Päästöt korkeat. Auto 1998 Vw Golf automaatti 1.6 bensa 8v.
Ylemmässä lapussa leimalla mitatut ja alemmassa lambdan vaihdon jälkeen mitatut.
Tähän mennessä vaihdettu:
Tulpan johdot
Tulpat
Ilmanputsarin suodatin on irti
Imusarjan tiiviste
Lambda
Bilteema lukija antoi vikakoodiksi "Ykk, lambda tai katti".
Imuvuotoja ei ole toistaiseksi löytynyt. Vetoja oli yllättävän hyvin kun ajoi korjaamolle. Lähtee hyvin käyntiin, ei nykimistä. Ehkä piirun nuhainen, mutta ei semmoinen kuin "ryyppy päällä" -ajaisi, vaikka aika hirveät lukemat onkin. Mitä seuraavaksi? Ykk-anturi? Katti? Korjaamolla oltiin sitä mieltä ettei olisi katti tai ykk. Mikä/missä se venttiilikopan kannesta imusarjaan menevä letku on jossa joku mahdollisesti jumiva takaiskuventtiili? Auto seissyt noin 2v. Jakaja on nelipuolainen mötikkä.
Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 13.7.2018 10:21
Re: Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat
Jostain olen kuullut että korkea HC voi johtua vuotavasta kannentiivisteestä.
Skickat från min K10000 Pro via Tapatalk
Skickat från min K10000 Pro via Tapatalk
Re: Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat
Lämpötilaanturin näyttämät kannattaa tarkastaa testerillä.
Re: Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat
Tuota lämpöanturin vaihtoa voisin kokeilla kun ei ole kallis osakaan. Kannentiivistevika ei ole kyllä tullut missään vastaan kun olen googlea vinguttanut ja luulisi tekevän jotain muuta oiretta myös? Golf mk3 1.8:ssa väärä lämpöanturi sai auton käymään rikkaalla kun kuumakin kone näytti vain 40 asteen lämpöjä, josko sitten olisi levinnyt tästä siten, että lämmöt nousee normaaliin, mutta silti luulee käyvänsä kylmänä ja siksi rikkaalla?
Re: Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat
Ekana ne koodit lukuun VCDS:llä. Measuring blockseista kannattaa kattoa lambdan toiminta sekä mitä lämpötunnistin näyttää lukemia kun kone on kuuma.
Re: Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat
Tämä itseasiassa sai sellaisen käänteen, että moottorin ohjaukselle ei tule sähköä nastaan numero 3. Kaaviossa punaisella ympyröity. Akulta 30, tulee sulakkeelle asti. Toistaiseksi johtosarjan johdosta ei ole löytynyt tähän vikaan.
Mikähän tuo 3 nasta mahtaa olla ja oliko näissä 4:s golfin alkupään vehkeissä nimenomaan joku syöpymisongelma johtosarjoissa? Uskaltaakohan tuohon vetää hypyn suoraan ja kokeilla?
Mikähän tuo 3 nasta mahtaa olla ja oliko näissä 4:s golfin alkupään vehkeissä nimenomaan joku syöpymisongelma johtosarjoissa? Uskaltaakohan tuohon vetää hypyn suoraan ja kokeilla?
Re: Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat
Sanoisin että voit ottaa hyppyjohdolla sähkö vaikka sieltä sulakkeelta johon sitä sähköä tulee, sehän vastaa vain johtosarjan korjaamista. Jos vika korjaantuu sillä, kolvaat hyppyjohdon pysyväksi.
Re: Golf -98 1.6 8v Pakokaasut korkeat
Löytyisiköhän joltain sellainen sähkökaavio, josta kävisi ilmi mihin liittimeen tuon 3. nastan kaapeli tulee? Auto siis korjaamolla ja hyppylankaa eivät halua laittaa ennen kuin ovat varmoja, että kuuluu tulla sähkö tuohon pinniin. Eli ohjausboksin ja pinnit <-> sulakeboksin kaapeliliittimet kaavio?
Auto siis 2D Golf 1.6-AUTOMATIC-1J/250 1590cm3 74kw koneella vuosimallia 1998.
Auto siis 2D Golf 1.6-AUTOMATIC-1J/250 1590cm3 74kw koneella vuosimallia 1998.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa