ja tuli hyvä mutta kierrosten hummailu jatkui, niin käytin sitä nyt äskettäin myös tuohon tyhjäkäyntiventtiiliin(-moottoriin). Annoin aineen muhia tovinsa ja tyhjennettäessä tuli mustana ulos sieltä sisuksista. Vielä ei ole tietoa auttoiko tuohon humppaamiseen kun kansi on vielä irti, mutta ehkä nyt viikonloppuna ehtii kasailla ja testata.
E: Tuli sattumoisin mieleen kun Mikko__ mainitsi tuon tyhjäkäyntiventtiilin(-moottorin?), että omassakin verkussa oli tyhjäkäynnillä humppaamista kierroksissa. Ostin tätä ainetta, jolla putsasin aiemmin kaasuläpän ja tuli hyvä mutta kierrosten hummailu jatkui, niin käytin sitä nyt äskettäin myös tuohon tyhjäkäyntiventtiiliin(-moottoriin). Annoin aineen muhia tovinsa ja tyhjennettäessä tuli mustana ulos sieltä sisuksista. Vielä ei ole tietoa auttoiko tuohon humppaamiseen kun kansi on vielä irti, mutta ehkä nyt viikonloppuna ehtii kasailla ja testata.
Viimeksi muokannut Topsuu, 21.1.2019 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Vois olla tyhjäkäyntiventtiilikin jumissa /likainen. Silloin kanssa kierrokset humppaa.
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
Kaasuläpän anturin toiminnan voi varmistaa vaikka yleismittarilla. Voi hyvin olla että on toinen vastuspinta kulunut ja arvot hyppii.
Re: golf 3 2.9 VR-6 Syncro variant käyttöönottohuoltoa
^^BeBe kirjoitti:Kaasuläpän anturin toiminnan voi varmistaa vaikka yleismittarilla. Voi hyvin olla että on toinen vastuspinta kulunut ja arvot hyppii.
miten tämän mittaan ja millasia arvoja pitäis saada? sähköpuoli ei ole se vahvin alue, et kerro vaan lisää, kiitos!
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa