Autona olis:
Golf mk2
1.8 mono-jetronic
Kannesta otettu 1mm pois, eli n.9,7:1
Peltisarja tilattu
Mikähän olis pirteempi nokka Q:n tilalle, joka vielä toimis tuon 1-pisteruiskun kera? Kaasuläppämuutos 38mm --> 40mm voisi vielä tehdä jos siitä on apua. Bensapumpun vaihto ja paineen nosto voisi auttaa, kai?
G nokka on paljon hehkutetu, mutta ei taida kovin suurta eroa tulla, tosin ruiskun luulisi sen sietävän. G taitaa kuitenkin olla vakionokista paras? Audi A4 2.0 nokassa 050109101A olis 10,59mm nostoa (G nokassa 10,16mm) mutta asteita vähemmän kuin G:ssä.
edit: tuon 050109101A alkuperästä on vähän epäselvyyttä, sitä näyttäis olevan Volkkarilla ABA:ssa ja AEG:ssa. Ehkä...
Rakettia ei tosta padasta saa ilman sisuskalujen ja moottorinohjauksen vaihtoa saa, mutta tarkoitus olisi ottaa "helpot hevoset" käyttöön.
Golf 1.8 8v nokka-akseli spekulaatiota
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 1.8 8v nokka-akseli spekulaatiota
Viimeksi muokannut Kartaani, 16.6.2016 15:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Golf 1.8 8v nokka-akseli spekulaatiota
Gti nokka on paras. G60 lussumpi. Tosin sen mitä ihmiset pyytää Gtin nokalla kannattaa katsella Catcams yms nokkia.
Re: Golf 1.8 8v nokka-akseli spekulaatiota
Mutta onkos G nokkia myös perus 80 Audeissa vai googletinko väärin? Ja löytyykös G nokasta AINA G kirjain?
Onko tuosta Audin A nokasta kellään kokemuksia?
Sitä muuten saa Virosta uutena alle 100€ rahteineen. G:llä sama hinta, mutta se on tehdastilaustuote.
Tilasin ebaystä 42mm kaasuläpän, saa nähä saanko joskus modattua paikalleen.
edit:
Löytyykö jostain tunnistusohjetta näille VW:n nokille?
Uusi Volkkaristi menee pian sekaisin ja ostaa väärän nokka-akselin...
edit2:
Tällaset löyty
Löytyykö nokasta stanssattuna kolme ekaa numeroa ja lopun kirjaimet? Eli 8v gti nokassa 026G ?
Onko tuosta Audin A nokasta kellään kokemuksia?
Sitä muuten saa Virosta uutena alle 100€ rahteineen. G:llä sama hinta, mutta se on tehdastilaustuote.
Tilasin ebaystä 42mm kaasuläpän, saa nähä saanko joskus modattua paikalleen.
edit:
Löytyykö jostain tunnistusohjetta näille VW:n nokille?
Uusi Volkkaristi menee pian sekaisin ja ostaa väärän nokka-akselin...
edit2:
Tällaset löyty
Löytyykö nokasta stanssattuna kolme ekaa numeroa ja lopun kirjaimet? Eli 8v gti nokassa 026G ?
Re: Golf 1.8 8v nokka-akseli spekulaatiota
Joo kyllähän siitä juurikin tuommoiset stanssaukset pitäisi löytyä. Itse laitoin joskus 3 golffiin lussun m nokan tilalle g nokan. Tehoa tuli huomattavasti lisää. Sen jälkeen vielä 2 litraisen koneen pakosarjan ja putkiston, niin autosta tuli todella mukava ajettava. Väänti paremmin, kun jotkut diesel autot. En tiedä kuinka suuren hyödyn saa, jos ennestään on q nokka. Kyllähän tohon koneeseen saa kanssa, vaikka minkälaisia nokkia uutena, mutta hintaa niillä tahtoo olla.
Re: Golf 1.8 8v nokka-akseli spekulaatiota
a-ku kirjoitti:Joo kyllähän siitä juurikin tuommoiset stanssaukset pitäisi löytyä. Itse laitoin joskus 3 golffiin lussun m nokan tilalle g nokan. Tehoa tuli huomattavasti lisää. Sen jälkeen vielä 2 litraisen koneen pakosarjan ja putkiston, niin autosta tuli todella mukava ajettava. Väänti paremmin, kun jotkut diesel autot. En tiedä kuinka suuren hyödyn saa, jos ennestään on q nokka. Kyllähän tohon koneeseen saa kanssa, vaikka minkälaisia nokkia uutena, mutta hintaa niillä tahtoo olla.
Kiven alla tuntuu kyllä G nokat olevan. Virinokan voisi muuten hommata, mutta taitaa mennä rahat hukkaan tuon 1-pisteruiskun kanssa. Eikä taida kovin raaka keppi edes sen kanssa toimia, kokemuksia kellään?
Jos joku haluaa eroon tähän sopivasta nokasta niin yyveetä kehiin.
Re: Golf 1.8 8v nokka-akseli spekulaatiota
Harmi. 2010 tuli heitettyä useampi Gti hyd ja mek nokka kierrätykseen kun ei kellekkään kelvannut, edes 15e hintaan. Sama juttu 19mm etc etuvakaajien kanssa.
Harmi, aika kuluu ja ihmiset harrastaa uudempia.
Harmi, aika kuluu ja ihmiset harrastaa uudempia.
Re: Golf 1.8 8v nokka-akseli spekulaatiota
oishan nuo varmaan kelvaneet nokanhiojille aihioksi jokkis käyttöön.
Re: Golf 1.8 8v nokka-akseli spekulaatiota
Pistin Techtonics tuningille sähköpostia ja olivat sitä mieltä että heidän 272 nokka toimii hyvin mono-jetronicin kanssa. 276 pelaisi kanssa mutta tyhjäkäynti menee karkeeks.
160$ on 272:lla hintaa, rahdille voi tulla hintaa reilusti jos jenkeistä joutuu tilaan, tullit ja alvit voi napsua myös. Laitan funtsintaan, keväällä jos vaihtelis noukan.
Edit:
Autotech lupaa että heidän 270 keppinsä toimii vakiojousilla ja foorumikahlailun perusteella tyhjäkäynti olisi miellyttävämpi kuin yllä mainituilla.
160$ on 272:lla hintaa, rahdille voi tulla hintaa reilusti jos jenkeistä joutuu tilaan, tullit ja alvit voi napsua myös. Laitan funtsintaan, keväällä jos vaihtelis noukan.
Edit:
Autotech lupaa että heidän 270 keppinsä toimii vakiojousilla ja foorumikahlailun perusteella tyhjäkäynti olisi miellyttävämpi kuin yllä mainituilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa