En löytänyt oikeen mistää apua.
Ongelma on, että kun kiihdyttää esim. 5vaihteella 80->100kmh ja kun saat 100 vauhtia tietty löysäät kaasun, että jäät siihen nopeuteen mutta autopa ei pidäkään nopeutaa ja kaasupolkimen painaminen ei tee mitään. Tuntuun kuin syöttö katkeaisi kokonaan.
Vedät kaasun ylös ja sitten painat niin yleensä palautuu normaaliksi.
Mikähän nyt mahtaisi olla vikana? TPS? maf?
Myös seuraavaa on esiintynyt paljon, että kiihdytätä rajusti ja teet jätät pedaalin haluamasi nopeuden saavutettuasi siihen niin auto ei tiedä mitä tekisi, se nyhtää saattaa kiihdyttää, hidastaa, kiihdyttää ja taas pedaali ylös ja takaisin niin ongelma loppuu.
Joskus satunnaisesti auto hienoisesti nypyttää tasakaasulla. Mieleen tosiaan tulee TPS anturi, voisiko kalibrointi olla päin peetä tai likainen? tässähän on vaijerikaasu ja näytti pikaisella vilkaisulla olevan aika hyvin paketoitu tuo kaasuläppäkotelo niin en vielä ruvennut purkamaan sitä irti ja katsomaan onko se likainen sieltä mustan kotelon sisältä.
En ole tuon koneen kanssa pelannut niin paljoa, että osaisin lähteä vikaa etsimään. vikakoodeja ei ole.
Jos jollain ollut samantapaista niin kaikki vinkit otetaan vastaan, ei huvita kantaa repputolkulla antureitakaan, jos vika ei ole niissä.
Audi A3 1.8t AGU kone, vedot loppuu kiihdytyksen jälkeen?
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Audi A3 1.8t AGU kone, vedot loppuu kiihdytyksen jälkeen?
Onkos tuossa sähkökaasu vai vaijerikaasu? Jos sähkökaasu, niin polkimen asentoanturia alkaisin ekana vcds:llä seuraamaan.
Re: Audi A3 1.8t AGU kone, vedot loppuu kiihdytyksen jälkeen?
Vaijerikaasustahan tuossa puhutaan. Se kotelo on kyllä tiivis ja vahvasti epäilen ettei siellä ainakaan likaa ole. Toki sen voi mitata ihan vastusmittauksella kääntelemällä läppää että muuttuuko vastus lineaarisesti.
Ekana kuitenkin lähtisin testerillä lukemaan koodit ja kahtelemaan anturitietoa käydessä ja ajon aikana. Kaasuläppä on myös kalibroitavissa testerillä ja jos se jotain vaikuttaa niin sillonhan siellä on häikkää. Yleensä ei ole isoa eroa.
Ekana kuitenkin lähtisin testerillä lukemaan koodit ja kahtelemaan anturitietoa käydessä ja ajon aikana. Kaasuläppä on myös kalibroitavissa testerillä ja jos se jotain vaikuttaa niin sillonhan siellä on häikkää. Yleensä ei ole isoa eroa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa