Elikkäs, pari autoa tullut jo vastaan jotka leimalla hylätty OBD järjestelmän vikakoodin takia, kun ECUlla on tallennettu esim: Moottorin öljymäärä riittämätön tai Vaihteiston öljynpaine.
Vian nollaaminen ei enää riitä vaan OBD todistuksessa valmiustestin täytyy mennä läpi, jos ei mene niin katsastus hylätty.
Esimerkiksi autocom ei aina valmiustestejä tee ennenkuin autolla on ajettu 1-100km vikakoodin poiston jälkeen...
Mitenkäs tälläisestä saa puhtaat laput katsatukseen?
Muutoksia tähän on ilmeisesti tullut 2016, enää ei pelkkä häirövalon nollaus riitä vaan valmiustestit täytyy mennä läpi...
Päästö/OBD sääntömuutokset katsastusksessa, keskustelua
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Re: Päästö/OBD sääntömuutokset katsastusksessa, keskustelua
Jos ei valmiustestit ei ole ehtineet mennä läpi riittää että vikakoodeja ei ole ja lambda-säätö on todettu toimivaksi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Re: Päästö/OBD sääntömuutokset katsastusksessa, keskustelua
Olikos tästä takavuosina jotain ihmettelyä viranomaisten puolelta, että jotkut autot ei välttämättä koskaan saavuta sitä valmiutta?
Ajetiin liian lyhyttä matkaa liian hiljaa, niin ei välttis ikinä edellytykset täyty, vaikka muuten kaikki kunnossa?
Ajetiin liian lyhyttä matkaa liian hiljaa, niin ei välttis ikinä edellytykset täyty, vaikka muuten kaikki kunnossa?
Re: Päästö/OBD sääntömuutokset katsastusksessa, keskustelua
Tolla lapulla saa leiman paperiin jos ei ole kaikkia valmiustestejä tehty. http://webcache.googleusercontent.com/s ... =firefox-b
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa