Elikkä on tarkoituksena laittaa rikkoutuneen APT tilalle AEB moottori.
Ja onhan tuo myös nelikko koppa.
APT on sähkökaasulla ja AEB vaijerikaasulla.
Onnistuuko tuohon AEB moottoriin laittaa tuo sähkökaasullinen läppäkotelo ja AEB boksi ?
Vai pitääkö laittaa vajjeri jutskat toisesta autosta paikoilleen ?
Meinaan silloin tulis sähköhommia mukavasti, kun johtosarjat ei ole samanlaisia.
Ja sitten olis mukavaa saada tieto mikä mallin vauhtipyörä ja kytkin olis paras kyseiseen projektiin.
Moottoriin tulee paremmat veivit , isommat suuttimet, isompi Turbo (ei tietoa vielä mikä ).
ym ym..
Passat -99 APT tilalle AEB
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=167231
Tuossa vähän samantapainen projekti, mistä varmasti saa osviittaa eteen mahdollisesti tulevista ongelmista ja tavoista selvittää ne. Nostan kyllä hattua tuolle osaamiselle! Itellä ei tuo sähköpuoli ole lisävalojen asentamista syvempää... :)
Tuossa vähän samantapainen projekti, mistä varmasti saa osviittaa eteen mahdollisesti tulevista ongelmista ja tavoista selvittää ne. Nostan kyllä hattua tuolle osaamiselle! Itellä ei tuo sähköpuoli ole lisävalojen asentamista syvempää... :)
Re: Passat -99 APT tilalle AEB
No nyt alkais oleen kone kasassa.
Laitoin GT30 ahtimen siihen ja vielä olis tuo kytkin homma hiukan epäselvä.
Tuolta löytyy kyllä nuita G60 vauhtiksella ja 228mm levylle olevia paketteja.
Mutta olis ilmeisesti parempi laittaa tuon 240mm paketti.
Te jotka olette näiden kykimien kanssa painineet, niin kertokaa vinkkejä niistä.
Laitoin GT30 ahtimen siihen ja vielä olis tuo kytkin homma hiukan epäselvä.
Tuolta löytyy kyllä nuita G60 vauhtiksella ja 228mm levylle olevia paketteja.
Mutta olis ilmeisesti parempi laittaa tuon 240mm paketti.
Te jotka olette näiden kykimien kanssa painineet, niin kertokaa vinkkejä niistä.
Re: Passat -99 APT tilalle AEB
No nyt on kone saatu autoon paikoilleen.
Mutta on tullut seuraavaa ongelmaa eteen, kun ei auto muutakun käväsee käynnissä ja sammuu. Eli siinä on nyt korissa APT;n sähköt ja koneessa on APU:n sähköt.
Ja tuossa huomasin asentaessa, että eipäs autopuolella olekkaan pistokkeissa kaikkille johdoille vastapäässä johtoja.Eli kysymys kuuluu mitä ihmeen johtoja sieltä voi nyt sitten puuttua jotta kone ei ala käymään. Elikkä poksilta menee koneelle johdot ok, mutta mitä johtoja se voi vielä tarvia ?
Boksi ja mittaristo on samasta autosta. ja ei ainakaan tule mitään vikakoodia, että ajonesto olis päällä.
Sen verran vikakoodia on kyllä, että mittaristo ja ecu ei keskustelis keskenään oikein.
Mutta on tullut seuraavaa ongelmaa eteen, kun ei auto muutakun käväsee käynnissä ja sammuu. Eli siinä on nyt korissa APT;n sähköt ja koneessa on APU:n sähköt.
Ja tuossa huomasin asentaessa, että eipäs autopuolella olekkaan pistokkeissa kaikkille johdoille vastapäässä johtoja.Eli kysymys kuuluu mitä ihmeen johtoja sieltä voi nyt sitten puuttua jotta kone ei ala käymään. Elikkä poksilta menee koneelle johdot ok, mutta mitä johtoja se voi vielä tarvia ?
Boksi ja mittaristo on samasta autosta. ja ei ainakaan tule mitään vikakoodia, että ajonesto olis päällä.
Sen verran vikakoodia on kyllä, että mittaristo ja ecu ei keskustelis keskenään oikein.
Re: Passat -99 APT tilalle AEB
Tuo parin sekunnin käyminen viittaisi kyllä ajonestoon. Vaikka olet ottanut ECUn ja mittariston samasta luovuttajasta ja ne olisi synkassa keskenään, on se avaimessa oleva siru edelleen paritettuna vanhoille purkeille.
Re: Passat -99 APT tilalle AEB
Joo toisiaan avaimen sirukin on tuosta samasta autosta kuin boksi ja johdot.
Eli toisiaan käy vain ihan hetken ja sillain, kun akun johdot pitää hetken aikaa pois paikoiltaan.
laitoin tuon ajoneston ohittimenkin paikoilleen ja siitä ei ainakaan toistaiseksi ollut apua.
Johtunee siittä toisiaan kun ei tuo ecu ja mittaristo ole jostain syystä yhteydessä toisiinsa.
Eli toisiaan käy vain ihan hetken ja sillain, kun akun johdot pitää hetken aikaa pois paikoiltaan.
laitoin tuon ajoneston ohittimenkin paikoilleen ja siitä ei ainakaan toistaiseksi ollut apua.
Johtunee siittä toisiaan kun ei tuo ecu ja mittaristo ole jostain syystä yhteydessä toisiinsa.
Re: Passat -99 APT tilalle AEB
Noissa on vuosimallikohtaisia eroja mm. väylän suhteen, ja nyt jos koppa ja kone ei kommunikoi samaa piuhaa pitkin, niin eihän se suoriltaan toimi. Mutta tämähän on varmasti tiedossa, ja tsekattu pinnijärjestykset liittimistä ennenkuin mitään on kytketty.
Kun on varma että ne on oikein, niin eikai tossa sit enää jää syylliseksi muuta kuin huono kontakti, esim. jossain liittimessä, tai pajotuksen yhteydessä murjastu johto poikki tms.
Kun on varma että ne on oikein, niin eikai tossa sit enää jää syylliseksi muuta kuin huono kontakti, esim. jossain liittimessä, tai pajotuksen yhteydessä murjastu johto poikki tms.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa