16v ongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

16v ongelmia

ViestiKirjoittaja Ande » 10.4.2016 18:41

Moottorina 9a 2.0l 16v.

Kone käy tyhjäkäyntiä hyvin, mutta tasasesti kaasuttaessa käy pätkimää erittäin kovasti
https://www.youtube.com/watch?v=bBMth34nB4s
Kone on vast läpikäyty, männärenkaat vaihettu ja hoonattu + venttiilityöt. Sytytys puolelle on nyt vaihettu hall anturi, pyörijä, virranjakajan kansi, tulpat. Sekä on myös kokeiltu toisilla tulpanjohdoilla ja puolalla. Mikään ei vaikuta mitenkään koneen käyttäytymiseen.

Bensapaine on mitattu paine linjast ja oli 6bar käydessään. Suuttimet tarkastettiin et ruikkii suunilleen saman verran jokainen. Autoo ei pääse ollenkaa ajamaan pätkimisen takia. Kieroksia ottaa kyllä hurjastikkii kun pääsee pätkimisen yli..

Tuntuis siltä et heti käynistyksen jälkee toimii iha ok muutaman sekunnin kunnes rupee pätkimää.

Mitäs sit seuraavaks?

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: 16v ongelmia

ViestiKirjoittaja Ande » 10.4.2016 20:20

Kuva
Tuo liitin irrottamalla sain auton käymää suhteelisen hyvin ja hyvin jakso vetää loppuu asti sitte. Kaasuläpältä kun irrottaa johot nii ei vaikuta mihinkää, mistä tuli sit mielee et se on toisesta autosta. Pitääkö se "nollata" tai jotai et käypi tuohon?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

Re: 16v ongelmia

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.4.2016 20:25

Liittyykös tuo lambdasäätöön?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

Re: 16v ongelmia

ViestiKirjoittaja Jak3 » 11.4.2016 12:41

Aikoinaan 9A koneessa aiheutti aikamoista pätkimistä viallinen nakutusanturi (joita on kaksi kappaletta tuossa koneessa ainakin Corradon kuorissa), tosin ottamalla liittimen pois ongelma poistui.

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: 16v ongelmia

ViestiKirjoittaja Ande » 11.4.2016 13:28

Täytyypi kokeilla toi liittimen irrotus, toisesta anturista on kyllä kuori rikki.. Myöskää lambdan irrotus ei vaikuta mihinkään

Lähetetty minun G620S-L01 laitteesta Tapatalkilla

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Re: 16v ongelmia

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 11.4.2016 14:44

Onhan nakutus anturit myös lujaa kiinni puhtaassa pinnassa.

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: 16v ongelmia

ViestiKirjoittaja Ande » 11.4.2016 16:57

Anturit tsekattu, ovat kunnolla kiinni sekä puhtailla pinnoilla. Myöskään niiden liittiemien irrotus ei auta..

Lähetetty minun G620S-L01 laitteesta Tapatalkilla

Matti*p
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 6.3.2016 16:18

Re: 16v ongelmia

ViestiKirjoittaja Matti*p » 12.4.2016 5:53

Bensanpaine on melko korkea. Saattaa ylittää suuttimien korkeimman " avautumis paineen" ->pudota painetta 4bar.

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: 16v ongelmia

ViestiKirjoittaja Ande » 16.4.2016 10:26

voikos tuon paineen laskea iha vaa paineensäätimellä vai pitääkö niiden prikkojen kanssa leikkiä?

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: 16v ongelmia

ViestiKirjoittaja Ande » 16.4.2016 19:49

Kuva
Kuva
Tuommosesta mötikästä, ilmeisesti bensanpaineensäädin (?) on ruuvattu ruuvia nyt 3,5 kierosta kiinni päi ja nyt tuntuis toimivan ajossa.. Tyhjäkäynti taasen hävis sit tän säädön jälkee.
Tyhjäkäynnin sain toimimaa irrotamalla tyhjäkäynnin moottorin.. Mites tästä etee päi? Hajottaaks toi säätimen ruuvin pyörittäminen nyt paikkoja?

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: 16v ongelmia

ViestiKirjoittaja Ande » 20.4.2016 9:02

Löytyykös etelä-karjalasta tämmöselle vehkeelle osaavaa säätäjää?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa