FSI kansi vanhaan rautalohkoon
Valvoja: ffp jäsenet
FSI kansi vanhaan rautalohkoon
sopiiko FSI kansi tai saako sen sopimaa muutostöillä vanhojen 8V ja 16V 2.0 rautalohkon päälle, miten tommonen kansi virityskäytössä (vaparina kilpakäyttöön), onko tuohoon tuomittu ajatus?
netistä kuvia kattoen ni ei oo isoja eroja vesi ja öljyreijissä?
netistä kuvia kattoen ni ei oo isoja eroja vesi ja öljyreijissä?
Viimeksi muokannut jaketech, 4.4.2016 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... ead-Design tuolta löytyy keskustelua samasta aiheesta ja vaikuttaisi onnistuvan suht pienillä muutoksilla.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
Rallicrossissa oli joku Vw up ja koneena oli sekotelma, jossa tdi lohko ja 2.0 tfsi kansi. Vähän oli isommaks porattu. Kuulemma meni kohtuu nätisti ja kansi ihan hyvä. Sama n.550 heppaa irtosi kuin muistaki koneista niissä hommissa.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
Mitä järkeä, jos AEB tai ADR lohkoon se käy suoraan? Noihin lohkoihin taas käy vanhat kampurat...
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
Dona kirjoitti:Mitä järkeä, jos AEB tai ADR lohkoon se käy suoraan? Noihin lohkoihin taas käy vanhat kampurat...
pitää olla 2.0 moottori joten nuo 1.8 ei käy. vai sopiiko 1.8 lohkoon 159mm pitkät kanget ja 92.8mm kampiakseli ja kestääkö porata esim 84mm männälle? ei taida onnistua tehä 1.8 lohkoon noilla osilla.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
1.8t sisään menee 92,8mm kampi ja oliko 83mm vai 83,5mm mäntä isoin? Kuitenkin saa kakslitrasen. Jos ei riitä niin 95,5mm kampuralla isommankin saa tehtyä. Ilman apuakselia lohko niin ei ole ongelmia pyörimisen kanssa ja vanhempaankin lohkoon saa tilaa tehtyä.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
Onko 1.8 20v koneen korkealohkoisia kuten ABF dieselit ja fsi lohkot. fsi Alumiini lohko olis kevyempi
Abf tässä virimoottoria rakentelen ja britti foorumilla aika hyvin tietoa.
Abf tässä virimoottoria rakentelen ja britti foorumilla aika hyvin tietoa.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
Pellikka kirjoitti: Jos ei riitä niin 95,5mm kampuralla isommankin saa tehtyä..
ei saa olla 92.8mm pitempää iskua.
Viimeksi muokannut jaketech, 4.4.2016 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
AnttiL kirjoitti: fsi Alumiini lohko olis kevyempi
ei saa olla alumiinilohko.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
Miksi ei suoraan TFSI-moottori? Mäntiä löytyy sekä std-kokoisia että ylikokoja. Kankia löytyy, kampiakseli kestää kuulemma vaikka mitä...
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
Axi kirjoitti:Miksi ei suoraan TFSI-moottori? Mäntiä löytyy sekä std-kokoisia että ylikokoja. Kankia löytyy, kampiakseli kestää kuulemma vaikka mitä...
ei saa olla turboa ja alumiinilohkoa, säänöt kieltää.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
TFSI:ssä on valurautalohko, turbonhan voi jättää pois...
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
Axi kirjoitti:TFSI:ssä on valurautalohko, turbonhan voi jättää pois...
sitte seuraava kysymys, täytääkö seuraavan säännön, säänössä tarkotetaan luokitellulla sylinterinkannella ABF kantta.
3.1.1 Alkuperäinen sylinterilohko voidaan vaihtaa toiseen
seuraavin edellytyksin
• sylinterilohkon materiaalia ei saa vaihtaa
• luokiteltu sylinterinkansi pitää sopia käytettävään
sylinterilohkoon ilman sylinterilohkoon tai sylinterinkanteen
tehtäviä muutoksia
• luokiteltu kampiakseli pitää sopia käytettävään sylinterilohkoon
ilman sylinterilohkoon tai kampiakseliin
tehtäviä muutoksia
• sylinterilohko pitää olla sarjavalmisteisesta autosta
Sylinterilohkon kiinnityspisteitä koriin voidaan muuttaa
ja lisätä.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
Miks 159mm veivi? Sillä mitalla ei 1.8 lohkoista pysty tekemään eikä tfsi lohkosta. 144mm veivi, 92.8mm kampura ja tfsi:n männät istuu suoraan mainitsemaani AEB/ADR lohkoon. Näihin lohkoihin käy tuo kansi suoraan. Näissä lohkoissa, jos käyttää 92.8mm kampuraa ottaa 3-syl kiertokanki lohkon seinään kiinni. Onko siitä snurraaminen kielletty?
Uudempiin 06a lohkoihin käy 2.0 hihna tfsi:n kampura ja mahtuu pyörimään ilman snurrailuja. Kampuroiden saatavuus ei vaan ole ihan niin hyvä.
tfsi lohkon unohtaisin, koska se on jo valmiiks porattu 82.5mm ja öljypumppu on ongelmakohta. Ja setti painaa muutaman kilon enemmän.
Uudempiin 06a lohkoihin käy 2.0 hihna tfsi:n kampura ja mahtuu pyörimään ilman snurrailuja. Kampuroiden saatavuus ei vaan ole ihan niin hyvä.
tfsi lohkon unohtaisin, koska se on jo valmiiks porattu 82.5mm ja öljypumppu on ongelmakohta. Ja setti painaa muutaman kilon enemmän.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
F-ryhmän ralliautosta lienee kysymys projektissa?
Minun ymmärrykseni mukaan 3.1.1 pykälä täyttyy TFSI:n lohkolla ja kampiakselilla.
Noihin Donan tietoihin en osaa ottaa muuten kantaa, muutama kilo ei kyllä oikeasti rallissa merkitse mitään. Öljypuolella muistaakseni taitaa kuivasumppu olla sallittu F-ryhmässä.
Minun ymmärrykseni mukaan 3.1.1 pykälä täyttyy TFSI:n lohkolla ja kampiakselilla.
Noihin Donan tietoihin en osaa ottaa muuten kantaa, muutama kilo ei kyllä oikeasti rallissa merkitse mitään. Öljypuolella muistaakseni taitaa kuivasumppu olla sallittu F-ryhmässä.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
Parempi kampikulma pidenmällä veivillä.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
Dona kirjoitti:Miks 159mm veivi? Sillä mitalla ei 1.8 lohkoista pysty tekemään eikä tfsi lohkosta. 144mm veivi, 92.8mm kampura ja tfsi:n männät istuu suoraan mainitsemaani AEB/ADR lohkoon. Näihin lohkoihin käy tuo kansi suoraan. Näissä lohkoissa, jos käyttää 92.8mm kampuraa ottaa 3-syl kiertokanki lohkon seinään kiinni. Onko siitä snurraaminen kielletty?
Uudempiin 06a lohkoihin käy 2.0 hihna tfsi:n kampura ja mahtuu pyörimään ilman snurrailuja. Kampuroiden saatavuus ei vaan ole ihan niin hyvä.
tfsi lohkon unohtaisin, koska se on jo valmiiks porattu 82.5mm ja öljypumppu on ongelmakohta. Ja setti painaa muutaman kilon enemmän.
siksi 159mm kanki ku menee kanki/kampiakseli suhde huonoksi korkeita kierroksia ajatellen.
tuossaha ylempänä lukee millä muutoksilla pitää luokittelematon lohko sopia. eli lohkoon pitää saaha mahtumaan luokiteltu kampiakseli ilman mitää koneistuksia ja muita lisätilan jyrsimisellä.
mahtaa olla nuo TSFI männät aika huono valinta vaparimoottoriin ku pitää puristussuhteet saaha ylös.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
Axi kirjoitti:F-ryhmän ralliautosta lienee kysymys projektissa?
Minun ymmärrykseni mukaan 3.1.1 pykälä täyttyy TFSI:n lohkolla ja kampiakselilla.
Noihin Donan tietoihin en osaa ottaa muuten kantaa, muutama kilo ei kyllä oikeasti rallissa merkitse mitään. Öljypuolella muistaakseni taitaa kuivasumppu olla sallittu F-ryhmässä.
juu äffäryhmäläinen kyseessä.
voitelujärjestelmästä säännöt sanoo.
3.1.9 Voitelujärjestelmä on vapaa. Öljynjäähdyttimen
asentaminen korirakenteen ulkopuolelle on sallittu
ainoastaan sen vaakasuoran tason alapuolelle, joka
kulkee pyörännapojen kautta. Jäähdytin ei saa ulottua
auton ylhäältä katsotun ääriviivan ulkopuolelle. Öljynjäähdytintä
ei saa asentaa ohjaamoon
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
siellä gticlubin sivuilla väitetään, että tfsi:n öljypumppu/tasapainoakselihässäkkä olisi korvattavissa suoraan 06A/B öljypumpulla.
Samalla sivulla puhutaan Wössnerin speciaalimännistä, niillä varmaan saisi rutut kohdalleen.
Samalla sivulla puhutaan Wössnerin speciaalimännistä, niillä varmaan saisi rutut kohdalleen.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
^^BeBe kirjoitti:Parempi kampikulma pidenmällä veivillä.
Oliko aikomus kierrättää yli 8500rpm? Siihen tuolla 144mm veivillä mennään kyllä.
Axi kirjoitti:Muutama kilo ei kyllä oikeasti rallissa merkitse mitään. Öljypuolella muistaakseni taitaa kuivasumppu olla sallittu F-ryhmässä.
Juu lähinnä kritisoinkin tuota tfsi:n öljypumppua. Ja kyllä tuohon saa vanhan liiton pumpun laitettua. 06a lohko on vaan hyvin lähelle samanlainen kuin ekat tfsi lohkot. Siinä on vaan tuo öljypumppu asia kunnossa ja pelkkä kampuran rattaan vaihto riittää.
Ruttua voi lisätä myös laittamalla ALT mosan männät. Koneistaa vaan niihin imuvenoille vähän poteroa.
Ite, kun tulee rakennettua pelkkiä turbomoottoreita kadulle, niin ralli ja vapari maailma ei oo mun juttu. Jos kiinnostaa tulla pällistelemään noita osien eroavaisuuksia, niin mulla on noita kaikkia edellä mainittuja palikoita talli täynnä.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
Mihin loppu tulokseen tässä tultiin ?
Eli käykö ABF lohkoo /alakertaan fsi yläkerta ? Millä muutoksilla ?
Mulla olisi abf runkomoottori ja 80 luvun 16v kansi. Fsi pitäisi virrata paremmin.
Kokonainen ABF nyt rakenteilla sen teen pikku vireillä n 200 hp . Mut toiseen autoon abf alakerta isommalla virillä suunnitelmissa.
Eli käykö ABF lohkoo /alakertaan fsi yläkerta ? Millä muutoksilla ?
Mulla olisi abf runkomoottori ja 80 luvun 16v kansi. Fsi pitäisi virrata paremmin.
Kokonainen ABF nyt rakenteilla sen teen pikku vireillä n 200 hp . Mut toiseen autoon abf alakerta isommalla virillä suunnitelmissa.
Re: FSI kansi vanhaan rautalohkoon
http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... pm-Read-on!
tässä on kai uudempien 8V lohkon päälle laitettu FSI kansi?
tässä on kai uudempien 8V lohkon päälle laitettu FSI kansi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 90 vierailijaa