Moikka.
Olis auto tollasella koneella ja kolkattaa kylmällä koneella. Aika nopeella googlettamiselle tuli selväksi, että johtuu männistä. Olis ihan kiva korjata, joten kysymys olis, että mitkä männät siellä on ollut ja mitkä tilaisin ja laittaisin tilalle, ettei tämä uusiutuisi enää?
Googlettamalla löysin mahlen ja nuralin männät ja jäin siihen käsitykseen, että molempia on käytetty tässä moottorissa. Mistään en löytänyt, että kummat noista nyt sitten toimii paremmin, enkä myöskään topikkia tämmöisen koneen korjaamisesta.
1.4 16v AUB männät
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 1.4 16v AUB männät
Jos vaan kylmällä koneella kolisee eikä öljyä pala, niin tee rvs käsittely ja kovaa ajoa vaan. Siinä vaiheessa kun kolisee kuumana männät ni alkaa olee vaihtokunnossa. Tietty jos muuten auto kuin pakasta vedetty niin tuolloin voi asiaa miettiä. Noille koneille tyyppivika tuo kolina. Olettaisin että johtuu ihan vaan liiasta kiihdyttelystä liian kylmällä koneella kun on alulohko.
Re: 1.4 16v AUB männät
Kyl täällä jossakin on pikku pätkä tommosen koneen mäntäremontista. Mistä noihin saisi parempia mäntiä. Meillä tolla koneella on ajettu 45 tkm ja kolisee jo aika lupaavasti....
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 19.5.2016 23:10
Re: 1.4 16v AUB männät
No se on tommonen seat arosa. Ihan siisti kuntonen peli ja ite pystyy tekee. Joo luin aen jutun siitä konehommasta, mutta siinä hommassa koneremontti oli teetetty ja osista ei kerrottu hirveen tarkasti. Kattelin, että mahlen männät renkaineen jne. Reilu 45e kpl, niin ei oo paha tehdä.
Re: 1.4 16v AUB männät
Mahlet vaan. Nostajat kandee uittaa polttoöljyssä päivän verran. Työnä helppo. Jakopää auki, välikansi irti, pakosarja irti ja imusarja sekä vesilaippa niin saa kannen veke. Alakautta simppeli. Uusia pultteja kansi,välikansi ja kiertokanget luonnollisesti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa