Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
Valvoja: ffp jäsenet
Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
Ovatko akselit yhteensopivia ja onko kaikissa takavakaaja akselin sisällä?
-
- -
- Viestit: 186
- Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Re: Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
Itse ainakin laitoin omaan projektiini Corrado G60 taka-akselin, meni ihan suoraan paikoilleen. Ainoat erot joita huomasin oli jarruputkien ja letkujen kiinnikkeiden paikoissa verrattuna orggis 16V akseliin.
Ja vakaaja on siellä akselin sisällä kummassakin G60 ja 16V
Ja vakaaja on siellä akselin sisällä kummassakin G60 ja 16V
Re: Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
Kaikissa mainituissa akseleissa vakaaja. Lisäksi vastaava löytyy Golf GT että levyjarrullisista Jetoista. Myös Passateissa samaa akselia levyillä/rummuilla.
Kiinnityspaikkojen ero johtunee että kakkiksessa ollut ”vanhoilla” ja ”uusilla” takasatuloilla levyjarrut joissa letkujen ja vaijerien paikat poikkeaa
Kiinnityspaikkojen ero johtunee että kakkiksessa ollut ”vanhoilla” ja ”uusilla” takasatuloilla levyjarrut joissa letkujen ja vaijerien paikat poikkeaa
Re: Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
Onko Passatin akseli samalevyinen Golfin kanssa?
Re: Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
Hmm,itse aina ollut siinä uskossa että Paskatin akseli on sama mutta ainakin amerikan immeiset väittää etei akseli menis paikalleen.
Eli en uskallakaan suositella sitä.
Eli en uskallakaan suositella sitä.
Re: Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
muumikeula passatin (92) taka-akseli oli muistaakseni kokonaisuudessaan 2 senttii leveämpi ku golffin. Kiinnikkeet käy kuitenkin suoraan. Renkaat on vaa vähä ulompana.
Re: Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
Ymmärränkö oikein, 45mm offsetilla olevat vanteet vastaa 35 millisiä?
Re: Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
Jos ne laittaa 20mm leveämpään akseliin niin joo.
Tuo Pasuunan akselihan on ihan fiksu vaihtoehto jos leveys ei haittaa. Passatin akselissa taitaa aina olla vakaajaputki ja jarruletkujen + jarrupaineensäätimen käyttövivun kiinnikeet ovat samanlaiset kuin Kakkiksessa ja niissä
Golf III akseliin nuo kiinnikkeet joutuu vaihtamaan.
Tuo Pasuunan akselihan on ihan fiksu vaihtoehto jos leveys ei haittaa. Passatin akselissa taitaa aina olla vakaajaputki ja jarruletkujen + jarrupaineensäätimen käyttövivun kiinnikeet ovat samanlaiset kuin Kakkiksessa ja niissä
Golf III akseliin nuo kiinnikkeet joutuu vaihtamaan.
Re: Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
Sellainenhan multa ny sitten iteltäkin löytyy. Vanneratkaisujakin sitten löytyy vaikka kuinka...
Viimeksi muokannut PLe, 6.10.2017 9:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
onko muumikeulasta facelift mallissa sama takaakseli ku muumikeulassa. että tietää käynkö pelastaa romuläjästä sen jos tässä joskus vielä tekee evo mallin takaakselin golffiin jos kerta sopii golfin koppaan ;)
Re: Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
Jaa mutta Muumi-naamaan näyttäisi olevan tarjolla kolme akselia:
333500051... rear axle beam for models with drum brakes
333500051A... rear axle beam with stabilizer for models with drum brakes
333500051B... rear axle beam with stabilizer for models with disc brakes
Facelift:ssa on vain yksi
3A0500051... rear axle beam with stabilizer
Kuvassa oleva akseli on 3A:n
333500051... rear axle beam for models with drum brakes
333500051A... rear axle beam with stabilizer for models with drum brakes
333500051B... rear axle beam with stabilizer for models with disc brakes
Facelift:ssa on vain yksi
3A0500051... rear axle beam with stabilizer
Kuvassa oleva akseli on 3A:n
Re: Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
Jaaha, mulla muumikeulan facelift vm. -94 2.0 CL:stä.
Re: Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
oliko muumikeulan takaakseli samanlevynen mk3 golfin akselin kanssa ku sehä on levempi ku kakkiksen?
mulla tulis mk3 koppaan.
mulla tulis mk3 koppaan.
Re: Golf2 GTI/G60/CorradoG60 takavakaaja
Ande:han tuossa vähän ylempänä kertoo että Pasuunan akseli on pari Kakkiksen osaa leveämpi... eli samat kuin Kolmosessa.
Ainakin 3A:n taka-akselin alkuperäiset puslat ovat 2-osaiset (samalla tapaa kuin Golf III Variantissa). Liekö tarkoitus että olisivat jäykemmät kuin 1-osaiset kuten Kakkiksessa ja Kolmosessa.... jos sillä nyt jotain merkitystä on.
Ainakin 3A:n taka-akselin alkuperäiset puslat ovat 2-osaiset (samalla tapaa kuin Golf III Variantissa). Liekö tarkoitus että olisivat jäykemmät kuin 1-osaiset kuten Kakkiksessa ja Kolmosessa.... jos sillä nyt jotain merkitystä on.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa