Vastaavista ongelmista löysin paljon juttua ja moni vika tuon voi aiheuttaa, mutta nyt vika alkoi kun putsattiin maf:in tulilanka asiaan kuuluvalla aineella (ja sai kuivua rauhassa) sekä tarkastin kahden etummaisen sylinterin tulpat. Tulpat uivat öljyssä, eli venttiilikopan tiiviste menee vaihtoon. Putsasin tulpat ja tulppakuilut, kaapelit ja hatut hyvin ja käyntiin. Käy kuin kolmella ja paukkuu pakoputkeen (pauke kuuluu takaakin). Tarkastin ensin irtotulpalla, että kipinää tulee, sitten paikoillaan olevat, että kipinää tulee (siis ensimmäinen ja toinen sylinteri). Kolmos- ja nelossylinterieihin en ole koskenut. Kokeilin käyntiin ilman ykkössylinterin tulpan johtoa ja sitten ilman kakkossylinterin tulpanjohtoa ja käynti oli oikeastaan samanlainen riippumatta kumpi tulpanjohto oli irti. Maf johdon jos vetää irti niin ei vaikuta koneen käyntiin mitään eli se on ainakin rikki, mutta ei antanut mitään vikakoodia.
Mitähän olen onnistunut hajoittamaan mafin puhdistuksessa / tulppakuilujen kuivauksessa? Tuskin bensapumppu ainakaan hajosi juuri nyt. Kun koneelle antaa kierroksia enemmän käynti tasaantuu, pauke häviää ja katti alkaa haisemaan. En käynyt ajamassa, mutta vaikutti siltä kuin kierroksilla toimisi normaalisti? Akussa oli 12,4v, laitoin lataukseen kun pari kertaa startatessa oli kuin virta lopussa vaikka tähän asti aina helposti käyntiin.
Aamulla pitäisi töihin mennä, onneksi ei ole pitkä matka...
1.8 20v -98 passat paukkuu ja käy huonosti *Korjattu!
Valvoja: ffp jäsenet
1.8 20v -98 passat paukkuu ja käy huonosti *Korjattu!
Viimeksi muokannut Toitsu, 15.5.2018 22:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: 1.8 20v -98 passat paukkuu ja käy huonosti
Jos yhden tulpanjohdon irroitat niin kaksi pyttyä tippuu pois koska on hukkakipininäsytkä muistaakseni. Puolat on kolmosen ja nelosen päällä ja kaksi tulpanjohtoa menee ykköselle ja kakkoselle. Onhan tulpanjohdot oikeinpäin? Kolmosen puolan johto kakkoseen ja nelospuolan ykköseen.
Re: 1.8 20v -98 passat paukkuu ja käy huonosti
Käytin irti vain kaksi etummaista (1 ja 2) ja vain tulppien päästä. Puolasta en ottanut johtoja irti. Kaksi etummaista taas ei yllä meneen ristiin.
Re: 1.8 20v -98 passat paukkuu ja käy huonosti
Voisko ykk-anturi tehdä tuollaisen vian? Kuitenkin ohjaa sytytystä vai pysähtyisikö koko moottori?
Re: 1.8 20v -98 passat paukkuu ja käy huonosti
Alunperin tulpanjohdot on näkemissäni ollut yhtä pitkiä ja helposti saa sekaisin.
Kuvassa ne on oikein
Kuvassa ne on oikein
Re: 1.8 20v -98 passat paukkuu ja käy huonosti
Voi hyvänen aika... Piti tämäkin vielä kokea! Kiitos! Väärinpäinhän ne oli tietysti! :D
Vasemmalla kuvassa miten olin ne "loogisesti heittänyt pituuden mukaan" paikalleen ja oikealla toimiva setuppi.
Käyntikin parani huomattavasti kun öljyt katosi tulppakuiluista. Nyt vain hankkimaan MAF anturi ja vaihtamaan venttiilikopan tiivistettä.
Kaikkea sitä pitääkin...
Vasemmalla kuvassa miten olin ne "loogisesti heittänyt pituuden mukaan" paikalleen ja oikealla toimiva setuppi.
Käyntikin parani huomattavasti kun öljyt katosi tulppakuiluista. Nyt vain hankkimaan MAF anturi ja vaihtamaan venttiilikopan tiivistettä.
Kaikkea sitä pitääkin...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa