Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
Valvoja: ffp jäsenet
Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
Moro!
Oisko arvon raadilla kokemuksia otsikon mukaisesta operatzioonista? GTi:n imusarja, tämmönen pakosarja ja T25 ahdin. Sopiiko mutka paikalleen, kun tulee varmaan osittain imusarjan alle?
Oisko arvon raadilla kokemuksia otsikon mukaisesta operatzioonista? GTi:n imusarja, tämmönen pakosarja ja T25 ahdin. Sopiiko mutka paikalleen, kun tulee varmaan osittain imusarjan alle?
Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
Ei mahdu Gtin imusarjan kanssa. Sen kanavat tulee paljon lähemmäs tulipeltiä. Hanki g60 imusarja. Se on todella senttipeliä saada mahtumaan. Voi olla että lekaa joutuu antamaan tulipellille.
Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
No onneksi ei sentään millipeliä! :D Itseasiassa mulla on tuossa 2 litrasen ABK:n kansi ja imusarja, joidenka kanssa tuota tilan ahtautta ihmettelin.. Lienee, ja muistaakseni onkin aikalailla saman muotoinen sarja kuin GTI:ssä. Tuo Audin sarja vois olla sen vuoksi mukavampi ratkaisu, kun siinä tulis kaasuläppä kuskin puolelle.
Onko noita G60 -mallisia imusarjoja jossakin muussakin konetyypissä? Muistaakseni, oisko ollu jonku Countryn pellin alla saman näkönen...
Onko noita G60 -mallisia imusarjoja jossakin muussakin konetyypissä? Muistaakseni, oisko ollu jonku Countryn pellin alla saman näkönen...
Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
Löytys countryn ja g60:n imusarjat kummatki jos tulee niille tarvetta. Sopivuudesta en osaa sanoa turbon kans.
Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
Pellikka kirjoitti:Löytys countryn ja g60:n imusarjat kummatki jos tulee niille tarvetta. Sopivuudesta en osaa sanoa turbon kans.
Taisin sulle joskus soitellakkin tuosta Countryn sarjasta.. Ei vain aikataulut passannu sillon yhteen niin jäi siihen koko homma. Olikos se kalliskin, kun ei enää muista? :D
G60 vois toki olla se parempi vaihtoehto.. Siinä kanavat nousee vissiin jonkun verran pystympään ja antaa enempi tilaa taakse, mitä nyt kuvista vertailee. Ja kaasuläppäkin vasemmalla.
Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
G60 sarjalla tulee reilusti tilaa. Sen kanavat nousee melkein heti pystyyn. Läppärunko on myös paremmalla puolella. Tosin sen mekaanisen takasin kierron joutuu ottamaan pois pelistä.
Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
Katohan vain! Hyvin näyttää sopivan. Onko kuvat sun autosta? Jos, niin paljoko tuon kompressoripesän ja imusarjan väliin käytännössä jää tilaa, Entä mikä ahdin ja mikä pakosarja tuossa on? Helvatan huonosti löytyy googlella kuvia näistä 8V turboasennuksista (tai sitte en osaa hakea oikeilla sanoilla), niin mielellään näkis lisääkin! :)
E: Alkoihan niitä kuvia ja projekteja löytyyn, ku hoksas hakea sanoilla G60 ja turbo. :D
E: Alkoihan niitä kuvia ja projekteja löytyyn, ku hoksas hakea sanoilla G60 ja turbo. :D
Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
On omasta vanhasta projektista. Muutama sentti sinne jäi väliä. Ihan vesijohtomutkista tehty pakosarja. Ahtimena oli volvo T5 ahdin. Olikohan mitsun tdo4hl15g7 ihan tarkka malli.
Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
Onko mitään hajua, millä laipalla tuommonen td04hl-15(T) on saabin versiona? Volvossa ilmeisesti pulttijako vastaa T3:a, joskin laipan muoto hieman eri. Kymmeniä sivustoja olen jo selannut läpi, eikä 100% varmuutta tunnu löytyvän. Pieni kutina kuitenkin on, että se ois T25 yhteensopiva.. Downpipen lähtö/laippa vaikuttais saabin ahtimessa yksinkertasemmalta ja paremmin suunnaltulta vs. volvon vastaava. Ei vaan viittis alkaa keksimään pakosarjaakin uudelleen, kun noita 8V koneeseen tehtyjä T25 ja T3 laipallisia saa valmiinakin. :)
Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
tommonen saabbiahdin on t25 laipalla. mulla olis semmonen uusi ahdin muuten myynnissä ;)
Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
samza kirjoitti:tommonen saabbiahdin on t25 laipalla. mulla olis semmonen uusi ahdin muuten myynnissä ;)
Hieno homma!
Taitaa uudella olla kuitenki vähän liikaa hintaa mun bubjettiin. Jos en käytettyä löydä sopivasti, niin taidan kokeilla ihan noita ebay:n kiinakopioita.. Parituhatta kilometriä/vuosi kun tuohon harrastepeliin kertyy, niin eiköhän tommonen kopiokin asiansa aja. :)
Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
alle 600€ tiivistesarjalla maksais aito td04-15. kuvia yms tietoa on mahdollista saada kysymällä, mutta kuinka vaan..
Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
Itse yritin tota omaa Mitsun ahdinta myydä muutaman vuoden ajan huiman 70€ ja lopuksia 50€ hintaan. Ketään ei kiinnostanut niin laukasin sen metallikierrätykseen. :)
Loistava ahdin 1.8koneeseen. By-pass ja hukkaportti itsessään, herää 2300-2500 kieppeillä ja puhtia löytyy. Itsellä 237hp 0.9 ahdoilla, eikä ollut edes välijäähdytintä :/
Loistava ahdin 1.8koneeseen. By-pass ja hukkaportti itsessään, herää 2300-2500 kieppeillä ja puhtia löytyy. Itsellä 237hp 0.9 ahdoilla, eikä ollut edes välijäähdytintä :/
Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
Slantsix kirjoitti: Itsellä 237hp 0.9 ahdoilla, eikä ollut edes välijäähdytintä :/
Noniin, mukavia lukemia! Meikä ei aatellu alkaa liikoja revittelemään, mutta ainahan se alkaa jossaki vaiheessa lipsua :D Semmosilla maltillisilla paineilla jos ottais alkuun vaikka sen 140 kaakkia ulos. Alkuperäisillä GU:n sisuskaluilla kun oli tarkoitus aloitella...
Re: Turbon sovitus 1.8 8V mk2:een
Laitoin YV:tä aloittajalle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa