2.8 V6 30V putkisto (passat vm99)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

JokeZi
-
Viestit: 11
Liittynyt: 6.3.2016 10:21

2.8 V6 30V putkisto (passat vm99)

ViestiKirjoittaja JokeZi » 8.3.2016 18:40

Mitenkäs näissä wolkkarin v6 koneissa auttas x putki mahdollisimman aikasin putkistossa. Vakiothan yhdistyy vasta keskimmäisessä vaimentimessa. Kuinkas paljon noi vaimentimet oikeesti ahdistaa.

Kaikennäköistä remppaa pitäs tohon passattiin väkertää, ja putkistokin kun on yhtenä kohteena, niin miksei suoraan hakis sitä ns"parempaa" ratkasua, kuitenkin hitsarina teen sen pätkistä itse, enkä kuluta rahaa mihkää tingentangen putkistoihin.
V6 omegoissa väännön nousu on aikas hurjaakin noilla x-putkilla, 20-30nm lisävääntöä kehutaan niissä.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

Re: 2.8 V6 30V putkisto (passat vm99)

ViestiKirjoittaja T.Hell » 10.3.2016 12:49

Eikös siinä vakioputkessa ole se X melkein heti kattien jälkeen, siinä heti loppuputkien alussa?
Mutta veikkaisin ettei kokemusta sen siirtämisestä taida olla, ainakaan vakiokoneessa. Monille jotka putkille mitään tekee, taitaa riittää vaimentimien vaihto tms. äänien herättelemiseksi.
Siinä ei taida paljoa olla tilaakaan siirtää, kun vaihdelaatikon perä taitaa tulla jo suht lähelle.

Mutta jos itse tekee, niin voihan sitä X:n kohtaa koittaa siirtää, ja katsoa mitä vaikutusta sillä on.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: 2.8 V6 30V putkisto (passat vm99)

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.3.2016 14:31

Jos ei muuta, niin painon kevennys on varmaan n. 20kg-30kg :) Ainakin Vr6 syncron matkalaukun kokoiset vaimentimet painaa ihan törkeästi.
X-putki heti vaan kun mahtuu. Monissa V-koneissa se lisää vääntöä.

JokeZi
-
Viestit: 11
Liittynyt: 6.3.2016 10:21

Re: 2.8 V6 30V putkisto (passat vm99)

ViestiKirjoittaja JokeZi » 28.3.2016 20:28

Nyt on tullu kokeiltua jo muutamaa erillaista ratkasua, niin omaan korvaan hyvänä pidän viimesintä ratkaisua, kattien jälkeen on yksi 3' putki perälle, ja rosterivaimentaja tuplaulostulolla. Toki aikuiseen makuun on liian bassokas ääni n 2tonnin kierroksilla, mutta nuori korva kyllä sietää:D ja jotenkin tykkään wolkkarissa sillain et toiselle puolelle vaan tulee putkisto.. Tässä tapauksessa oikeelle, eli repsikan puolelle. Vähän volkkarimaimen tyyli, että vähän roikottaa, mutta ei kuitenkaa häiritsevästi, ja sopii kun suunnitelmissa muutenkin levipellit ja madallusta jne... Ehkä jtn stickerbombbia :D

Tosiaan maltilliset äänet kiihdyttäessä ja muutenkin ei liian kovat. Aikasemmin oli x putki ennen katteja, ja 2' x2 ja loppuun molemmille puolille, ja perässä ainoastaan vaimentimia... Rääky jotenki kamalasti... Et yhdellä isolla on fiksumpi omasta mielestä. Tehoeroa ei kyllä noissa oo.

Kilu7
-
Viestit: 98
Liittynyt: 11.7.2011 18:54

Re: 2.8 V6 30V putkisto (passat vm99)

ViestiKirjoittaja Kilu7 » 2.4.2016 22:04

Putkiston modauksella ei tule yhtään lisää tehoa otsikon vakioon moottoriin. Samainen putkisto riittää 300hv remmiahtimella. Putkisto tai ilmanotto ei rajoita mitään vakiona. On enemmänkin ylimitoitettu. Ääniä voi toki saada ja taajutta muuttaa. Omasta mielestä pakoputki-/vaparisuodatinmodit ja niiden aiheuttamat tehonlisäykset on pelkkiä amispoikien haaveita.
Itse muutin aiemmin dp:t 3" ja takapään 2x2.5. X-liitos oli ennen keskivaimenninta. Autossa oli silloin remmiahdin ja kulku "ehkä" parani suurempien dp:ien ansiosta. Samainen takaosa on käytössä nykyisin 2.7bit RS4 turbojen kanssa. Riittää niihinkin hyvin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: 2.8 V6 30V putkisto (passat vm99)

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.4.2016 22:23

Tässä ei haettukaan lisää tehoa vaan vääntöä :)

Kilu7
-
Viestit: 98
Liittynyt: 11.7.2011 18:54

Re: 2.8 V6 30V putkisto (passat vm99)

ViestiKirjoittaja Kilu7 » 3.4.2016 22:51

Olisi kiva nähdä ne lisääntyneet nyyttonit :)

JokeZi
-
Viestit: 11
Liittynyt: 6.3.2016 10:21

Re: 2.8 V6 30V putkisto (passat vm99)

ViestiKirjoittaja JokeZi » 6.4.2016 15:23

Tässähän siis oli tarkotus nimenomaan itse kokeilla ja havaita muutoksia, eikä niitä juuri oo kyllä tapahtunukkaan, eikä haaveilla mistään 300hv tehoista... opelissa sai nyyttöneitä x-putkella, ja sitähän mä tässä hainkin että josko ois vaikutusta sen sijainnilla mitään... putkiston kokoon sen verran että sillä en oo mitää tehoja havitellut, vaan helppoa toteutusta siedettävillä äänillä, ja tosiaan tottakai isompaa putkea laitoin, kun kattien jälkeen on enää yksi iso putki, eikä kahta pientä. Vähän toki liioteltu, mutta eipähän tartte isontaa. :D

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

Re: 2.8 V6 30V putkisto (passat vm99)

ViestiKirjoittaja T.Hell » 6.4.2016 18:28

Ei tosiaan putkella mitään mainittavia lisäyksiä taida tulla, mutta noi orkkisputket näissä kuutosissa on kyllä äänien puolesta niin surkeat, että melkein mikä tahansa ääntä lisäävä ratkaisu lisää myös semmosta pientä piristystä ajoon :D

Kilu7
-
Viestit: 98
Liittynyt: 11.7.2011 18:54

Re: 2.8 V6 30V putkisto (passat vm99)

ViestiKirjoittaja Kilu7 » 7.4.2016 23:56

Ääniin vaikuttaa parhaiten takapönttöjen suoravirtaus(?). Itsekin ajattelin ovaaliputkea taakse, mutta alustan rakenne ei niin hyvin suosi, että olisi apua. Tuo kaksi pientä riittää kuitenkin antamaan remmiahtimen tehon, joten yksi iso tuskin parantaa asiaa. Oisko pistää kuvaa, kuinka putki istuu auton alle?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa