Golf V 2.0fsi ja letkuläämitin, ongelmia?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

wi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.4.2005 15:58

Golf V 2.0fsi ja letkuläämitin, ongelmia?

ViestiKirjoittaja wi » 11.1.2016 17:27

Omassa kotterossa ei ole mitään moottorinesilämmitintä, joten jostain syystä viime viikkoina on tullut mieleen että se olisi tarpeellinen.

Eli tuleeko moottorinohjauksen kanssa ongelmia jos laittaisi letkulämmittimen pumpulla autoon? Valmista sarjaa ei tunnu kyseiseen kärryyn löytyvän joten pitäisi laittaa joku yleismalli.

Minkä merkkistä ja mallista lämmitintä olisi suositella?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.1.2016 17:44

Mulla on tossa R32:ssa TT-Thermo 1kW pumpullinen lämmitin. Hienosti pelaa ja lämmitysteho on huomattavasti normaalia letkulämmitinta parempi. Edellisessä autossa (Jetta 2.0TDI) oli tuollainen Defan "tavallinen" pumputon letkulämmitin, joten jonkinlaista vertailukohtaa löytyy.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 11.1.2016 18:05

Voipi seurata ongelmia vedenkierron kanssa, jos et tiedä mihin se kuuluisi kytkeä. Varsinkin dsg laatikollisissa oli ongelmia mitä olen itsekin korjannut, kun ihmiset vähän "asenteli" oman pään mukaan.
Käy kysymyssä orkkisliikkeestä, tarjoavat varmaan defaa siellä ja otat numerot ylös ja haet mistä halvimmalla saat.

wi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.4.2005 15:58

ViestiKirjoittaja wi » 12.1.2016 7:31

Tuossa TT-Thermossahan on ihan perus töpseli, miten on tuo kytkentä hoidettu?
Mitäs tuossa asennuksessa kannattanee ottaa huomioon?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 12.1.2016 8:40

Löytyy myös Defa töpselillä.
http://www.tt-thermo.fi/

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.1.2016 19:51

Joo, mulla on se Defa-töpselillinen, olikohan KLD-1000. Asennettu moottorin ja lämppärin kennon väliin.

wi
-
Viestit: 3
Liittynyt: 4.4.2005 15:58

ViestiKirjoittaja wi » 14.1.2016 9:19

Pitääpä laittaa samallainen tilaukseen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 14.1.2016 10:14

Aisaa vähän sivuten; kuinka suuret sulakkeet yleensä taloyhtiöiden tolpissa yhdelle autolle on?

Ajatus siis on että kuinka tehokkaan lämmttimen uskaltaa hankkia että vielä voi taloyhtiön tolpassa käyttää? Kun kivahan tuollainen 2,85 kW olisi, mutta...

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 15.1.2016 10:06

ainakin uudet tolpat kaikki on 16A automaateilla, tietty jos siellä on 10A syöttökaapissa niin...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.1.2016 10:19

Entä onko yleistä että on esim. rasiakohtainen 10 A ja keskuksessa ryhmäkohtainen sulake joka on pienempi kuin rasioiden yhteen laskettu 10 A virrat?

Eli napsahtaa koko tolpparivi kylmäksi jos jokainen käyttää yhtäaikaa sen rasian maksimivirran?

Suvussa yks sähkösuunnittelija, mutta ei oo ollu hommissa enää 20 vuoteen, ni tuoreempaa tietoa saa täältä :D

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 15.1.2016 12:51

Näitäkin on nähty :D Justiin asensin töihin 6 lämmitysaskia joissa oma 16A automaatti per rasia. Ja näitä ei oo mahdollista edes kytkeä niin että molemmille rasioille tulee oma vaihe, vaan on jaettu tolpassa itessään, koska molemmille rasioille on yksi yhteinen vikavirtasuoja.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa