vw golf 3 1.8T swap

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

juhoppi
-
Viestit: 71
Liittynyt: 2.10.2012 1:17

vw golf 3 1.8T swap

ViestiKirjoittaja juhoppi » 25.9.2015 1:10

elikkä onko kukaan toteuttanu tämmöstä swappia? eli mitä vaatii että saa laitettua neloskorisen 1.8Turbo koneen kolmos golffiin. käykö golffin oma laatikko vai pitääkö sekin olla nelosesta? millä kytkimellä ja onko koneen kannakkeet samassa kohdassa yms? jos jollain kokemusta tai tietoa aiheesta nii vois tähän raapustella :)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 18.12.2015 15:35

Mikä golffi sulla on? koneen koko?
jos sulla ei ole joku GTI/VR6 malli niin jarrut joudut ainakin vaihtamaan jompiin kumpiin. 280mm/288mm eteen ja taakse vw levyjarrut.

Netistä löytyy googlella noit swappeja ihan hemmetisti.
laatikko jos sulla on 020 niin en suosittele käyttämään, eivät ole kovin kestäviä ja kytkinlevy on pieni(ja muutenkin minusta perseimmästä oleva ratkaisu kytkimeksi)

pari firmaa myy johtosarjoja joilla saa sähköt helposti.
Samalla kannattaa vaihtaa mittaristo, ei tarvitse kikkailla ajoneston kanssa. Jos et väkisin diggaa mk3 mittaristosta.

Kannakkeita löytyy millä koneen saa käymään mutta se laatikko IMHO ehdottomasti myös 02A malliin eli tyyppi mitä yleensä noissa 1.8t koneisissa onkin käytetty.

6 pykäläinen loota ei muistaakseni käy suoraan kuin tekemällä kiinnikkeet itse.

Downpipejäkin saa valmiina jostain.

googleta, en jaksa kaikkea kirjoittaa :D

Suosittelen näillä hinnoilla ostamaan sen 1.8t koneella olevan auton, pääset helpommalla mutta jos money is not problem ja intoa on. go for it.

Paras oisi mällätty 1.8t golf vaikka mistä purkaa osia.

en muista onko 8v gti millaiset jarrut vai oliko niitä jopa että 256mm ja 280mm edessä.

Itsellä on hieman "oudohko" 8v Gti jossa on vakiona isommat jarrut ja 5 pulttinen jako (tästähän tunnisti aikanan 16v ja vr6 mallit ainakin) ja muutama muukin ihme optio tuon ikäiseen (1996) malli. Mottikin on ADY johon en ole vielä kellään muulla törmännyt olevan ja se käyttäytyy erilailla minusta kuin 2E moottori eli se vanhempi.


muisti pätkii ja en ole nyt kaikkien uusien sääntöjen tasalla ihan 100% joten virheitä voi olla tiedoissani.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.12.2015 15:41

Itsellä oli Golf GTi Colour Concept 1995.
Se oli perus 8v ADY-koneella ja viispulttinen on kolmos-GTi:t aina. 280mm levyt on edessä.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 18.12.2015 16:33

Ok mulla ei ole colour concept malli minkään vw:n tietojen mukaan. Oma autoni on vw:n mukaa 1996 mallia, oikeasti se on 09-1995
optioina oli, ei ABS, ei airbageja (herätti ihmetystä auton iän huomioon ottaen)

muistin tuon pulttijako homman sitten väärin.
Tuota konetta valmistettiin Saksalaisten tietojen mukaan todella lyhyt aika 10.94-12.95

jaa olen mä sun jutun joskus lukenutkin ja kommentoinut valoista. niin se muisti pettää..

Oma autoni on jostain syystä paljon tehokkaampi ja pirteämpi kiihtymään kylmänä, kun lämpenee normaaleihin siitä tulee se mitään sanomaton vekotin minusta :D huomasitko mitään samoja piirteitä Sebastian?

Itsellä on uudet syttyosat, bensapuolellakin suodattimet uudet, uusi puola, uusi kampiakselintunnistin(joka maksoi kivasti originaalina 280€, tarvikemallit kesti 1kk), uusi vedenlämpöanturi.
Silti se on samanlainen. Mystistä on myös, että kone on välillä huomattavasti pirteämpi ja välillä semmoinen mitään sanomaton.
Putkistossa resonoi joku, ei ole kiinnike ja välillä auto on pirteä tiukan mutkan jälkeen ja sitten taas puutuu mahdollisesti tai kun tulee taas tiukka mutka eri suuntaan vaikka.

Joku tukkii putkea mahdollisesti? Katti sulanut tai siellä jotain irti ja liikkuu sisukset(päästöt oli kiitettävät) putkisto on 2011 uusittu katista taaksepäin (vw originaalit, sain pilkkahintaan) joten en nyt niitä osaa epäillä.

Ei vaan ole nosturia nyt, että pääsisin räplään ja tutkimaan enemmän.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 18.12.2015 18:19

Ajoneston saa katoamaan ecusta. Esim JT-autohuolto hämeenlinnassa tekee noita. Juuri veljen AEB swappiin tuli estoton ecu.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 19.12.2015 15:31

jep niin saakin näköjäään nykyään. Parin vuoden tauko näissä vakiohärveleissä niin ei tieto oo kohillaan.

Myös selvisi oma asia miksi kone on "voimakkaampi" kylmänä niin alle 10celsius simos antaa extra sparkkia koneeseen.
Rikkaampi seos ja parempi sytytys=more power

Lassivaa
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 23.1.2016 14:14

ViestiKirjoittaja Lassivaa » 23.1.2016 14:43

Vastataan nyt vaikka vanha onkin aihe..
Itseä myös on kiinnostanut omaan ventoon 1.8t tekniikan vaihto, mutta luonnollisesti aloittelevalta harrastelijalta löytyy kysymyksiä ja paljon. Alusta ilmeisesti täytyy päivittää vr6 tasolle, niin käykö vr6 alustan osat suoraan? Entä tuo yllämainittu mittaristo ja sähköt? Onnistuuko tälläselta 19v perus jantterilta?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 23 vierailijaa