Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Stinky76
-
Viestit: 95
Liittynyt: 27.1.2010 20:20

Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja Stinky76 » 22.9.2016 10:34

Moro!

Oisko arvon raadilla kokemuksia otsikon mukaisesta operatzioonista? GTi:n imusarja, tämmönen pakosarja ja T25 ahdin. Sopiiko mutka paikalleen, kun tulee varmaan osittain imusarjan alle?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.9.2016 17:11

Ei mahdu Gtin imusarjan kanssa. Sen kanavat tulee paljon lähemmäs tulipeltiä. Hanki g60 imusarja. Se on todella senttipeliä saada mahtumaan. Voi olla että lekaa joutuu antamaan tulipellille.

Stinky76
-
Viestit: 95
Liittynyt: 27.1.2010 20:20

Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja Stinky76 » 22.9.2016 18:41

No onneksi ei sentään millipeliä! :D Itseasiassa mulla on tuossa 2 litrasen ABK:n kansi ja imusarja, joidenka kanssa tuota tilan ahtautta ihmettelin.. Lienee, ja muistaakseni onkin aikalailla saman muotoinen sarja kuin GTI:ssä. Tuo Audin sarja vois olla sen vuoksi mukavampi ratkaisu, kun siinä tulis kaasuläppä kuskin puolelle.

Onko noita G60 -mallisia imusarjoja jossakin muussakin konetyypissä? Muistaakseni, oisko ollu jonku Countryn pellin alla saman näkönen...

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja Pellikka » 23.9.2016 7:08

Löytys countryn ja g60:n imusarjat kummatki jos tulee niille tarvetta. Sopivuudesta en osaa sanoa turbon kans.

Stinky76
-
Viestit: 95
Liittynyt: 27.1.2010 20:20

Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja Stinky76 » 23.9.2016 20:14

Pellikka kirjoitti:Löytys countryn ja g60:n imusarjat kummatki jos tulee niille tarvetta. Sopivuudesta en osaa sanoa turbon kans.



Taisin sulle joskus soitellakkin tuosta Countryn sarjasta.. Ei vain aikataulut passannu sillon yhteen niin jäi siihen koko homma. Olikos se kalliskin, kun ei enää muista? :D

G60 vois toki olla se parempi vaihtoehto.. Siinä kanavat nousee vissiin jonkun verran pystympään ja antaa enempi tilaa taakse, mitä nyt kuvista vertailee. Ja kaasuläppäkin vasemmalla.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja Slantsix » 24.9.2016 14:47

G60 sarjalla tulee reilusti tilaa. Sen kanavat nousee melkein heti pystyyn. Läppärunko on myös paremmalla puolella. Tosin sen mekaanisen takasin kierron joutuu ottamaan pois pelistä.
Kuva
Kuva

Stinky76
-
Viestit: 95
Liittynyt: 27.1.2010 20:20

Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja Stinky76 » 24.9.2016 17:56

Katohan vain! Hyvin näyttää sopivan. Onko kuvat sun autosta? Jos, niin paljoko tuon kompressoripesän ja imusarjan väliin käytännössä jää tilaa, Entä mikä ahdin ja mikä pakosarja tuossa on? Helvatan huonosti löytyy googlella kuvia näistä 8V turboasennuksista (tai sitte en osaa hakea oikeilla sanoilla), niin mielellään näkis lisääkin! :)


E: Alkoihan niitä kuvia ja projekteja löytyyn, ku hoksas hakea sanoilla G60 ja turbo. :D

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.9.2016 19:48

On omasta vanhasta projektista. Muutama sentti sinne jäi väliä. Ihan vesijohtomutkista tehty pakosarja. Ahtimena oli volvo T5 ahdin. Olikohan mitsun tdo4hl15g7 ihan tarkka malli.

Stinky76
-
Viestit: 95
Liittynyt: 27.1.2010 20:20

Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja Stinky76 » 26.9.2016 10:32

Onko mitään hajua, millä laipalla tuommonen td04hl-15(T) on saabin versiona? Volvossa ilmeisesti pulttijako vastaa T3:a, joskin laipan muoto hieman eri. Kymmeniä sivustoja olen jo selannut läpi, eikä 100% varmuutta tunnu löytyvän. Pieni kutina kuitenkin on, että se ois T25 yhteensopiva.. Downpipen lähtö/laippa vaikuttais saabin ahtimessa yksinkertasemmalta ja paremmin suunnaltulta vs. volvon vastaava. Ei vaan viittis alkaa keksimään pakosarjaakin uudelleen, kun noita 8V koneeseen tehtyjä T25 ja T3 laipallisia saa valmiinakin. :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja samza » 26.9.2016 11:47

tommonen saabbiahdin on t25 laipalla. mulla olis semmonen uusi ahdin muuten myynnissä ;)

Stinky76
-
Viestit: 95
Liittynyt: 27.1.2010 20:20

Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja Stinky76 » 26.9.2016 13:30

samza kirjoitti:tommonen saabbiahdin on t25 laipalla. mulla olis semmonen uusi ahdin muuten myynnissä ;)


Hieno homma!

Taitaa uudella olla kuitenki vähän liikaa hintaa mun bubjettiin. Jos en käytettyä löydä sopivasti, niin taidan kokeilla ihan noita ebay:n kiinakopioita.. Parituhatta kilometriä/vuosi kun tuohon harrastepeliin kertyy, niin eiköhän tommonen kopiokin asiansa aja. :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja samza » 26.9.2016 13:48

alle 600€ tiivistesarjalla maksais aito td04-15. kuvia yms tietoa on mahdollista saada kysymällä, mutta kuinka vaan..

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja Slantsix » 26.9.2016 19:27

Itse yritin tota omaa Mitsun ahdinta myydä muutaman vuoden ajan huiman 70€ ja lopuksia 50€ hintaan. Ketään ei kiinnostanut niin laukasin sen metallikierrätykseen. :)
Loistava ahdin 1.8koneeseen. By-pass ja hukkaportti itsessään, herää 2300-2500 kieppeillä ja puhtia löytyy. Itsellä 237hp 0.9 ahdoilla, eikä ollut edes välijäähdytintä :/

Stinky76
-
Viestit: 95
Liittynyt: 27.1.2010 20:20

Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja Stinky76 » 27.9.2016 13:16

Slantsix kirjoitti: Itsellä 237hp 0.9 ahdoilla, eikä ollut edes välijäähdytintä :/


Noniin, mukavia lukemia! Meikä ei aatellu alkaa liikoja revittelemään, mutta ainahan se alkaa jossaki vaiheessa lipsua :D Semmosilla maltillisilla paineilla jos ottais alkuun vaikka sen 140 kaakkia ulos. Alkuperäisillä GU:n sisuskaluilla kun oli tarkoitus aloitella...

Jusa101
-
Viestit: 260
Liittynyt: 3.12.2008 12:02

Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een

ViestiKirjoittaja Jusa101 » 27.9.2016 18:26

Laitoin YV:tä aloittajalle.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa