Kalkattava G60

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

Kalkattava G60

ViestiKirjoittaja Smuhh » 6.11.2015 7:39

Juuri rempatti G60 kalkattaa lämmettyään aikas kovasti. Juuri tehty kansi venatöineen jne, sekä kk-laakerit vaihdettu. Kokeiltu pareilla eri öljyillä.
Eli puolilämpimänä (öljyt +50-80 astetta) naputus ei kuulu tyhjäkäynnillä eikä yli 3000 kierroksella, alkaa siinä 1000 kierroksen jälkeen. Sitten taas ihan lämpimänä kuuluu vaimeampana tyhjäkäynnillä ja kovempana läpi kierrosalueen, kylmänä käy kuin sukkasillaan, pieni naputus kuuluu seisomisen jälkeen kunnes öpaineet nousee.

Mikä tässä murheenkryynissä nyt taas mättää? Tämä myös myyntiosastolla.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 6.11.2015 12:19

Verbaalisesti kuvailtujen äänien perusteella on melkosta hakuammuntaa lähteä arvailemaan vikaa, etenkään kun ei ole tiedossa milloin ja miten oire on alkanut ( esim. onko ongelma tullut remontin jälkeen, vai ollut jo ennen sitä ). Mutta jos kuitenkin jotain pitäisi arvailla ja oire on ollut jo ennen remonttia, niin veikkaan kiertokankien yläpään heloja.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.11.2015 12:28

Runkolaakerit ei myöskään ole poissuljettu. Stetoskoopilla kannattaa kuunnella, että mistä se ääni oikeasti kuuluu.
Vuotava pakosarjan tiivistekin pitää joskus semmosta kalkattavaa / hakkaavaa ääntä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 6.11.2015 12:35

Pitkä puu/metallikeppi. Toinen pää korvaa vasten ja kuuntelee eri puolilta konetta. Sillä saa paikallistettua äänen helposti.

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

ViestiKirjoittaja Smuhh » 6.11.2015 16:28

Kiitoksia vastanneille, ei näköjään topicin seuranta ollut pelannut.. Ääni kuuluu venttiilikopan kohdilla, nyt on kyllä nokkakin irti niin ei pääse näytettä äänittämään..

Mites noiden nostajien kuuluisi toimia? Auto seisonut nyt sen vuorokauden jo, ja kahta nostajista ei saanut liikutettua sormineen mihinkään, kaikki muut taas painuivat sisään hellästi painamalla.. Ja se keskellä oleva tanko tappi tjsp pyörii näissä kuudessa, muttei kahdessa muussa. Ovatko nuo kasaan menevät roskiskamaa?
Pari tuollaista kasaan menevää naputin puupalikkaa vasten osat erilleen, muuta en havainnut kun että se tappi oli tehnyt molempiin kiiltävän renkaan sinne nostajan pohjaan..

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

ViestiKirjoittaja Smuhh » 6.11.2015 16:29

Ja niin, oiretta ei ollut ennen remonttia, öljyt työnsi pihalle kun öljynpaineet nous liian kovaksi.. Pumppu siis vaihdettu.

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 6.11.2015 17:49

Sanoisin et ennemmin ne kasaan painuvat on niitä ehjiä, onko ne kaksi muuta jumissa?
Toki voi olla niinkinpäin että ne muut ovat kuluneet...
Se nostin/painin on periaatteessa hydraulisylinteri jossa on koneen käydessä öljynpaine sisällä.
Itse laittaisin enempää ihmettememättä uudet, hintaa noille tullee 50 ja 100 euron välille. Kulutustavaraa ovat, vaikkei niitä nyt yhtenään tarvi vaihtaakkaan.

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

ViestiKirjoittaja Smuhh » 6.11.2015 17:52

Kaksi muuta uudempia taitaa olla.. Mutta juu, täytyy niitä tuossa joutessaan vaihdella. Palataan sitten asiaan.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 6.11.2015 18:13

Nuo hytikkanostimet jää yleensä jumiin auki asentoon ja silloin kasitappikone ei käy enää kunnolla. Eihän rempassa päässy öljynkiertoon paskaa ja nyt kk-laakeri pyörähtäny... Lasikuulapuhallettiinko kansi?

Smuhh
-
Viestit: 86
Liittynyt: 10.9.2015 13:31

ViestiKirjoittaja Smuhh » 6.11.2015 18:33

Ei näkynyt ennen viimeisintä öljynvaihtoa mitään vikaa yhdessäkään kk-laakerissa, kaikki vielä siinä samalla varmuudeksi läpi katsoin. Kone on tosi siisti sisältä ja öljykin näyttäisi kulkevan hyvin joka paikkaan. Kansi on ainoastaan pesty koneessa, tasohiottu jne. Ei puhalleltu. Mites kun laitoin uuden suodattimen siihen, eikä just sitä PGlle tarkotettua ollu, ni on normi 1.8 suodatin, eihän tämä mihinkään vaikuta?
Autohan siis toimi remontin jälkeen ensimmäisen päivän hienosti, kunnes seuraava aamuna lähti käyntiin, mutta sammui kun antoi kaasua-> öljypumpun venttiili jumissa, nostajat jäi kantamaan venoja auki niin eipä käynytkään, uudelleen startatessa pyöri kuin tulpaton.. Ja kun viimein sai käyntiin, täräytti öljyt sitten pihalle suodattimen välistä.

Pahoittelut pitkistä viesteistä ja huonoista kappalejaoista jne, puhelimella naputtelen..

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 6.11.2015 19:42

Eikös noissa suodattimissa ole sisällä se joku venttiili, kai niissä avauspaineissa jotain eroa on kun G-laderia varten oma suodatin tehty?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 45 vierailijaa