Mistä johtuu kun vaihdoin tuohon Mk3 farkkuu uuden syylärin niin koneen lämmetessä ja kuormituksessa paisari silloin tällöin pitää kovan vihellyksen, yleensä vain kerran tai kaksi.
Tuntuisi kuin paine tulisi korkin välistä jostain. Eikä voi olla kansi pahvi kun juuri vaihdettiin sekin kun luultiin että siitä johtuisi. Ostin myös Uuden paisarin korkin mätänetistä ja ei vaikutusta, sama vihellys.
Golf Mk3 Paisari viheltää
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Golf Mk3 Paisari viheltää
Jos jäähdytinnesteen pinta on liian korkealla niin paisuntatila ei riitä ja korkki päästää ylimääräisen paineen pois. Laske pinta minimiin ja tutkaile auttaako.
Re: Golf Mk3 Paisari viheltää
Joo nyt pinta on siinä paisarin sauman kohdalla eli jonnin verran Max rajan ala puolella, mutta silti sitä vihellystä tulee.
Voisiko johtua myös termostaatista jotenkin? Se oli toinen osa jonka vaihdoin syylärin vaihdon yhteydessä.
Voisiko johtua myös termostaatista jotenkin? Se oli toinen osa jonka vaihdoin syylärin vaihdon yhteydessä.
Re: Golf Mk3 Paisari viheltää
Tarkistettiinko kantta mitenkään tiivisteen vaihdon yhteydessä?
Re: Golf Mk3 Paisari viheltää
Kannen suoruus tarkastettiin ja tiiviste pinnasta rapsuteltiin varovasti vanhan pahvin jämät poies. Kansi oli muuten kyllä kuin juuri ois käytetty jossain plaanattavana.
Lohkon puolisko raapusteltiin kanssa puti puhtaaksi ja jarrukliinerillä mahdolliset öljyt ynm. töryt poies ja kansi lyötiin uusilla pulteilla kiinni.
Tuossa vielä kuva ennen putsausta.
Lohkon puolisko raapusteltiin kanssa puti puhtaaksi ja jarrukliinerillä mahdolliset öljyt ynm. töryt poies ja kansi lyötiin uusilla pulteilla kiinni.
Tuossa vielä kuva ennen putsausta.
Re: Golf Mk3 Paisari viheltää
Paisuntasäiliö halki jostain?
Re: Golf Mk3 Paisari viheltää
Pitäiskö vielä koittaa uutta korkkia??
Re: Golf Mk3 Paisari viheltää
Kokeile vanha korkki paineilmalla, mutta muista se ei tarvitse hirveästi painetta, että aukeaa.
Re: Golf Mk3 Paisari viheltää
Paisarissa nyt kokeiltu 3 eri korkkia, vanha oma korkkinsa (sininen), uusi motonetin korkki (sininen), ja yks vanhempi korkki (musta) jokainen vislaa samanlailla, paineilmalla en saanut korkkia vislaa mitenkään päin.
Paisarissa en näe halkeamia missään ja vuoto tulee korkin välistä aina kun se ujeltaa.
Paisarissa nesteen raja Minimissä, auto ajettu lämpöseks niin pinta on reippaasti yli Max. rajan. Jäähdytysletkutkaan ei koneen käydessä ole kauhean kovat että olisi kova paine.
Paisarissa en näe halkeamia missään ja vuoto tulee korkin välistä aina kun se ujeltaa.
Paisarissa nesteen raja Minimissä, auto ajettu lämpöseks niin pinta on reippaasti yli Max. rajan. Jäähdytysletkutkaan ei koneen käydessä ole kauhean kovat että olisi kova paine.
Re: Golf Mk3 Paisari viheltää
Täällä kaikki arvailee niin heitän hatusta minäkin. Jos nestepinta nousee noin paljon ja ei mene nesteet sekaisin niin voisiko olla vesipumppu? Pyöriikö se? Jossain masiinassa sen sai kai pyörimään vääräänkin suuntaan sössimällä hihnojen kanssa? Mietin tätä siksi kun mainitsit että nestepinta nousee noin paljon.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa