koneen vaihto mk2 Golffiin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jonezki
-
Viestit: 34
Liittynyt: 19.5.2017 20:55
Viesti:

koneen vaihto mk2 Golffiin

ViestiKirjoittaja Jonezki » 19.5.2017 20:57

Moro. Suunnitelmissa olisi siis hankkia 1.8 kone tollaseen kakkoskoppaseen jossa on nyt keulilla 1.3 kone. Auto on vuosimalliltaan -90 ja mietiskelin että mahtaakohan venton 1.8 kaasarikone passata tuonne keulille vaihdelaatikkoineen vai vaatiikohan suurempiakin muutoksia?

nykyinen kone on ksäittääkseni jokin VAG MH ja tilalle olisi mahdollisesti tulossa Ventosta 1.8 kaasarikone joka on ilmeisesti jokin seuraavista VAG ABS / ADZ / ANP.

Tarkoitus ottaa hitaaksi projektiksi budjetin ja ajan mukaan sitten pala palalta fiksailla se uudenveroiseen kuntoon samaan aikaan kun ajelee tuota 1.3 konetta loppuun.

Onko muita suosituksia koneista joita kannattaisi miettiä keulille, tarkoitus ei ole rakentaa mitöön tehohelvettiä mutta projektina kiinnostaa ja saa hieman piristystä kun tuo minulla on käyttöautona. Myös kakkiksen GTI kone kiinnostaisi mutta se ilmeisti vaatii sitten pikkasen enempi tekemistä mm. sähköjen kanssa ja myös jarruihin pitää jotain muutosta tehdä.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: koneen vaihto mk2 Golffiin

ViestiKirjoittaja pete73 » 19.5.2017 22:55

Jarrut ja alustan joudut joka tapauksessa muuttaa vastaamaan moottoritehoa, eli sen puolesta ei gti ole yhtään työläämpi.

Itse aikoinaan vaihdoin golffiin kaasarikoneen tilalle jetan 4-piteruiskun. Hyvin vähän siinäkään tarvi sähköihin tehdä muutoksia.. moottorin johtosarja vaihtuu helposti muun yhteydessä. Ihan muutaman johdon joutui miettiä.
ja on niissä kaasareissakin omat sähkönsä ja jopa ohjainlaitteensa, en sitten tiedä ovatko samoja pikkukoneissa kuin isommissa.

Onko ventoa edes kaasarilla? Eikö sen ikäset oo jo kaikki ruiskuja...

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

Re: koneen vaihto mk2 Golffiin

ViestiKirjoittaja jii_bee » 21.5.2017 10:08

1-pisteruiskujahan ne ovat.

Työn määrän puolesta on aika sama laittaako Mk3:sta 1.8 vai 2.0 koneen, 1.3:n alustan osista ja jarruista ei käyttökelpoisia ole kuin etuakselipalkki ja tukivarret. Jos tyytyy jäähdytettyihin 239 etujarruihin, silloin voi käyttää myös olka-akselit.
Sähköhommia helpottaa vähän jos Kakkis on uudemmilla sähköillä.

Jonezki
-
Viestit: 34
Liittynyt: 19.5.2017 20:55
Viesti:

Re: koneen vaihto mk2 Golffiin

ViestiKirjoittaja Jonezki » 24.5.2017 10:29

Eikös tuo vm -90 ole uudemmilla sähköillä, näin olen ainakin ksäittänyt. Pitänee nyt ainakin lähtä siitä että hommaa jostain koneen tuohon tai mahdollisesti jonkin raadon (Vento, jetta, G2 tai G3)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Re: koneen vaihto mk2 Golffiin

ViestiKirjoittaja Sebastian » 24.5.2017 11:36

Jos hätävilkku rattiakselissa niin uudemmat sähköt.
Helpottaa ainakin Vento/Golf3 koneen asennusta hieman.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

Re: koneen vaihto mk2 Golffiin

ViestiKirjoittaja jii_bee » 24.5.2017 17:53

Pitänee nyt ainakin lähtä siitä että hommaa jostain koneen tuohon tai mahdollisesti jonkin raadon (Vento, jetta, G2 tai G3)

Jälkimmäinen on fiksumpi vaihtoehto: Kokonaisen auton voi koeajaa ja todeta että kaikki toimii. Sillä voi kuljettaa uuden tekniikan kotiin, purkaa itse tarvitsemansa osat, eikä tarvitse syyttää kuin itseään jos jotain puuttuu tai rikkoontuu purkaessa. :)

Myös 88-96 Passateissa on paljon Kakkiksessa käyttökelpoisia osia ja 8-venttiiliset koneet vastaavia kuin Mk3:ssa.

Jonezki
-
Viestit: 34
Liittynyt: 19.5.2017 20:55
Viesti:

Re: koneen vaihto mk2 Golffiin

ViestiKirjoittaja Jonezki » 29.5.2017 19:52

Nyt on vähän keräilty kontakteja ja mahdollisia koneen raatoja. Tulee olemaan minun ensimmäinen projekti kun saa lyödä koneen ihan nippeleiksi ja uudelleenrakentaa. Haen varmaan yhden 1.8 koneen ja sen perässä olleen 5-lovisen laatikon sekä apulaitteet. Varsin edulliseen hintaan.

Sit lähempää löytyy osia myös kyseiseen koneeseen kun tarttee jotain ehkä köydä hankkimassa.
Myös muutama ajokuntoinen kakkisraato löytyi edulliseen hintaan. Muutama 1.8 ja yks 1.3. Täytynee varmaan hakea niin saa jonku kakkiksen pidettyä kokoajan käyttiksenä. Sit 1.8 tekniikka uudelleen rakennettuna sellaseen jossa on kori terveimmässä kunnossa.

Mitä koneeseen kaikenkaikkiaan kannattaa sitten uusia kun sen pistää atomeiksi ja taas kasailee.

Hätävilkku katkaisin on tässä tosiaan tuossa kojelaudassa.

Jonezki
-
Viestit: 34
Liittynyt: 19.5.2017 20:55
Viesti:

Re: koneen vaihto mk2 Golffiin

ViestiKirjoittaja Jonezki » 15.6.2017 14:05

Noniin.

Hätänen ratkaisu tuli tehtyä ja haettua tollainen 1.8 CL kotia. Joku on siihen ilmeisesti joskus vaihtanut kaasarin tilalle ruiskun (muutoskatsastettu vuonna -98 ja erikoisehdoissa maininta yksipisteruiskusta, katista ja lambdasta.)

Kori siinä näyttäs olevan todella hyvässä kunnossa, lähdettiin hakemana olettamuksella että täytyy hinata se kotiin mutta sehän lähti käyntiin kun laittoi uuden akun kiinni.

Toi on uudemmilla sähköillä, tekniikka tuntuis toimivan mutta jotain sille on kuitenkin tehtävä.

Sisusta siinä oli aika homeessa kun käytännösssä seissyt 1,5v-2v joten sisusta tuli eilen iltapuhteena siitä purettua. Lattiamatot pesin harjalla ja mäntysuovalla. Turvavyöt on mäntysuopaklorittiliuoksessa. Mites noden turvavöiden mekanismit lähtee auki kun tuntui ettei mitenkään kovin helposti niistä ne muovit lähteneet irti.

Millaisia aineita kannattaa käyttää homeen käsittelyyn? ajattelin jotain ostaa ja suihkia lattiamattoihin yms että kuolisi itiöt. Penkkien pesu on vielä mysteeri mutta jahka pääsee pajalle niin varmaan jollain liuotinpesuaineella ja painepesurilla kuumee vettä käyttäen. Pitää sit vaan keksiä miten ne kuivaa hyvin. Mites käykö kakkikseen etujakkarat kolmoskoppasesta tai uudemmasta?

Ja onkohan jollain mahdollisesti havaintoa tästä autosta tai onko joku mahtanut tämän omistaa VUS-175 1.8 CL vm. 89

Tumi
-
Viestit: 345
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

Re: koneen vaihto mk2 Golffiin

ViestiKirjoittaja Tumi » 15.6.2017 21:21

Syksyllä siivosin reilu 7 vuotta pihalla seisseen kotteron homeiset penkit. Sumutinpullosta 50% etikkaseos homeen päälle, muutaman minuutin päästä kevyt rätillä pyyhkiminen. Tuli aivan priima, tosin penkit oli alun perin suht puhtaat. Homehan viihtyy ja kasvaa liassa.

Jonezki
-
Viestit: 34
Liittynyt: 19.5.2017 20:55
Viesti:

Re: koneen vaihto mk2 Golffiin

ViestiKirjoittaja Jonezki » 16.6.2017 2:03

Jeh, kaverin kaveri lupas jeesaa (tekee työkseen autojen puhdistuksia)

50e huuteli siit et penkit pesis tekstiilipesurilla (painehuuhtelulaitteelle) ja 80e et pesee joka ikisen sisustan osan kun vie ne sille purettuna, tuohon kaheksaan kymppiin lupas viel jonku kankaan hoitoaineen lyödä pintaan niin pysyy hyvänä.

Kuulemma maitohappobakteeria kun laittaa sinne tekstiilipesuriin niitten omien pesutablettien kanssa niin tappaa homeen (sama vaikutus kuin piimällä.)

eli taidampa viedä sisustan ammattilaiselle. Painehuuhtelulaitteen vuokra ittelle ois 54e/viikonloppu sis. 4 pesutablettia. että ei kyll maksa vaivaa alkaa itte värkkään ku ammattilainen tekee huokeeseen hintaan.

Tekniikkaan en hirveesti kajonnut nyt tänäänkään vaikka autoa ihmettelinkin. Sen verran käyttelin kuitenkin lämpösenä että tulis öljyn seasta kosteutta ja saa nesteet kiertämään, aika hyvin keräs nesteet painetta, ikäänkuin olis ollu kansipahvi rikki mutta en saanut mitää muita siihen viittaavia oireita esiin. Vesi siis kuohahti kirjaimellisesti yli kun avasin paisuntasäiliön ja letkut oli kivikovat ennen sitä. Mutta toista kertaa en sinne sellasta painetta saanut synnytettyä.

Pakoputkesta tuli aika hyvin kosteutta (pisaroita kädelle) mutta ei haissut makealle tai maistunut glykolille. Luulen et parin vuoden seisonnassa on bensaan kertynyt kosteutta jonkin verran ja öljyissäkin sitä tuntuis olevan. Jahka saan taas budjettia kasaan niin ekana menee kyll öljyt ja jäähdytinnesteet vaihtoon järjestelmien puhdistuksen kera.

Kuva

Luulen että sinne on joku onnistunut sotkemaan vihreetä ja pinkkiä sekaisin. Oli rusehtavan väristä ja käsittääkseni toi sekotus muuttuu sen väriseksi (voi olla toki korroosiostakin toi väri) Tossa paskasessa nesteessä oli sellanen punaruskee sävy mut kun se valuu norona on siinä vihreetäkin huomattavissa, toi kyseinen kuvassa näkyvä litku on imetty paisuntasäiliöstä.

Osaiskohan kukaan sanoa mistä lähtee vikaa hakemaan kun autoa hakiessa tosiaan jarrua polkasin ja poljinhan meni sen jälkeen ihan tunnottomaksi, ihan pohjaan ku runttaa ni jarruttaa pikkasen, Voiskohan olla vaan ilmauksen tarvetta vai voisko kyse olla jostain muusta, tuntuu hassulta että jokaiseen jarruun olis päässyt niin paljon ilmaa, nestettä kyllä on? Olen kyllä kuullut että kun jarruletkut vanhenee jarrujen päässä niin ne voi käytännös mennä jumiin. Mutta siis voiko tollanen efekti 2v seisonnassa tulla et kaikissa jarruissa sen verta paljon ilmaa ettei yksikääb ota. Pitänee tsiigailla jahka saan tunkin ja rengasavaimen takasi joskus.

veeweepolo
-
Viestit: 16
Liittynyt: 29.4.2016 18:59

Re: koneen vaihto mk2 Golffiin

ViestiKirjoittaja veeweepolo » 25.7.2017 19:45

Jonezki kirjoitti:Noniin.

Hätänen ratkaisu tuli tehtyä ja haettua tollainen 1.8 CL kotia. Joku on siihen ilmeisesti joskus vaihtanut kaasarin tilalle ruiskun (muutoskatsastettu vuonna -98 ja erikoisehdoissa maininta yksipisteruiskusta, katista ja lambdasta.)

Kori siinä näyttäs olevan todella hyvässä kunnossa, lähdettiin hakemana olettamuksella että täytyy hinata se kotiin mutta sehän lähti käyntiin kun laittoi uuden akun kiinni.

Toi on uudemmilla sähköillä, tekniikka tuntuis toimivan mutta jotain sille on kuitenkin tehtävä.

Sisusta siinä oli aika homeessa kun käytännösssä seissyt 1,5v-2v joten sisusta tuli eilen iltapuhteena siitä purettua. Lattiamatot pesin harjalla ja mäntysuovalla. Turvavyöt on mäntysuopaklorittiliuoksessa. Mites noden turvavöiden mekanismit lähtee auki kun tuntui ettei mitenkään kovin helposti niistä ne muovit lähteneet irti.

Millaisia aineita kannattaa käyttää homeen käsittelyyn? ajattelin jotain ostaa ja suihkia lattiamattoihin yms että kuolisi itiöt. Penkkien pesu on vielä mysteeri mutta jahka pääsee pajalle niin varmaan jollain liuotinpesuaineella ja painepesurilla kuumee vettä käyttäen. Pitää sit vaan keksiä miten ne kuivaa hyvin. Mites käykö kakkikseen etujakkarat kolmoskoppasesta tai uudemmasta?

Ja onkohan jollain mahdollisesti havaintoa tästä autosta tai onko joku mahtanut tämän omistaa VUS-175 1.8 CL vm. 89

Vähän myöhässä vastailen,nyt kesällä ostin 4 vuotta seisoneen Audi Coupen -90 ja kun oli ikkuna rakosellaan seisonut merikontin päällä niin arvata saattaa,oli koko paska täysin homeessa,mutta kumihanskat käteen ja hengityssuojainta naamalle,litran puteli etikkaa ja kassillinen rättejä ja puhdasta tuli ja mikä parasta,raaka etikka tappaa homeen itiöt,parin viikon ajan kun piti ovia auki niin etikan huurutkin lähti pois+peräkontin verhoilut pesin etikkakylvyn jälkeen vedellä hajun karkottamiseksi.

Jonezki
-
Viestit: 34
Liittynyt: 19.5.2017 20:55
Viesti:

Re: koneen vaihto mk2 Golffiin

ViestiKirjoittaja Jonezki » 31.8.2017 8:26

No nyt tuli sit ostettua GTI kakkis..., kori tosi mätä mutta katotaan nyt.

Tekniikka tarkoitus siirtää tuohon aikaisemmin hankkimaani 1.8 1.ruisku koneeseen.

Mieli tekis laittaa sähkösest suuttimet (PB koneesta?) joku ecu jossa lambda ohjaus, kuten KE-jet tai jopa mega, päätin myös samalla että auto ei todennäköisesti valmistu ensikesään mennessä ettei tule hutiloitua.

Mikäs helpoin keino irrotella kone? Lootan ja apulaitteiden kanssa vai ilman? vai kenties koko etukelkka kerralla?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Re: koneen vaihto mk2 Golffiin

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 31.8.2017 9:29

Ke jetronicissa ei ole sähkö suuttimia, eikä sähkösuuttimet istu mekaanisten tilalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 89 vierailijaa