Golf mk1 tekniikka uusiksi
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk1 tekniikka uusiksi
Miten näissä volkkareissa menee eri moottoreiden/vaihdelaatikoiden ristiin naittaminen eri mallien kesken? Kohde on mk1 golf joka nyt diesel mutta jotain muuta tulisi tilalle bensana. Sopiiko vaihdelaatikot ristiin sama minkä neloskoneen tuonne tuuppaa? Onko joku parempi kuin muut, mikä kannattaa hankkia? Yli 100hp kun löytyy niin olen tyytyväinen
Re: Golf mk1 tekniikka uusiksi
Kaikki mk1-mk3 1,6-2.0 bensakoneet menee kyllä siihen dieselissäkin olevaan 020 laatikkoon kiinni.
Eli siitä vaan valitsemaan mieleistä. Eli vaikka mk3 2.0 moottori niin helpolla löytyy sata hummaa. mk2 1.8 moottori paremmalla nokalla niin ollaan myös 100hp päällä helposti.
Eli 020 laatikko on se mitä noissa (isolohkoissa) yleisesti käytetty ja ne käy ristiin toisiinsa hyvin. Pieniä eroja kytkinakselin paksuuksissa saattaa olla mutta kytkin sitten laatikon mukaan.
Eli siitä vaan valitsemaan mieleistä. Eli vaikka mk3 2.0 moottori niin helpolla löytyy sata hummaa. mk2 1.8 moottori paremmalla nokalla niin ollaan myös 100hp päällä helposti.
Eli 020 laatikko on se mitä noissa (isolohkoissa) yleisesti käytetty ja ne käy ristiin toisiinsa hyvin. Pieniä eroja kytkinakselin paksuuksissa saattaa olla mutta kytkin sitten laatikon mukaan.
Re: Golf mk1 tekniikka uusiksi
020 laatikkoiset koneet tosiaankin vaihtuu aika hyvin päikseen mutta itse laatikoissa on toki eroja, oletko ottanut huomioon että MK1 dieselin vaihdelaatikossa (4 vaihteinen?) on todennäköisesti eri välityksen kuin esimerkiksi kovempaa kiertävän bensakoneen 5 vaihteisessa. Noista välityksistä löytyy kyllä hyvin tietoa googlettamalla.
Mk1 dieseleissä taitaa olla useimmiten tuo 4-vaihteinen laatikko 90 mm vetarin laipoilla, johon ei sitten käy suoraan esimerkiksi GTI-mallin vetarit.
Mk1 dieseleissä taitaa olla useimmiten tuo 4-vaihteinen laatikko 90 mm vetarin laipoilla, johon ei sitten käy suoraan esimerkiksi GTI-mallin vetarit.
-
- -
- Viestit: 310
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
Re: Golf mk1 tekniikka uusiksi
020 laatikkoon on helppo vaihtaa oikeankikoiset (pienet tai isot) laipat, tai vaihtoehtoisesti isommat sisämurrokset ykkösen vetareihin.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Golf mk1 tekniikka uusiksi
jubileum kirjoitti:020 laatikkoiset koneet tosiaankin vaihtuu aika hyvin päikseen mutta itse laatikoissa on toki eroja, oletko ottanut huomioon että MK1 dieselin vaihdelaatikossa (4 vaihteinen?) on todennäköisesti eri välityksen kuin esimerkiksi kovempaa kiertävän bensakoneen 5 vaihteisessa. Noista välityksistä löytyy kyllä hyvin tietoa googlettamalla.
tuossa on välitykset erilaatikoille. en tiiä onko kaikki laatikkot tässä listassa
Re: Golf mk1 tekniikka uusiksi
Vaihdettavan koneen tehojen täytyy sitten pysyä tuon 112hp+20%=134,4hp alla kun ykkös kopasta on kyse.
Re: Golf mk1 tekniikka uusiksi
Itse ajattelin siirtää koko moottori vaihteisto paketin golf 2 > jetta mk1 . 1.8-16v kaasareilla. Voi olla että vähän tuo viritys aste suurempi kuin tässä tapauksessa pl nokat > 290 asteiset. Ja kaikkea pientä.
Helppo muutos esim golf3 keulilta vastaavasti 1.6 - 2.0 8v
Helppo muutos esim golf3 keulilta vastaavasti 1.6 - 2.0 8v
Re: Golf mk1 tekniikka uusiksi
Tuossa 16v mk2 -> Mk1(golf,jetta,caddy) helpoin tie on etsiä PL kone minkä kautta homman toteuttaa. Toki ainahan voi käyttää omavalmiste korttia jos KR koneen kanssa lähtee liikkeelle.
Re: Golf mk1 tekniikka uusiksi
Gti Luposta 92kW ARC/AVY + 6-vaihteinen manuaali. Ja samalla voi näperrellä vaikka sellaisen valtion tukeman etanolimuutossarjan siihen ;-)
Re: Golf mk1 tekniikka uusiksi
Meinasin itsekkin ehdottaa jotain 1.6l 16v konetta. Vissiin nekin napsahtaa tuohon 020 viereen vaivatta. Koneenhan voi laittaa omalla ruiskullaan tai vaikka virittää läppärungoilla. Kaasareilla tuskin saa muutakun päästöjä lisää ;)
Itse jättäisin nuo digifantit ja k(e)jetronicit ja ke motronikit laittamatta.
Joko jotain 2000luvun konetta tai sitten aftermarket ruiskua.
Voimaahan saa ihan naurettavan helposti joko 16v PL tai 20v AGN moottorista. Imusarja, pakosarja, nokat ja ohjain. Etanolia tankkiin ja rullille.
Itse jättäisin nuo digifantit ja k(e)jetronicit ja ke motronikit laittamatta.
Joko jotain 2000luvun konetta tai sitten aftermarket ruiskua.
Voimaahan saa ihan naurettavan helposti joko 16v PL tai 20v AGN moottorista. Imusarja, pakosarja, nokat ja ohjain. Etanolia tankkiin ja rullille.
Re: Golf mk1 tekniikka uusiksi
Taitaa 1.3:n koneen kannakkeilla mennä tuo 1.6 16v. Kun pikkulohko konehan tuo on.
Re: Golf mk1 tekniikka uusiksi
Olikohan niin että fsi versiot ois isolohkoja? Ja köykömiiniä
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa