Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat

ViestiKirjoittaja Toitsu » 3.9.2018 16:35

Päästöt korkeat. Auto 1998 Vw Golf automaatti 1.6 bensa 8v.
Ylemmässä lapussa leimalla mitatut ja alemmassa lambdan vaihdon jälkeen mitatut.

Tähän mennessä vaihdettu:
Tulpan johdot
Tulpat
Ilmanputsarin suodatin on irti
Imusarjan tiiviste
Lambda

Bilteema lukija antoi vikakoodiksi "Ykk, lambda tai katti".

Imuvuotoja ei ole toistaiseksi löytynyt. Vetoja oli yllättävän hyvin kun ajoi korjaamolle. Lähtee hyvin käyntiin, ei nykimistä. Ehkä piirun nuhainen, mutta ei semmoinen kuin "ryyppy päällä" -ajaisi, vaikka aika hirveät lukemat onkin. Mitä seuraavaksi? Ykk-anturi? Katti? Korjaamolla oltiin sitä mieltä ettei olisi katti tai ykk. Mikä/missä se venttiilikopan kannesta imusarjaan menevä letku on jossa joku mahdollisesti jumiva takaiskuventtiili? Auto seissyt noin 2v. Jakaja on nelipuolainen mötikkä.

Kuva

Kuva

Caddydriver
-
Viestit: 23
Liittynyt: 13.7.2018 10:21

Re: Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat

ViestiKirjoittaja Caddydriver » 3.9.2018 17:10

Jostain olen kuullut että korkea HC voi johtua vuotavasta kannentiivisteestä.

Skickat från min K10000 Pro via Tapatalk

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

Re: Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat

ViestiKirjoittaja ifa » 4.9.2018 12:51

Lämpötilaanturin näyttämät kannattaa tarkastaa testerillä.

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

Re: Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat

ViestiKirjoittaja Toitsu » 4.9.2018 22:23

Tuota lämpöanturin vaihtoa voisin kokeilla kun ei ole kallis osakaan. Kannentiivistevika ei ole kyllä tullut missään vastaan kun olen googlea vinguttanut ja luulisi tekevän jotain muuta oiretta myös? Golf mk3 1.8:ssa väärä lämpöanturi sai auton käymään rikkaalla kun kuumakin kone näytti vain 40 asteen lämpöjä, josko sitten olisi levinnyt tästä siten, että lämmöt nousee normaaliin, mutta silti luulee käyvänsä kylmänä ja siksi rikkaalla?

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

Re: Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 8.9.2018 18:12

Ekana ne koodit lukuun VCDS:llä. Measuring blockseista kannattaa kattoa lambdan toiminta sekä mitä lämpötunnistin näyttää lukemia kun kone on kuuma.

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

Re: Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat

ViestiKirjoittaja Toitsu » 19.9.2018 17:38

Tämä itseasiassa sai sellaisen käänteen, että moottorin ohjaukselle ei tule sähköä nastaan numero 3. Kaaviossa punaisella ympyröity. Akulta 30, tulee sulakkeelle asti. Toistaiseksi johtosarjan johdosta ei ole löytynyt tähän vikaan.

Mikähän tuo 3 nasta mahtaa olla ja oliko näissä 4:s golfin alkupään vehkeissä nimenomaan joku syöpymisongelma johtosarjoissa? Uskaltaakohan tuohon vetää hypyn suoraan ja kokeilla?

Kuva

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

Re: Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat

ViestiKirjoittaja Habbo » 20.9.2018 7:48

Sanoisin että voit ottaa hyppyjohdolla sähkö vaikka sieltä sulakkeelta johon sitä sähköä tulee, sehän vastaa vain johtosarjan korjaamista. Jos vika korjaantuu sillä, kolvaat hyppyjohdon pysyväksi.

Toitsu
-
Viestit: 336
Liittynyt: 25.7.2003 8:12

Re: Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat

ViestiKirjoittaja Toitsu » 8.10.2018 11:09

Löytyisiköhän joltain sellainen sähkökaavio, josta kävisi ilmi mihin liittimeen tuon 3. nastan kaapeli tulee? Auto siis korjaamolla ja hyppylankaa eivät halua laittaa ennen kuin ovat varmoja, että kuuluu tulla sähkö tuohon pinniin. Eli ohjausboksin ja pinnit <-> sulakeboksin kaapeliliittimet kaavio?

Auto siis 2D Golf 1.6-AUTOMATIC-1J/250 1590cm3 74kw koneella vuosimallia 1998.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa