Golf 2 1.8 -91 Ykspisteruiskulla. Tyhjäkäyntiongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 11.4.2016 21:17
Golf 2 1.8 -91 Ykspisteruiskulla. Tyhjäkäyntiongelmia
Tosiaan kakkiksen tyhjäkäynnissä hieman ongelmia. Kylmänä tyhjäkäynti on hyvä n. 1000rpm paikkeilla, mutta koneen lämmetessä tyhjäkäynti nousee sinne 1500rpm. Aikaisemmin tyhjäkäynti oli aina hieman liian alhainen (sai koko auton täristämään). Vaihdettiin sininen anturi ja tyhjäkäynnin säädinmoottori (Näiden epäkunnosta sain tiedon vikakoodien luvun kautta.) Lisäksi ilmanputsarikotelon pohjassa oleva ilman tulolähdettä säätävä läppä korjattiin. "Työntötanko" oli mennyt poikki ja läppä heilui valtoimenaan. Mikä avuksi, jotta lämpimänä tyhjäkäynnin saisi laskemaan siihen 1000rpm pintaan? Tällä hetkellä ei ole vikakoodejakaan.
Re: Golf 2 1.8 -91 Ykspisteruiskulla. Tyhjäkäyntiongelmia
Onkos ruiskun alla oleva kumilaippa ehjä? Jos vetää sieltä ilmaa
Re: Golf 2 1.8 -91 Ykspisteruiskulla. Tyhjäkäyntiongelmia
Se kumilaippa kannattaa tarkastaa, ja sytkäennakko (vaikka eihän se itsestään karkaile).
Ja aina kun vaihtaa osia niin akku irti vähäks aikaa ja sen jälkeen käyttelee lämpöseks, vaikuttaa yllättävän paljon.
Ja aina kun vaihtaa osia niin akku irti vähäks aikaa ja sen jälkeen käyttelee lämpöseks, vaikuttaa yllättävän paljon.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 11.4.2016 21:17
Re: Golf 2 1.8 -91 Ykspisteruiskulla. Tyhjäkäyntiongelmia
Mro kirjoitti:Onkos ruiskun alla oleva kumilaippa ehjä? Jos vetää sieltä ilmaa
Kartaani kirjoitti:Se kumilaippa kannattaa tarkastaa, ja sytkäennakko (vaikka eihän se itsestään karkaile).
Ja aina kun vaihtaa osia niin akku irti vähäks aikaa ja sen jälkeen käyttelee lämpöseks, vaikuttaa yllättävän paljon.
Kiitos vastauksista!
Tuota imulaippaa ei ole tarkistettu ja se taitaakin olla seuraavana listalla. Samoin sytkäennakko. Tämä ecun "nollaus" on tehty nyt jo muutamaan otteeseen, mutta se ei tässä tapauksessa tuntunut auttavan.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 11.4.2016 21:17
Re: Golf 2 1.8 -91 Ykspisteruiskulla. Tyhjäkäyntiongelmia
Nyt on vähän tehty lisää. Kumilaippa vaihdettu uuteen (vanha oli "korjattu" sikaflexillä) alipaineletkut uusittu. Sytkäennakko on kohillaan ja painot säätävät sitä oikein. Lämpimänä edelleen tyhjäkäynti siinä 1500.
Ruiskun päällä olevaata kopasta lähtee 2 alipaineletkua. Toinen menee ilmaläpälle ilmanputsarin pohjaan ja toinen roikkuu vapaana? Pitäisikö sen olla jossain kiinni?
Lisäksi ruiskun takapinnalla on jonkinlainen tyhjäkäynin säädin johon tulee alipaine ruiskusta ja alipaine menee virranjakajaan. Tämän säätimen toisessa päässä on nippa jonka tarkoitus on epävarma. Pitääkö olla tulpattu vai meneeö tähän se letku siitä ruiskun kopasta? Nyt nippa on vuorattu sikaflexillä...
Tämä säädin (engl. Idle switch control valve) on myös tod näk rikki. Onko kellään hajua mitä voisi tehdä? Auttaako putsaus? Saako säädintä uutena mistään?
Ruiskun päällä olevaata kopasta lähtee 2 alipaineletkua. Toinen menee ilmaläpälle ilmanputsarin pohjaan ja toinen roikkuu vapaana? Pitäisikö sen olla jossain kiinni?
Lisäksi ruiskun takapinnalla on jonkinlainen tyhjäkäynin säädin johon tulee alipaine ruiskusta ja alipaine menee virranjakajaan. Tämän säätimen toisessa päässä on nippa jonka tarkoitus on epävarma. Pitääkö olla tulpattu vai meneeö tähän se letku siitä ruiskun kopasta? Nyt nippa on vuorattu sikaflexillä...
Tämä säädin (engl. Idle switch control valve) on myös tod näk rikki. Onko kellään hajua mitä voisi tehdä? Auttaako putsaus? Saako säädintä uutena mistään?
Re: Golf 2 1.8 -91 Ykspisteruiskulla. Tyhjäkäyntiongelmia
Ruiskun päällä olevan kopan takareunasta menee ohut letku ilmanputsarikotelon venttiiliin ja se viereinen jakajan alipainekellolle.
edit:
Se letku muuten menee sen ruiskun takaosassa olevalle venttiilille ja sieltä vasta jakajalle.
edit:
Se letku muuten menee sen ruiskun takaosassa olevalle venttiilille ja sieltä vasta jakajalle.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 11.4.2016 21:17
Re: Golf 2 1.8 -91 Ykspisteruiskulla. Tyhjäkäyntiongelmia
Tämä hyvä tieto! taitaa olla letkut väärässä järjestyksessä. Nyt menee ruiskuyksikön alaosasta letku venttiilille ja siitä kellolle. Mutt apitää mennä siis siitä kopasta venttiiliin.
Osaatko sanoa mihin tämän toisen letkun tulisi mennä joka lähtee ruiskusta alempaa?
Osaatko sanoa mihin tämän toisen letkun tulisi mennä joka lähtee ruiskusta alempaa?
Re: Golf 2 1.8 -91 Ykspisteruiskulla. Tyhjäkäyntiongelmia
Saatoin sekaantua jo itsekin, mutta koeillaanpa vielä. Vasen ja oikea kuskin paikalta katsoen.
Päältä mustasta muovikopasta vasen letku menee ruiskuyksikön alaosaan oikealle.
Ruiskuyksikön alaosasta vasen letku menee siinä vieressä olevan venttiilin vasempaan lähtöön.
Venttiilin oikeanpuoleisesta lähdöstä menee jakajan alipainekellolle.
Taisin ylempänä selittää kaksi kertaa väärin, pahoittelen. Luulin muistavani mutta pieleenhän se meni ja piti tarkastaa asia.
Päältä mustasta muovikopasta vasen letku menee ruiskuyksikön alaosaan oikealle.
Ruiskuyksikön alaosasta vasen letku menee siinä vieressä olevan venttiilin vasempaan lähtöön.
Venttiilin oikeanpuoleisesta lähdöstä menee jakajan alipainekellolle.
Taisin ylempänä selittää kaksi kertaa väärin, pahoittelen. Luulin muistavani mutta pieleenhän se meni ja piti tarkastaa asia.
-
- -
- Viestit: 12
- Liittynyt: 11.4.2016 21:17
Re: Golf 2 1.8 -91 Ykspisteruiskulla. Tyhjäkäyntiongelmia
Kartaani kirjoitti:Saatoin sekaantua jo itsekin, mutta koeillaanpa vielä. Vasen ja oikea kuskin paikalta katsoen.
Päältä mustasta muovikopasta vasen letku menee ruiskuyksikön alaosaan oikealle.
Ruiskuyksikön alaosasta vasen letku menee siinä vieressä olevan venttiilin vasempaan lähtöön.
Venttiilin oikeanpuoleisesta lähdöstä menee jakajan alipainekellolle.
Taisin ylempänä selittää kaksi kertaa väärin, pahoittelen. Luulin muistavani mutta pieleenhän se meni ja piti tarkastaa asia.
Tämä olikin ratkaisu! Kiitos paljon avusta. Letkut olivat väärässä järjestyksessä ja vaihdon yhteydessä tosiaan uusin letkut. Nyt tyhjäkäynti laski sinne tuhannen pintaan.
Re: Golf 2 1.8 -91 Ykspisteruiskulla. Tyhjäkäyntiongelmia
Hyvä että tuli kuntoon. Nämä 1-pisteruiskut tuntuvat olevan aika vaativaisia, jos yksikin asia on pielessä niin menee toiminta sekasin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa