Elikkä, auto lähtee hieman röpöttäen käyntiin, hakien hieman että saa 800-1200jengaa riippuen kuinka kylmä.
Ja kun auto käy tyhjäkäyntiä, niin autossa istuessa tuntuu, kun moottori "pätkäsee" tai heilahtaa tms, niin että kierroksetkin heittää 800-900 välillä
Tulpat näytti kuittien mukaan olevan vaihdettu 2015 alussa, mutta mietin bensan suodatinta tms, voiko olla tuollainen vaikutus?
Ei nakuta, eikä pidä muita ihme ääniä, 180tkm aj, ajossa ei mitään poikkeavaa, vain tyhjäkäynnillä.
vm2000 Seat Toledo 1.6l Tyhjäkäynnin juttu
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Päivitystä tilanteeseen, vikakoodeja siis ei ole.
Eilen huomattua, tekee tätä myös ajossa (ykkösellä parkkihallissa tasainen kaasu, välillä hieman nykäisee eteenpäin)
Tänään aamulla kun lähti moottoritielle niin 4->5 vaihdossa, vitosen alussa katosi veto lähes kokonaan noin sekunniksi, jonka jälkeen palasi normaalisti ja ei oireillut loppumatkassa
Eilen huomattua, tekee tätä myös ajossa (ykkösellä parkkihallissa tasainen kaasu, välillä hieman nykäisee eteenpäin)
Tänään aamulla kun lähti moottoritielle niin 4->5 vaihdossa, vitosen alussa katosi veto lähes kokonaan noin sekunniksi, jonka jälkeen palasi normaalisti ja ei oireillut loppumatkassa
AKL-moottorissa viallinen käyntinopeustunnistin aiheutti samankaltaisia oireita, jotka pahenivat siihen pisteeseen että välillä joutui kääntämään virrat pois päältä. Jätti tosin vikakoodin, joka muistaakseni näkyi kunhan ei sammuttanut virtoja nykimisen jälkeen. Naurettavan helppo vaihtaa eikä kalliskaan.
Tuolta taisin itse katsella apuja: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=99436
Tuolta taisin itse katsella apuja: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=99436
Re: vm2000 Seat Toledo 1.6l Tyhjäkäynnin juttu
Lisää tähän, vikakoodeja löytyi, lämpötila tunnistin.
Mutta täytyy kokeilla vielä ostaa myös tuo käyntinopeusanturi.
Työmatka-autona käytän niin en ole jaksanut murehtia vielä sen enempää näistä.
Uusi onglema on myös ilmestynyt, välillä kun autolla on moottorijarrutus päällä, niin yhtäkkiä tapahtuu nykäisy, ja jengat nousee.
Kun näin tapahtuu, on sama heittääkö vapaalle vai kytkimen pohjaan, jengat jää 3-4k rpm.
Sammutus vauhdista nollaa ongelman.
Kaasuläppä on puhdistettu kertaalleen, tämä kierrosten nouseminen noin ylös tapahtuu harvakseltaan kerran pari kuukaudessa.
Mutta täytyy kokeilla vielä ostaa myös tuo käyntinopeusanturi.
Työmatka-autona käytän niin en ole jaksanut murehtia vielä sen enempää näistä.
Uusi onglema on myös ilmestynyt, välillä kun autolla on moottorijarrutus päällä, niin yhtäkkiä tapahtuu nykäisy, ja jengat nousee.
Kun näin tapahtuu, on sama heittääkö vapaalle vai kytkimen pohjaan, jengat jää 3-4k rpm.
Sammutus vauhdista nollaa ongelman.
Kaasuläppä on puhdistettu kertaalleen, tämä kierrosten nouseminen noin ylös tapahtuu harvakseltaan kerran pari kuukaudessa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa