VW Eos TFSI DSG Saksasta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

A6quattro
-
Viestit: 51
Liittynyt: 18.5.2004 21:16

VW Eos TFSI DSG Saksasta

ViestiKirjoittaja A6quattro » 1.1.2016 18:37

Tarkoituksena olisi käydä hakemassa "vaimolle" avoauto kesäksi Saksasta. Olen katsellut EOS:ta bensakoneella, ajettu alle 75000 km. En löytänyt valmista ketjua, joten aloitin uuden.
Uskaltaako hankkia tuollaisen, mitä pitää tutkia erityisen tarkkaan ja mahtaako kukaan ostaa Suomessa, sitten kun aika koittaa... Kaikki vinkit ja ostossa huomioon otettavat ideat ovat tervetulleita. AI niin, hyvää uutta vuotta 2016!

kurvimies
-
Viestit: 119
Liittynyt: 27.11.2012 21:28

ViestiKirjoittaja kurvimies » 1.1.2016 21:37

Hyväkuntoisessa vanhassa on paljon vähemmän rikkoutuvia osia kuin tfsi dsg jne -vehkeissä. Varmaan niistäkin hyvän löytää, mutta itseä arveluttaisi. Ykköskopat alkaa olla kovaa huutoa ja kolmonen on aina varma valinta. Uudemmat on sitten uudempia, mutta onko se aina hyvä jää ostajan mietittäväksi :)

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.1.2016 14:07

Heti meinataan karata aiheesta. Kyllä TFSI DSG Eos hieno peli on. Tai no, ajattelitko manuaalia vai automaattia? Autonahan tuo ei juuri Golfista tai muista eroa muuten kuin katon osalta. Eli katsot/kokeilet, että katto toimii ilman häiriöitä, niin eipä kai siinä sitten mitään isompaa riskiä.

A6quattro
-
Viestit: 51
Liittynyt: 18.5.2004 21:16

ViestiKirjoittaja A6quattro » 3.1.2016 14:30

Kiitos palautuksesta alkuperäiseen aiheeseen. Kuten kerrottu, niin DSG automaatti TFSI:llä on haaveena. Toteutuuko, sitä tässä yritetään parhaillaan selvittää.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 3.1.2016 14:34

Katos olihan tuo DSG tuolla otsikossa. Kaverillani tuollainen on (olen kyllä harkinnut ostaa sen häneltä pois), sekä toisella oli aikanaan. Rolle tulee tänne varmasti kommentoimaan myös.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 3.1.2016 20:28

mä hain kesällä 2008 saksasta 16 tonnia ajetun TFSI Eosin. Hieno pelihän sellainen. Möin auton pois 2010. Tuolloin ostajia ei ainakaan puissa kasvanut.
Tykkäsin Eosista kovasti. Katto on insinööripornoa, autossa kivasti varusteita, tilat käyttöautoksi mainiot katto ylhäällä jne. Useasti olen harkinnut rouvalle työmatkadiiseliksi tuollaista uudelleen. Hinnat kun ovat varsin sopivia suomessakin, joten Golfin korvikkeena menisi mainiosti.

Katon toiminta kannattaa tosiaan tarkastaa pariinkin kertaan, sekä tutkia, että vesi pysyy auton ulkopuolella. Muuten tekniikka on tuttua Golf / Passat linjaa ominaisuuksineen.

kurvimies
-
Viestit: 119
Liittynyt: 27.11.2012 21:28

ViestiKirjoittaja kurvimies » 5.1.2016 1:27

Onkos Eosissa katto sähkömoottoreilla vai sähköhydraulinen? Sikäli toi postini mukaili aihetta kun itse hain sakemannilta golfin, mutta en eosia... Kukin tavallaan.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 7.1.2016 19:37

On sekä sähkömoottoreita, että hydrauliikkaa. Muistaakseni 14 askelmoottoria.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa