2.0 tfsi ostamassa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

2.0 tfsi ostamassa

ViestiKirjoittaja Sparco » 19.4.2016 6:20

Olen aikaissa ostaa golffin 2.0 tfsi koneella. Vuosimalli 2005 ja ajettu 220tkm, mitkä tämän koneen tyyppiviat ja mihin kannattaa varautua noilla kilsoilla? Korkeapainepumpun paininkuppi ainakin vissiin tyyppivikana, mitä muuta? Syökö kaikki yksilöt öljyä? Jos verrataan vanhaan 1.8T pataan niin miten paljon enemmän 2.0 tfsi on vikoja?

Mima
-
Viestit: 72
Liittynyt: 12.10.2009 23:37

Re: 2.0 tfsi ostamassa

ViestiKirjoittaja Mima » 19.4.2016 15:27

Noi moottorit ei ole vielä sitä ikäluokkaa, että veisivät älyttömästi öljyä. Paininkuppi ja huohotuksen hilppeet sekä öljysihti ovat tyypillisiä vikakohteita. Öljynvaihtoväli kannattaa pitää 10-15tkm, jotta ei kertys paskaa öljysihtiin. Aika lailla samanlaiset tyyppiviat 1.8t:n kanssa.

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: 2.0 tfsi ostamassa

ViestiKirjoittaja Sparco » 19.4.2016 17:22

Missä vuosimallissa tulee öljynsyönti ongelmat? Passateissa sama kone kuin golffeissa?

Mima
-
Viestit: 72
Liittynyt: 12.10.2009 23:37

Re: 2.0 tfsi ostamassa

ViestiKirjoittaja Mima » 19.4.2016 20:27

Löytyy samoilla moottoreilla. Karkee sääntö: jos moottorikoodi on nelikirjaiminen niin saattaa olla riski reilummalle öljynsyönnille. Volkkareissa niitä koneita on 2010- eteenpäin.

Korjatkaa jos puhun palturia.

klapinaattori
-
Viestit: 85
Liittynyt: 23.7.2008 12:35

Re: 2.0 tfsi ostamassa

ViestiKirjoittaja klapinaattori » 19.4.2016 20:46

Eikös 2011 tullut päivitys ja öljynsyönti ongelmaa ei enää olisi, eli uudenlaiset männät ja kiertokanget. Niin ja eikös samoja moottoreita käyteä Audissa ja kansanautossa ??

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

Re: 2.0 tfsi ostamassa

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.4.2016 21:57

Ainakaan mun 2011 CDLF ei oo öljyä syönyt kohtuuttomasti. Ajettu n. 90tkm. Huollettu huolto-ohjelman mukaisesti.

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: 2.0 tfsi ostamassa

ViestiKirjoittaja Sparco » 20.4.2016 16:40

Miten näissä alkupään tfsi koneissa kestää nokkaketju? Onko ollut niissä ongelmia?

Sparco
-
Viestit: 310
Liittynyt: 20.8.2008 20:24

Re: 2.0 tfsi ostamassa

ViestiKirjoittaja Sparco » 20.4.2016 17:47

Mitä eroa on AXX ja BWA koneilla? Eikös AXX käytetty 05 ja BWA korvasi tuon 06 alussa? Kumpi näistä vähä vikaisempi/varmempi?

lemmentalja
-
Viestit: 80
Liittynyt: 17.9.2008 15:00

Re: 2.0 tfsi ostamassa

ViestiKirjoittaja lemmentalja » 22.4.2016 19:19

Hyvä nyrkkisääntö on, että hihnavetoisissa(kolmikirjaiminen moottoritunnus) öljynkulutus mitataan deseissä/1000km ja ketjuvetoisissa(4-kirjainta) litroissa/1000km. Jälkimmäisen korjaus maksaa 4-5K€, josta valmistaja voi maksaa osan. Hihnavetoisissa kuulemma riittää öljy/männärenkaiden vaihto. Huhujen mukaan vuodesta 2011 eteenpäin ei pitäisi olla tätä ongelmaa. AXX on vanhin 2.0tfsi moottori, joissa ilmeisesti ö-syöntiä vähemmän. Itsellä ollut kaksi BWA moottorillista ja molemmat kuluttaneet öljyä 0.3-0.5l/1000km. Polttoainepumpun paininkuppi kuluu, vaihto ainakin poikittain olevaan moottoriin on 30min. homma ja osa maksaa 50€. Nokkien välisiä ketjuja ilmeisesti mennyt pienillä kilometreillä, kultakorva kuulee sen käyntiäänestä, ennen kuin kilkkaa. "Carbon build up" on ongelma kilometrien karttuessa, niin kuin kaikissa suoran polttoainesuihkutuksen omaavissa moottoreissa. Talvella on kylmä, kun termarit jumittaa ja niitähän taitaa moottorista löytyä peräti kolme.

Yli 200tkm. ajetussa autossa tosin voi hajota mikä vain, jos ei sitä ole kertaalleen vaihdettu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa