1,4i muutos 1,8i Golf mk3

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

1,4i muutos 1,8i Golf mk3

ViestiKirjoittaja boliisi » 25.12.2015 23:11

Auto Golf mk3 vm 1995 jossa 1,4i kone. Kori on suht hyvä Golffiksi mutta moottori naputtaa kylmänä ja sammuu edellisen omistajan mukaan noin 20 min ajon jälkee joten ajattelin vaihtaa tuohon 1,8i ihan perus moottoori esim ABS joka oman kokemuksen mukaan on luotettava moottori.

Muutos listalle tulee:
-moottori ja moottorin sähköt
-laatikko?
-pakoputkisto, ainakin alkupää
-ecu
-jarrut eteen? onko erilaiset 1,4 vs 1,8?

Mitens muutoskatsastus?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 26.12.2015 0:29

ei sammuminen luultavammin koneen vaihdolla lopu.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 26.12.2015 8:09

Ehkä loppuu ehkä ei... puola kaput tai katti tukossa luulisin On vain tuo omasta mielestä 1,4 aikas tehoton kone tuohon koriin...

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 26.12.2015 13:59

on mut ei tohon mitään järkeä oo vaihtaa konetta. 1.8 t ymärtää swappina. Osta mielummin uus auto suoraa. Samalla rahalla saa varmaa jo VR6 mitä menis koneen vaihtoo.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 26.12.2015 15:38

Pitäydytään nyt otsikon mukaisessa toiminnassa, 1.8t ja vr6 on jo muualla omat keskustelut.

kurvimies
-
Viestit: 119
Liittynyt: 27.11.2012 21:28

ViestiKirjoittaja kurvimies » 26.12.2015 19:43

1800 isolohkoon ei mahtunut 13" vanteet alle ja niitähän näkyy 1.6 koneesta pienempään suuntaan. Eli etujarrut lienee isompaa kalibeeriä. Jarrusatula kolisee vanteen sisäreunaan.

Tumi
-
Viestit: 345
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 26.12.2015 23:26

^ Ajelin yhden talven 1.8 Ventolla 13" nastoilla ongelmitta ja etulevyt oli 239 mm. Näkyy olevan käyttöohjekirjassa sekä otteessa vaihtoehtoisena kokona. Ilmeisesti 90 hp versiossa oli 256 mm levyjä jotka tarvitsee 14" pyörät.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 27.12.2015 1:49

Kyllä mulla on 1995 vuoden 90hv ABS koneisessa golffissa 239x12 levyt edessä vakiona.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 27.12.2015 10:20

mulla on golffi 1.8 1 pisteruutalla ja siinnä oli 256mm jäähyttämättömät levyt.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 27.12.2015 13:51

Varianteissa eri jarrut ja tuo 1.4 golf nyt ei taida olla sellainen.

kurvimies
-
Viestit: 119
Liittynyt: 27.11.2012 21:28

ViestiKirjoittaja kurvimies » 28.12.2015 11:00

Nuo isommat 1.8 jarrut siis '95 90hp ADZ -koneisessa Gran Luxe -varustetason mallissa, joka ei ole variant. Ulkoisestihan se on sama pata kuin ABS. Variantissa taisi olla jo erilainen taka-akselikin jos oikein muistan.

Eli ilmeisesti voit laittaa jommat kummat jarrut ellei jo ole ne sopivan kokoiset pienemmät. Jos uusimaan alat ja asiaksesi hommaat, tulisi mieleen asentaa isoimmat mitä järkibudjetilla löytyy. Hyvät jarrut ovat hyvät.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 28.12.2015 15:35

Mitens laatikko? 1,4i laatikossa on startti etupuolella joten eikös tämä käy suoraan 1,8 perään??


Miten pakoputkisto, ainakin alkupää vaihtuu.??



Mitens muutoskatsastus?


Pihassa on jo 1,8 1994 mk3 josta vaihtuu etujarrut (on 13 tuuman tavirenkailla) Konetta ei voi siitä ottaa kun käy kolmella ja on yli 400tkm ajettu

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 28.12.2015 16:10

Eik käy pikkulohkon laatikot isolohkoihin.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 28.12.2015 16:30

niinhän se olikin eli laatikko vaihtoon myös............. mitä eroa laatikoilla joissa startti tulipellin puolella vs startti etupuolella??

kurvimies
-
Viestit: 119
Liittynyt: 27.11.2012 21:28

ViestiKirjoittaja kurvimies » 28.12.2015 22:21

Vaihteiston akseli eli kytkimen boorit on eri halkaisijalla pienemmissä koneissa, taimitensemeni. 020-tyyppinen lienee tuo 1.8 perässä oleva laatikko ja siinäkin on startti edessä. Lootaa löytyy eri välityksillä, ne tunnisti jostain en muista mistä.

Itse laittaisin kokemuspohjalta mahd. pitkällä vitosella olevan. Paljon rauhallisempi ajella matka-ajossa ja kaupungissa ei tulisi vitosta muutenkaan käyttää, ettei kurluta rattaita sileäksi voitelun puutteen vuoksi.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 29.12.2015 7:14

Omasta kokemuksesta tiedän että 1.8 laatikko meni 2,0 moottorin perään kytkinlevyn vaihdolla.. 2,0 laatikossa isompi akseli.

Minä olen luullut että pikkulohkon laatikossa startti on tulipellinpuolella ja isolohkon etupuolella moottoria?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa