Noniin nyt romu pitää ajossa mielenkiintoista kilkettä.
1,5krpm-3krpm kuuluu sellasta naputusta/nakutusta kierrosten mukaan.
Juuri tulossa 300tkm mittariin.
Ajattelin ensin että vika on muuttuvapituuksisessaimusarjassa joka kilisee mutta kyllä nuo nostimet ovat kun kierrosten mukaan muuttuu.
Lämpimänä ehkä vähän hiljaisempi, kuuluu myös paikallaan kun nostaa kierroksia.
Vaihdoin öljyt, huuhtelin moottorin ja laitoin hydr. nostimiin tarkoitetun lisäaineen
->Ei vaikutusta
MItä kaikkea tonne kannattaa vaihtaa kun lähtee uusimaan nostimia??
Nostimet x8 keinut 8x ja mitä muuta??
Minkä valmistajan nostimet on hyvät volkkariin? INA?
Kellään kokemuksia onko nuo imu/pakopuolen nostimet samanlaisia?
Passat 1.6 ALZ -01 Hydrauliset venttiilin nostimet ääntää
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Hydrauliset nostimet vaihdettu, osat maksoivat posteineen saksasta 80€ (suomessa olisi ollut joku n. 200€)
Nostimet ja keinut x8
Äänet loppui ajossa ja tyhjäkäynnillä sekä käynnistettäessä äänekäs nakutus.
Mikä näiden vekottimien normaali öljynkulutus??
Itsellä 0,45-0,35l/1000km ajettu nyt 303tkm
Vanha diesel vei saman 15tkm.. ajettu 385tkm
En halua kuulla vw:n rajoista koska 1l/1000km on suurin kusetus jonka olen kuullut...
Nostimet ja keinut x8
Äänet loppui ajossa ja tyhjäkäynnillä sekä käynnistettäessä äänekäs nakutus.
Mikä näiden vekottimien normaali öljynkulutus??
Itsellä 0,45-0,35l/1000km ajettu nyt 303tkm
Vanha diesel vei saman 15tkm.. ajettu 385tkm
En halua kuulla vw:n rajoista koska 1l/1000km on suurin kusetus jonka olen kuullut...
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
Moi!
Itsellä oli kanssa tuo LQ hydröstössel additive, auttoi muutamaksi viikoksi jonka jälkeen taas alkoi kilkatus.
Pitää varmaan itsekkin seuraavaksi kokeilla tuota 5-50 öljyä.
Velipoika sanoi että oli vähän öljypohjan tiiviste märkä, mutta ei paljoa vuotanut.
Myös venttiilikannen tiiviste oli ihan pikkusen vuotanut.
Kyllä nuo huohotin putket näyttivät ehjiltä kun viimeksi katsoin mutta hapertuneet kovasti.
mitäs noihin passatteihin saa järkevään hintaan noita huohotin putkia ja lettuja?
Itsellä oli kanssa tuo LQ hydröstössel additive, auttoi muutamaksi viikoksi jonka jälkeen taas alkoi kilkatus.
Pitää varmaan itsekkin seuraavaksi kokeilla tuota 5-50 öljyä.
Velipoika sanoi että oli vähän öljypohjan tiiviste märkä, mutta ei paljoa vuotanut.
Myös venttiilikannen tiiviste oli ihan pikkusen vuotanut.
Kyllä nuo huohotin putket näyttivät ehjiltä kun viimeksi katsoin mutta hapertuneet kovasti.
mitäs noihin passatteihin saa järkevään hintaan noita huohotin putkia ja lettuja?
Kyseisen moottorityypin ongelma on mäntien öljyrengasurissa olevien öljyn paluureikien olematon koko ja liian pieni määrä. Öljyrenkaat jumiutuvat öljykarstan tukkiessa pikkuiset öljyreiät.
Mulla oli juuri tuollainen -01 ALZ Passat josta jouduin purkamaan koneen järjettömän öljynkulutuksen takia 190tkm kohdalla, öljyä kului tuhannella yli 2L. Yllättäen söi myös tulppia 4-sylinteristä jonne valtaosa öljystä kulkeutui. Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, LL-huollot 16-26tkm väleillä...
Puhdistin huolellisesti männät ja öljyrenkaat, pesin lohkon ja kannen sisäpuolelta mekaanisesti karkeella harjalla, koko konehan oli läpeensä tuhkaisessa öljykarstassa. Kanteen tehtiin puhdistuksen lisäksi vain kevyt venttiilien hionta ja ohjurinkumien uusinta.
Remontin jälkeen myin auton ystävälleni joka ajoi sillä 40-50tkm 3vuodessa, öljyä sai lisätä rempan jälkeenkin, noin 1,5L/15000km joten ominaisuus taitaa lievä öljynsyönti ehjänäkin olla.
Kone oli purettuna kuukauden päivät, pirun pitkään otti ennenkuin hytikat hiljenivät kun rempan jälkeen käymään laitettiin. Ei kuitenkaan tarvinnut uusia.
Mulla oli juuri tuollainen -01 ALZ Passat josta jouduin purkamaan koneen järjettömän öljynkulutuksen takia 190tkm kohdalla, öljyä kului tuhannella yli 2L. Yllättäen söi myös tulppia 4-sylinteristä jonne valtaosa öljystä kulkeutui. Täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja, LL-huollot 16-26tkm väleillä...
Puhdistin huolellisesti männät ja öljyrenkaat, pesin lohkon ja kannen sisäpuolelta mekaanisesti karkeella harjalla, koko konehan oli läpeensä tuhkaisessa öljykarstassa. Kanteen tehtiin puhdistuksen lisäksi vain kevyt venttiilien hionta ja ohjurinkumien uusinta.
Remontin jälkeen myin auton ystävälleni joka ajoi sillä 40-50tkm 3vuodessa, öljyä sai lisätä rempan jälkeenkin, noin 1,5L/15000km joten ominaisuus taitaa lievä öljynsyönti ehjänäkin olla.
Kone oli purettuna kuukauden päivät, pirun pitkään otti ennenkuin hytikat hiljenivät kun rempan jälkeen käymään laitettiin. Ei kuitenkaan tarvinnut uusia.
-
- -
- Viestit: 209
- Liittynyt: 14.8.2013 15:31
jotain tuollaista kävi mielessä. Tuollainen 0,35l nyt ei vielä näy päästöissä, mutta joku 2l kulutus varmasti jo näkyy... Ison homman oot autoon kyllä jaksanut tehdä!
Velipoika sanoi että venttiilikopan alla venttiilikoneiston lohkossa ja kannen kanavissa oli aikapaljon öljyn karstaa ja nokea...
Itse en tuota longlife vaihtoväliä oikein suosi koska öljy likaantuu ja karstaantuu 30tkm paljon. Vaihdan kerran vuodessa 15-20tkm välein.
En tuota autoa varmaan enää kauaa pidä, yritän jossakin vaiheessa myydä ja vaihtaa vähemmän ajettuun.
Velipoika sanoi että venttiilikopan alla venttiilikoneiston lohkossa ja kannen kanavissa oli aikapaljon öljyn karstaa ja nokea...
Itse en tuota longlife vaihtoväliä oikein suosi koska öljy likaantuu ja karstaantuu 30tkm paljon. Vaihdan kerran vuodessa 15-20tkm välein.
En tuota autoa varmaan enää kauaa pidä, yritän jossakin vaiheessa myydä ja vaihtaa vähemmän ajettuun.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa