1.8t Golf ongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tobvha
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.12.2016 15:33

1.8t Golf ongelmia

ViestiKirjoittaja tobvha » 10.12.2016 15:51

Ongelmia -99 1.8t AGU-moottorilla varustetun golffin kanssa.
Hyytyi ajosta loppukesästä liikennevaloihin, nilkuttamalla kuitenkin pääsi pois. Lähti ihan hyvin käyntiin senkin jälkeen, ajamaan ei vaan pystynyt, kun hyytyi heti kun yritti lähteä liikkeelle.
Paikallaan toimi ihan ok, vastasi kaasuun, joskin pieni notkahdus 2000-3000 kierroksen kohdilla.

Vikakoodeja lukenut AutoCOMin testerillä, löytyi seuraavia:
17973 Throttle Actuator (J338): Lower Stop not Reached
17953 Throttle Valve Controller: Malfunction Vaihdettu uusi osa
01262 Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Short to Ground
00515 Camshaft Position (Hall) Sensor (G40): No Signal Vaihdettu uusi osa
01165 Throttle Body Control Module (J338): Adaptation Not Successful
16507 Throttle Position Sensor (G69): Signal too High
16500 Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Implausible Signal Vaihdettu uusi osa
00670 Throttle Position Sensor (G127): Signal too Low

Lähti käyntiin kaasuläppäkotelon vaihdon jälkeen, mutta vikakoodit pysyvät.
Nyt ei kuitenkaan enää edes lupaile käyntiin, tankissa on bensaa, mutta ei vaan lähde. Sahailin akun puolityhjäksi ja vein sisälle laturiin.
Laitoin akun takaisin paikalleen, mittaristossa alkaa melkoinen show, lukemat vilkkuvat ja kuuluu ääntä vaikka ei ole edes avainta virtalukossa.
Avain virtalukkoon ja virrat päälle niin mittaristo rauhoittuu, mutta ajoneston merkkivalo jää palamaan. Miten se yhtäkkiä akun pois käyttämisellä voi mennä päälle?
Ei anna muuten edes startata, napsahtaa vaan. Mittasin yleismittarilla akun ja näytti että olisi 12.8v jännitettä.

Kellään hyviä vinkkejä? AutoComia en saanut keskustelemaan auton kanssa kun äsken yritin.

Jultsu
-
Viestit: 2919
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

Re: 1.8t Golf ongelmia

ViestiKirjoittaja Jultsu » 10.12.2016 16:35

Koitahan piruuttaan mitata jännite akun miinusnavan ja laturin rungon väliltä silloin kun kaveri koittaa kammeta autoa käyntiin. Jos näyttää enemmän kuin muutaman voltin kymmenysosan, tarkista johdotukset ja liitännät.

Tuulilasin vesikaukalon alta voisit tarkistaa myös ECUn johtoliitännät, löytyykö sieltä vihreää mätää? Myös sen vesikaukalon läpivientikotelon voisit avata ja kurkata löytyykö sieltä mätää.

tobvha
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 10.12.2016 15:33

Re: 1.8t Golf ongelmia

ViestiKirjoittaja tobvha » 10.12.2016 16:56

Pitääpä huomenna testata tuo. Siellä vesikaukalossa ei näkynyt mitään ihmeellistä, katsoin päivällä.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

Re: 1.8t Golf ongelmia

ViestiKirjoittaja MikaJ » 10.12.2016 18:34

Avain virtalukkoon ja virrat päälle niin mittaristo rauhoittuu, mutta ajoneston merkkivalo jää palamaan. Miten se yhtäkkiä akun pois käyttämisellä voi mennä päälle?
Ei anna muuten edes startata, napsahtaa vaan. Mittasin yleismittarilla akun ja näytti että olisi 12.8v jännitettä.


Ajonesto ei estä auton käynnistymistä, se kyllä hörähtää pariksi sekunniksi käyntiin vaikka ajonesto olisikin "päällä".

Kuulostaa tosiaan siltä että jostain häviää virtaa ja paljon, johdot ja liitoskohdat mittauksen alle.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: 1.8t Golf ongelmia

ViestiKirjoittaja Dona » 12.12.2016 20:03

Maadotus tarkistukseen ihan eka.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa