FSI kansi vanhaan rautalohkoon

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja jaketech » 13.3.2016 13:13

sopiiko FSI kansi tai saako sen sopimaa muutostöillä vanhojen 8V ja 16V 2.0 rautalohkon päälle, miten tommonen kansi virityskäytössä (vaparina kilpakäyttöön), onko tuohoon tuomittu ajatus?
netistä kuvia kattoen ni ei oo isoja eroja vesi ja öljyreijissä?
Viimeksi muokannut jaketech, 4.4.2016 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

VilleVee
-
Viestit: 104
Liittynyt: 12.11.2012 19:56

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja VilleVee » 2.4.2016 17:41

http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... ead-Design tuolta löytyy keskustelua samasta aiheesta ja vaikuttaisi onnistuvan suht pienillä muutoksilla.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja Pellikka » 3.4.2016 8:53

Rallicrossissa oli joku Vw up ja koneena oli sekotelma, jossa tdi lohko ja 2.0 tfsi kansi. Vähän oli isommaks porattu. Kuulemma meni kohtuu nätisti ja kansi ihan hyvä. Sama n.550 heppaa irtosi kuin muistaki koneista niissä hommissa.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja Dona » 3.4.2016 23:31

Mitä järkeä, jos AEB tai ADR lohkoon se käy suoraan? Noihin lohkoihin taas käy vanhat kampurat...

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja jaketech » 4.4.2016 1:07

Dona kirjoitti:Mitä järkeä, jos AEB tai ADR lohkoon se käy suoraan? Noihin lohkoihin taas käy vanhat kampurat...


pitää olla 2.0 moottori joten nuo 1.8 ei käy. vai sopiiko 1.8 lohkoon 159mm pitkät kanget ja 92.8mm kampiakseli ja kestääkö porata esim 84mm männälle? ei taida onnistua tehä 1.8 lohkoon noilla osilla.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja Pellikka » 4.4.2016 7:13

1.8t sisään menee 92,8mm kampi ja oliko 83mm vai 83,5mm mäntä isoin? Kuitenkin saa kakslitrasen. Jos ei riitä niin 95,5mm kampuralla isommankin saa tehtyä. Ilman apuakselia lohko niin ei ole ongelmia pyörimisen kanssa ja vanhempaankin lohkoon saa tilaa tehtyä.

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja AnttiL » 4.4.2016 7:21

Onko 1.8 20v koneen korkealohkoisia kuten ABF dieselit ja fsi lohkot. fsi Alumiini lohko olis kevyempi

Abf tässä virimoottoria rakentelen ja britti foorumilla aika hyvin tietoa.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja jaketech » 4.4.2016 12:09

Pellikka kirjoitti: Jos ei riitä niin 95,5mm kampuralla isommankin saa tehtyä..


ei saa olla 92.8mm pitempää iskua.
Viimeksi muokannut jaketech, 4.4.2016 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja jaketech » 4.4.2016 12:09

AnttiL kirjoitti: fsi Alumiini lohko olis kevyempi



ei saa olla alumiinilohko.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja Axi » 4.4.2016 13:34

Miksi ei suoraan TFSI-moottori? Mäntiä löytyy sekä std-kokoisia että ylikokoja. Kankia löytyy, kampiakseli kestää kuulemma vaikka mitä...

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja jaketech » 4.4.2016 13:37

Axi kirjoitti:Miksi ei suoraan TFSI-moottori? Mäntiä löytyy sekä std-kokoisia että ylikokoja. Kankia löytyy, kampiakseli kestää kuulemma vaikka mitä...


ei saa olla turboa ja alumiinilohkoa, säänöt kieltää.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja Axi » 4.4.2016 13:42

TFSI:ssä on valurautalohko, turbonhan voi jättää pois...

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja jaketech » 4.4.2016 13:46

Axi kirjoitti:TFSI:ssä on valurautalohko, turbonhan voi jättää pois...


sitte seuraava kysymys, täytääkö seuraavan säännön, säänössä tarkotetaan luokitellulla sylinterinkannella ABF kantta.

3.1.1 Alkuperäinen sylinterilohko voidaan vaihtaa toiseen
seuraavin edellytyksin
• sylinterilohkon materiaalia ei saa vaihtaa
• luokiteltu sylinterinkansi pitää sopia käytettävään
sylinterilohkoon ilman sylinterilohkoon tai sylinterinkanteen
tehtäviä muutoksia
• luokiteltu kampiakseli pitää sopia käytettävään sylinterilohkoon
ilman sylinterilohkoon tai kampiakseliin
tehtäviä muutoksia
• sylinterilohko pitää olla sarjavalmisteisesta autosta
Sylinterilohkon kiinnityspisteitä koriin voidaan muuttaa
ja lisätä.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja Dona » 4.4.2016 16:02

Miks 159mm veivi? Sillä mitalla ei 1.8 lohkoista pysty tekemään eikä tfsi lohkosta. 144mm veivi, 92.8mm kampura ja tfsi:n männät istuu suoraan mainitsemaani AEB/ADR lohkoon. Näihin lohkoihin käy tuo kansi suoraan. Näissä lohkoissa, jos käyttää 92.8mm kampuraa ottaa 3-syl kiertokanki lohkon seinään kiinni. Onko siitä snurraaminen kielletty?
Uudempiin 06a lohkoihin käy 2.0 hihna tfsi:n kampura ja mahtuu pyörimään ilman snurrailuja. Kampuroiden saatavuus ei vaan ole ihan niin hyvä.
tfsi lohkon unohtaisin, koska se on jo valmiiks porattu 82.5mm ja öljypumppu on ongelmakohta. Ja setti painaa muutaman kilon enemmän.

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja Axi » 4.4.2016 17:08

F-ryhmän ralliautosta lienee kysymys projektissa?

Minun ymmärrykseni mukaan 3.1.1 pykälä täyttyy TFSI:n lohkolla ja kampiakselilla.

Noihin Donan tietoihin en osaa ottaa muuten kantaa, muutama kilo ei kyllä oikeasti rallissa merkitse mitään. Öljypuolella muistaakseni taitaa kuivasumppu olla sallittu F-ryhmässä.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 4.4.2016 17:20

Parempi kampikulma pidenmällä veivillä.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja jaketech » 4.4.2016 17:22

Dona kirjoitti:Miks 159mm veivi? Sillä mitalla ei 1.8 lohkoista pysty tekemään eikä tfsi lohkosta. 144mm veivi, 92.8mm kampura ja tfsi:n männät istuu suoraan mainitsemaani AEB/ADR lohkoon. Näihin lohkoihin käy tuo kansi suoraan. Näissä lohkoissa, jos käyttää 92.8mm kampuraa ottaa 3-syl kiertokanki lohkon seinään kiinni. Onko siitä snurraaminen kielletty?
Uudempiin 06a lohkoihin käy 2.0 hihna tfsi:n kampura ja mahtuu pyörimään ilman snurrailuja. Kampuroiden saatavuus ei vaan ole ihan niin hyvä.
tfsi lohkon unohtaisin, koska se on jo valmiiks porattu 82.5mm ja öljypumppu on ongelmakohta. Ja setti painaa muutaman kilon enemmän.


siksi 159mm kanki ku menee kanki/kampiakseli suhde huonoksi korkeita kierroksia ajatellen.
tuossaha ylempänä lukee millä muutoksilla pitää luokittelematon lohko sopia. eli lohkoon pitää saaha mahtumaan luokiteltu kampiakseli ilman mitää koneistuksia ja muita lisätilan jyrsimisellä.

mahtaa olla nuo TSFI männät aika huono valinta vaparimoottoriin ku pitää puristussuhteet saaha ylös.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja jaketech » 4.4.2016 17:25

Axi kirjoitti:F-ryhmän ralliautosta lienee kysymys projektissa?

Minun ymmärrykseni mukaan 3.1.1 pykälä täyttyy TFSI:n lohkolla ja kampiakselilla.

Noihin Donan tietoihin en osaa ottaa muuten kantaa, muutama kilo ei kyllä oikeasti rallissa merkitse mitään. Öljypuolella muistaakseni taitaa kuivasumppu olla sallittu F-ryhmässä.


juu äffäryhmäläinen kyseessä.
voitelujärjestelmästä säännöt sanoo.

3.1.9 Voitelujärjestelmä on vapaa. Öljynjäähdyttimen
asentaminen korirakenteen ulkopuolelle on sallittu
ainoastaan sen vaakasuoran tason alapuolelle, joka
kulkee pyörännapojen kautta. Jäähdytin ei saa ulottua
auton ylhäältä katsotun ääriviivan ulkopuolelle. Öljynjäähdytintä
ei saa asentaa ohjaamoon

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja Axi » 4.4.2016 17:34

siellä gticlubin sivuilla väitetään, että tfsi:n öljypumppu/tasapainoakselihässäkkä olisi korvattavissa suoraan 06A/B öljypumpulla.

Samalla sivulla puhutaan Wössnerin speciaalimännistä, niillä varmaan saisi rutut kohdalleen.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja Dona » 4.4.2016 20:18

^^BeBe kirjoitti:Parempi kampikulma pidenmällä veivillä.


Oliko aikomus kierrättää yli 8500rpm? Siihen tuolla 144mm veivillä mennään kyllä.

Axi kirjoitti:Muutama kilo ei kyllä oikeasti rallissa merkitse mitään. Öljypuolella muistaakseni taitaa kuivasumppu olla sallittu F-ryhmässä.


Juu lähinnä kritisoinkin tuota tfsi:n öljypumppua. Ja kyllä tuohon saa vanhan liiton pumpun laitettua. 06a lohko on vaan hyvin lähelle samanlainen kuin ekat tfsi lohkot. Siinä on vaan tuo öljypumppu asia kunnossa ja pelkkä kampuran rattaan vaihto riittää.

Ruttua voi lisätä myös laittamalla ALT mosan männät. Koneistaa vaan niihin imuvenoille vähän poteroa.

Ite, kun tulee rakennettua pelkkiä turbomoottoreita kadulle, niin ralli ja vapari maailma ei oo mun juttu. Jos kiinnostaa tulla pällistelemään noita osien eroavaisuuksia, niin mulla on noita kaikkia edellä mainittuja palikoita talli täynnä.

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja AnttiL » 17.4.2016 14:24

Mihin loppu tulokseen tässä tultiin ?
Eli käykö ABF lohkoo /alakertaan fsi yläkerta ? Millä muutoksilla ?
Mulla olisi abf runkomoottori ja 80 luvun 16v kansi. Fsi pitäisi virrata paremmin.

Kokonainen ABF nyt rakenteilla sen teen pikku vireillä n 200 hp . Mut toiseen autoon abf alakerta isommalla virillä suunnitelmissa.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon

ViestiKirjoittaja jaketech » 24.4.2016 12:57

http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... pm-Read-on!

tässä on kai uudempien 8V lohkon päälle laitettu FSI kansi?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 90 vierailijaa