Ongelmana oli aluksi tyhjäkäynnin humppaaminen välillä 600-1000rpm.
Otin läppärungon käteen, puhdistin karstasta ja asensin takaisin paikalleen. Tässä kaasu siis vielä vaijerilla.
Tuli myös huomattua, että ~2cm halkaisijaltaan oleva letku oli liitoskohdastaan halki, joka meneevasemmalle venttilinkoppaan. Sen fiksasin kuntoon.
Nyt käynnistäessä kierrokset laskee muutamaksi sekunniksi sinne ~900 tienoille, jonka jälkeen ne nousee 1200 ja jää sinne rallattamaan.
Ajossa vaihdetta vaihtaessa ja kytkintä painaessa kierrokset jää rallattamaan sekunniksi pariksi korkeille kierroksille jonka jäkeen laskee sinne 1000 tienoille.
Tuolle vaijerilla toimivalle läpälle ei varmaankaan mitään sopeutusta vaadita? Olisiko se metallinen tiiviste pitänyt vaihtaa uuteen?
Mistä nyt johtuu nämä korkeat kierrokset?
1.4 16v AHW korkea tyhjäkäynti
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.4 16v AHW korkea tyhjäkäynti
Pitää tuo vaijerikaasuki sopeuttaa. Tuossa alla on youtube video jossa oikeen mainiot ohjeet sen tekemiseen.
https://www.youtube.com/watch?v=2zrmhDw_v7Y
https://www.youtube.com/watch?v=2zrmhDw_v7Y
Re: 1.4 16v AHW korkea tyhjäkäynti
Itse en ole koskaan sopeuttanut, vaikka olen putsannut ja vaihtanut koko kaasuläppäkotelon uuteen. Akunkenkä taisi olla irti operaatioiden aikana. Kierrokset jäi myös aluksi leijumaan yms, mutta auto alkoi joka kerta pelaamaan normaalisti kun ajoi jonkun aikaa.
Mullakin siis vaijeriversio. Toki tuskin sopeuttamisesta haittaakaan on.
Mullakin siis vaijeriversio. Toki tuskin sopeuttamisesta haittaakaan on.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa