virinokkaakseli ja mekaniset nostimet

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

virinokkaakseli ja mekaniset nostimet

ViestiKirjoittaja jaketech » 7.3.2016 15:48

ossaako kukaan sanoa minkälaisella profiililla viri nokkaakseli menee mekaniselle nostimelle missä on 31mm halkasijalla oleva yläpuolinen säätörikka. jokkisnetistä löyty juttua mutta siellä on kaikki tehty hydraulinostimista ite jäykiksi ja sillon halkasija on 35mm.
8v moottori.

tutkija
-
Viestit: 55
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

Re: virinokkaakseli ja mekaniset nostimet

ViestiKirjoittaja tutkija » 7.3.2016 17:20

Sellainen nokkaprofiili joka pysyy päällä ettei ala säätöpalan reuna "höyläämään" nokan pintaa. Suurin osa käytössä olevista vähänkin rajummista nokkaprofiileista ei pysy yläpalasäädön päällä,mutta catcams on tehnyt nokkasarjan reilu vuosi taaksepäin joka toimii myös vakioilla mekaanisilla nostajilla.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

Re: virinokkaakseli ja mekaniset nostimet

ViestiKirjoittaja jaketech » 7.3.2016 17:34

kyllä mä sen tiiän että profiili pitää olla semmonen että pysyy lätkän päällä mutta ku nyt haetaan akseleiten profiileja millä toimii?
mulla on vaan ooppeleiten, toyotien, volvojen, foortien ja ladan nokista ja kansista kokemusta ja niiten tekemisestä, golfin moottori on uus tuttavuus

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: virinokkaakseli ja mekaniset nostimet

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.3.2016 18:03

Itsellä oli -85 8v Gtissä, mekaaninen venakoneisto. - 85 oli viimeinen vuosi, ennen kuin tuli hyd nokat. Cranen mek. nokka, asteita 300 ja nostoa 11.89mm. Ihan hyvin toimi, kannesta joutu jyrsimään tavaraa pois kun nokat otti kanteen kiinni ennen nostajaa. Mutta se lukikin nokkakortissa huom sarakkeessa.
Edit Tollanen nokka

tutkija
-
Viestit: 55
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

Re: virinokkaakseli ja mekaniset nostimet

ViestiKirjoittaja tutkija » 7.3.2016 19:28

Ratkaisevaa on nimenomaan se miten nokan kylki kohtaa nostajan,se voi olla vaikka 320 asteinen ja 14mm nostoinen jos ramppi on pullea/hidas. Toisaalta taas 285 asteinen ja 10mm nostoinen ei toimi kun ramppi on suora/nopea. Joten joko tarkistat tilanteen koneessa itse toimiiko tai uskot nokan valmistajan tietoihin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: virinokkaakseli ja mekaniset nostimet

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.3.2016 20:44

Ei kai nokka valmistajat nyt huvikseen tee nokkia mitkä ei toimi vakio koneissa.....
Eri asia jos on joku tein itse venakoneisto, niin sit se on yritys ja erehdys kautta.

tutkija
-
Viestit: 55
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

Re: virinokkaakseli ja mekaniset nostimet

ViestiKirjoittaja tutkija » 7.3.2016 21:07

Suurin osa rajummista nokka-akseleista ei toimi alkuperäisellä golffin 31mm yläpalasäätöisellä nostinkupeilla vaan tarvii isompihalkaisijaisen. Esim. Catcams tekee sekä alkuperäiselle yläpalasäädölle ja alapalasäätöiselle racingnostajalle golffin moottoriin omat mallisarjat kokonaan.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

Re: virinokkaakseli ja mekaniset nostimet

ViestiKirjoittaja Slantsix » 7.3.2016 21:32

Kyllä tossa minusta on ihan tarpeeksi rajuja nokkia vakio mekaanisille nostajille. :)
http://www.catcams.com/engines/camshaft-setup.aspx

tutkija
-
Viestit: 55
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

Re: virinokkaakseli ja mekaniset nostimet

ViestiKirjoittaja tutkija » 7.3.2016 22:23

Rajuja joillekkin,joillekkin ei... :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 123 vierailijaa