1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Valvoja: ffp jäsenet
1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Onko kyseinen operaatio mahdollinen orkkisosilla? Jos samalla ajattelisi madaltavansa kantta, sekä porttaavansa kannen, olisiko projektista hyötyä, lähinnä alavääntö hakusessa.. pahoittelen jos löytyy searchilla, minä en löytänyt.. muutkin viritysvinkit kelpuutetaan. Olisiko mahdollista saada esim kolmoskorisen 2.0 toimimaan tolla mekaanisella ruutalla? Eli kävisikö kaksilitraisen lohkoon tuo 1.8 kansi? Sisällyttäisin tähän vielä, että mikäs järkevin vaihdelaatikkopäivitys tälläiseen? Nykyinen viislovinen, poskilaakerit ainakin ihan paskana.
Auto 1987 Golf Cabriolet. On mietitty 16v tekniikkaakin, mutta yleisempi KR ei käy, pari hevosta liikaa.. ajatuksia?
Myös valmiita Edullisia tekniikkapaketteja voi tarjota.
Auto 1987 Golf Cabriolet. On mietitty 16v tekniikkaakin, mutta yleisempi KR ei käy, pari hevosta liikaa.. ajatuksia?
Myös valmiita Edullisia tekniikkapaketteja voi tarjota.
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Virityksessä muutama asia helpottaa - keventäminen ja iskutilavuuden lisääminen. Yleensä ns. halpoja hevosia.
No, juuri tänään hämmästyin ALT:n alakerran painosta. Ei juuri mitään, kun on alumiinilohkolla.
Ja 2-litrainen.
Sille sitten kaveriksi 1.8T AGU:n kansi. Kuulemma "isoreikäinen" 20V.
Dona varmaan kommentoi, ja tietänee sopivuuden (?).
Mulla olis tuommoiset joutilaana, jos kiinnostaa.
No, juuri tänään hämmästyin ALT:n alakerran painosta. Ei juuri mitään, kun on alumiinilohkolla.
Ja 2-litrainen.
Sille sitten kaveriksi 1.8T AGU:n kansi. Kuulemma "isoreikäinen" 20V.
Dona varmaan kommentoi, ja tietänee sopivuuden (?).
Mulla olis tuommoiset joutilaana, jos kiinnostaa.
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Tuohon sitten tarvitaan se jatkokysymys, toimiiko K-Jetronicilla? Siitä en nyt haluaisi toistaiseksi luopua niin selviäisi ilman johtojen vetelyjä ja immojen ohituksia? Odotellaan tietäjiä :)
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Siis itse lohko on köykänen kyllä, mutta öljypumppu, korsettilevy ym hilppeet tuo tohon lohkoon hitosti lisäpainoa ja saavutettu etu on minimaalinen. Toiseks kyseinen lohko on pinnotettu, eikä hoonauskelpoinen. Myös öljypumppu kiristimineen sysipaska. En nää mitään järkeä alkaa rakentamaan siitä. Kampiakseli on hyvää kamaa ja siihen, kun vaihtaa öljypumpun rattaan se käy 06a lohkoon.
ALT lohkoon käy kaikki 1.8 20v kannet.
ALT lohkoon käy kaikki 1.8 20v kannet.
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Juujuu, vinkkejä kaivattais nyt nimenomaa tähän JH koneen lohkoon sattuvista muutoksista. Tai lohko johon kansi sattuu ja edelleen tuon K-Jetin kanssa voisi jatkaa.
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Dieselin kampuran isku on liian pitkä siihen lohkoon. Mulla ois yks 92.8mm kampura ja ALT 82,5mm männät/veivit joutilaana. Niillä saa 2.0 alakerran ja kestää jenkaa sinne 8000r.Ruttua 8v kannella varmaan yli 10:1
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Kiitos tiedosta! Kävisikö tähän sulla joutilaana olevaan komboon siis tuo valmiina oleva lohko? Tarvitseeko porauttaa isommaksi tai laittaa toinen? Missä hinnoissa liikuttaisiin. Ja mistä moottoreista kyseisiä osasia löytyy? Paikallisen purkaamon kanssa niin hyvää pataa, että osat ei maksa paljon.. hirveä määrä kysymyksiä, mutta on ensimmäinen moottori jota aikomus ryhtyä mekaanisilta osin virittelemään :)
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Kampura käy sun lohkoon. Se on jostain 2litr audista. Männät vaatii ylikokoon porauksen. Privalla voit tiedustella hintoja.
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Juu meidän paikalliset ja lähimaillakin oleilevat koneistajat hinnoittelee itsensä todella huonosti niin liikoja ei lohkossa tarvitsisi olla tehtävää, budjettia en aseta korkealle, ja tavoitteena vaan saada tehoa luotettavasti. Kuinkas tämän kannen kanssa sattuisi sitten esimerkiksi Audin/Volkkarin 2.0 8V lohko? Varmaankin 2.0 kannentiivisteellä. Meneeköhän puristukset mihin suuntaan jos esimerkiksi Audin ABK koneen lohkon päälle laittaisi, tai Volkkarin 2E, AGG? Noita olisi purkaamollakin. Nähtävästi kun puristuksia ja tilavuutta nostaa niin pitäisi nakutustunnistin asentaa samassa rytäkässä sekä säätää K-Jetin seokset uudelleen. Paljon on tehty, silti huonosti löytyy tietoa..
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Ehkä eka viritys on jättää se Kjetti pois. Upotat sen vaikka järveen ;)
Helpoimmalla pääset kun hommaat mk3 gti 2.0l 8v tekniikan sähköineen vaihteistoineen jne.
Koko setti paikoilleen ja leimalle. Pitäsi sopia pulttaamalla paikoilleen. Eikös kaksi litraisen tähän koppaa voi hyvin laittaa? Näitä tekniikka paketteja on tarjolla vähän jokapuolella. Yleensä tulee auto mukana joka on tietenkin vain plussaan, kun saa varmasti toimivan paketin.
Sen jälkeen jos tahtoo voimaa lisää niin taas aloittaa hukkaamalla sen orkkis ruiskun, imusarjan ja pakosarjan esim järveen. Tilalle kaasarit tai läppärungot. Parempi pakosarja ja nokka-akseli. Moottorinohjaus sitten budjetin suomissa rajoissa.
Nokkan vaihdon yhteydessä kun joutuu todennäköisesti hankkimaan säädettävän nokkapyörän, niin voi sipasta kannesta vähän pois.
Helpoimmalla pääset kun hommaat mk3 gti 2.0l 8v tekniikan sähköineen vaihteistoineen jne.
Koko setti paikoilleen ja leimalle. Pitäsi sopia pulttaamalla paikoilleen. Eikös kaksi litraisen tähän koppaa voi hyvin laittaa? Näitä tekniikka paketteja on tarjolla vähän jokapuolella. Yleensä tulee auto mukana joka on tietenkin vain plussaan, kun saa varmasti toimivan paketin.
Sen jälkeen jos tahtoo voimaa lisää niin taas aloittaa hukkaamalla sen orkkis ruiskun, imusarjan ja pakosarjan esim järveen. Tilalle kaasarit tai läppärungot. Parempi pakosarja ja nokka-akseli. Moottorinohjaus sitten budjetin suomissa rajoissa.
Nokkan vaihdon yhteydessä kun joutuu todennäköisesti hankkimaan säädettävän nokkapyörän, niin voi sipasta kannesta vähän pois.
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Ideana K-Jetin säilyttämisessä ajonesto-ongelmien, turhien sähköjen vetämisen jne välttäminen. Tarkoitus ei ole saada 150 hevosta, vaan tuollainen 115 liikuttaa tuota kuppia iha riittävästi, ajo-ominaisuudet loppuu ensin. Miun mielestä hirveä johtojen virittely ja ihmettely ei ole sen parinkymmenen hevosen kannalta miellyttävää. Toisena tässä lohkorempassa vois olla, että ei oo niin välttämätön se muutoskatsastus kun kaikki näyttää samalta.. Tolla K-Jetillähän saa kyllä ruutattua tarpeeks kakkua vaikka mutkankin kanssa maltillisilla paineilla..
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Ja vielä lisäyksenä, käsittääkseni Mk3 vaihdelaatikko ei ihan heittämällä ykkiksen konehuoneeseen sujahda?
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Viis vaihteinen 020 siellä nytkin ilmeisesti on ? Menee sinne vielä neloskoppasenkin 02k askikin jos virkkaa hydrauli kytkimen. Vetarien laippoja tai sisäniveliä voi joutua swappaamaan keskenään.
02A aski tarvitsee jo uudet kiinnikkeet, vaihdekepin ja vauhtipyörän, mutta vetarien pitäisi osua edelleen.
Jos laatikkoa haluaa päivittää, niin paksulla pääaksellilla oleva 020 piisaa gti koneen kytkimellä hienosti. Saatavilla siis gti mk2 golfeista (arvokkaampia nykyään koska historic passi) ja kolmos 8v gtistä. Myös 02k askin sisuskalut sopii vanhempien kuoriin, mikä käyttää vaijerikytkintä.
K jetistä, että jotkut tykkää äidistä ja jotkut tyttärestä :) Meillä hylättiin historic hommissa kjetti heti alkuunsa jo pelkkien fyysisten ominaisuuksien takia. Ilmamäärä mittari alkaa oman massansa takia heilumaan omia aikojaan röykyissä jne. Ja toisekseen tuntuu, että säätövelhoilla on enemmän tietoa ja taitoa
kugelfischeristä kuin k-jeteistä.
Johtohommat nyt pääsääntöisesti on niitä helpoimpia ja halvimpia hommia :)
Veikkaan että ajettavuudeltaan tollanen vakio 2E on jotain ihan muuta, kuin joku viritetty vehje.
Toki jos ne 16v hommat kiinnostaa niin tarvitset sen PL koneen lohkon katsastusta helpottamaan. Meiltä sellanen saattais löytyä ja jopa jotain koneen kjetti palikoita.
02A aski tarvitsee jo uudet kiinnikkeet, vaihdekepin ja vauhtipyörän, mutta vetarien pitäisi osua edelleen.
Jos laatikkoa haluaa päivittää, niin paksulla pääaksellilla oleva 020 piisaa gti koneen kytkimellä hienosti. Saatavilla siis gti mk2 golfeista (arvokkaampia nykyään koska historic passi) ja kolmos 8v gtistä. Myös 02k askin sisuskalut sopii vanhempien kuoriin, mikä käyttää vaijerikytkintä.
K jetistä, että jotkut tykkää äidistä ja jotkut tyttärestä :) Meillä hylättiin historic hommissa kjetti heti alkuunsa jo pelkkien fyysisten ominaisuuksien takia. Ilmamäärä mittari alkaa oman massansa takia heilumaan omia aikojaan röykyissä jne. Ja toisekseen tuntuu, että säätövelhoilla on enemmän tietoa ja taitoa
kugelfischeristä kuin k-jeteistä.
Johtohommat nyt pääsääntöisesti on niitä helpoimpia ja halvimpia hommia :)
Veikkaan että ajettavuudeltaan tollanen vakio 2E on jotain ihan muuta, kuin joku viritetty vehje.
Toki jos ne 16v hommat kiinnostaa niin tarvitset sen PL koneen lohkon katsastusta helpottamaan. Meiltä sellanen saattais löytyä ja jopa jotain koneen kjetti palikoita.
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Mulla oli joskus mk1 Sciroccossa ABK moottori K-Jetillä. Ihan ok toimi vakiomoottori, aivan kuin edellinen 1,6 GTI moottorikin samoilla ruiskuhiluilla. Suuttimien holkit joutui sorvaamaan omat, ei sovi sähkösuuttimien holkkeihin.
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Noniin, luulisi kuitenkin tuon 115 riittävän. Helpoin tie olisi sitten varmaankin kolmoskorisen 2.0 alakerta ja JH kansi ja muut romut siihen päälle. Onkos kaikki yleisemmät 2.0 8V koneet korkealohkoisia? Pakoputkiston kannalta vaan mietin, se nyt kyllä pitää tehdä uusiksi muutenkin.. Mites nokka, onko JHssa miten laimea, kovat vai hydrauliset nostajat?
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
1989-1991 Audi 80:stä löytyy matalalla lohkolla oleva 2litrainen k-jetillä, ke-jetillä jos tarkkoja ollaan. Facebookin myyntiryhmässä oli tällainen audi juuri myynnissä osina, jossain Lahden seudulla jos oikeen muistan. Kyseinen moottori on hienosti vääntävä, sopisi hienosti avoauton luonteeeen. Tuohon jatkeeksi kakkosgolfin/jetan pitkävälityksinen ATH-vaihteisto niin se on siinä.
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
jyri.h kirjoitti:1989-1991 Audi 80:stä löytyy matalalla lohkolla oleva 2litrainen k-jetillä, ke-jetillä jos tarkkoja ollaan. Facebookin myyntiryhmässä oli tällainen audi juuri myynnissä osina, jossain Lahden seudulla jos oikeen muistan. Kyseinen moottori on hienosti vääntävä, sopisi hienosti avoauton luonteeeen. Tuohon jatkeeksi kakkosgolfin/jetan pitkävälityksinen ATH-vaihteisto niin se on siinä.
3A moottorikoodilla oleva on matala lohkonen.
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
http://www.driversfound.com/scirocco/te ... e/swap-3a/
Tällainen olisi siis kyseinen projekti. Näyttää hyvältä.
Tällainen olisi siis kyseinen projekti. Näyttää hyvältä.
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Projekti etenee. AGG kone venton keulilta apurunkoineen vaihdelaatikoineen haettu. Korkealohkoinen oli huomattavasti edullisempi ja helpommin löyty. Kyllähän siihen kaikennäköstä peitelätkää sun muuta joutuu tekemään.
AGGssä muistaakseni matalat puristukset, paljonko voi kantta madaltaa että jakohihnan saa vielä toimimaan?
Kuinkas vetarit nyt kun kolmosen laatikkoon ois tarkotus siirtyä?
AGGssä muistaakseni matalat puristukset, paljonko voi kantta madaltaa että jakohihnan saa vielä toimimaan?
Kuinkas vetarit nyt kun kolmosen laatikkoon ois tarkotus siirtyä?
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Muistaakseni vaihdat kolmosen sisänivelet niihin ykkösen keppeihin.
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Smuhh kirjoitti:Projekti etenee. AGG kone venton keulilta apurunkoineen vaihdelaatikoineen haettu. Korkealohkoinen oli huomattavasti edullisempi ja helpommin löyty. Kyllähän siihen kaikennäköstä peitelätkää sun muuta joutuu tekemään.
AGGssä muistaakseni matalat puristukset, paljonko voi kantta madaltaa että jakohihnan saa vielä toimimaan?
Kuinkas vetarit nyt kun kolmosen laatikkoon ois tarkotus siirtyä?
vaihat 2E tai ADY männät ni saat nostettua puristusuhdetta. noissa on kuoppa matalempi olikoha 0.5mm tai 1mm. en muista enää ku kesällä mittoin. mä sorvaan männästä sen korkeeman reunan pois ja sitte lasken lohkon pintaa nii paljon että mäntä on tasalla. sitte kannesta loput että saa suhteen 12:5. mutta mun kone tuleekin eri käytöön.
Re: 1.8 JH stroukkaus dieselin kampuralla?/muita viritysvinkkejä
Suunnitelmat muuttui kun löytyikin 1.8 16V PL. Joten nyt olis sitte noi kakslitrasen roippeet myynnissä..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa