Onko tällä foorumilla joku ottanut oikeasti tehoa tuommoisesta hihnakoneesta?
En meinaa pelkkää lastua/turbon ja korkeapainepumpun vaihtoa, vaan yli 400 hv:n koneita.
Ulkomaan foorumeita lukiessa tullut vastaan vakioimusarjan heikot virtaukset, useimmat viri/takomännät ovat matalapuristeisempia kuin vakiot, uudemmat cdn... koneet syövät öljyä (eikä niitä ilmeisesti voi edes porata/hoonata). Virinokka-akseleita ei ole tullut vastaan; ovatko sitten edes tarpeellisia?
Tieliikennelaki ja päästöt eivät nyt kiinnosta, teho ja vääntö kiinnostaisivat enemmän.
Jos tuommoisen koneen laittaisi vanhaan takapotku-Fordiin... Vai kestävätkö 2.0 tfsi:t 500 hv:aa?
2.0 tfsi virittelijöitä?
Valvoja: ffp jäsenet
Kokemusta kyseisen moottorin virittämisestä ei ole, mutta muutama moottori löytyy palasina tallista ja osia on pällistelty. Muutamaan juttuun voisin kommentoida vanhemman 1.8t:n pohjalta...
Lohko: Näyttää yhtä vahvalta kuin 1.8t:ssä enkä nää sen kohdalla ongelmaa 500hv ylitykseen. Voi hoonata.
Kampura: Itse koeponnistanut kammen +500hv/700nm ja isot pojat vieläkin reippaammin.
Männät: Jos koneessa paksummilla öljyrenkailla olevat männät, niin hoonaus ja uudet renkaat. Yhden 20vt +500hv moottorin rakentanut kyseisillä männillä...
Kansi: Vähän pienehköt venttiilit, mutta kanavat jouheat, että tuskin ahdistaa vielä noilla tehoilla vrt 1.8 20vt pikkukanavakansi (pakopuoli)
Imusarja: ei ehkä paras mahdollinen, enkä ois vakuuttunu kestääkö se oikeasti painetta :D
Kunnon pakosarja ja ajotettavat nokka/ketjupyörät, niin en usko 500hv olevan mikään ongelma.
Lohko: Näyttää yhtä vahvalta kuin 1.8t:ssä enkä nää sen kohdalla ongelmaa 500hv ylitykseen. Voi hoonata.
Kampura: Itse koeponnistanut kammen +500hv/700nm ja isot pojat vieläkin reippaammin.
Männät: Jos koneessa paksummilla öljyrenkailla olevat männät, niin hoonaus ja uudet renkaat. Yhden 20vt +500hv moottorin rakentanut kyseisillä männillä...
Kansi: Vähän pienehköt venttiilit, mutta kanavat jouheat, että tuskin ahdistaa vielä noilla tehoilla vrt 1.8 20vt pikkukanavakansi (pakopuoli)
Imusarja: ei ehkä paras mahdollinen, enkä ois vakuuttunu kestääkö se oikeasti painetta :D
Kunnon pakosarja ja ajotettavat nokka/ketjupyörät, niin en usko 500hv olevan mikään ongelma.
Itselläni suuria suunnitelmia Octavia RS:n suhteen, toistaiseksi budjettia suurempia :D hpfp, dp ja ilmanotto tällä hetkellä kiinni autossa. Isommat jarrut (porschen 4 mäntäset eteen ja r32:t taakse) odottaa asennusta ja nurkissa joskus tulevaa kytkinremppaa odottaa Wavetrakin lukko. Revo:n throttle pipe on jo tilattuna DocPowerilta, kun oli tarjouksessa. :) Seuraavana ostoslistalla Wagnerin IC...
Brittifoorumilta bongattuja "roolimalleja", osalistojen kanssa...
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 074.0.html
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 245.0.html
Brittifoorumilta bongattuja "roolimalleja", osalistojen kanssa...
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 074.0.html
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 245.0.html
Täältä löytyy yksi axx tekniikalla oleva peli jota vähän kutiteltu. kkk04, s3 cooleri, s3 suuttimet, coldair intake, 3¨ kokoputkisto ahtimelta, 300cell kisakatti, ja kaikkea muuta... viimekesä mentiin 330hp mutta tälle kaudelle pitäisi ottaa ~370hp ulos ilman suurempia muutoksia. koneen sisuskaluihin ei ole vielä edes koskettu...
Re:
Axi kirjoitti:Millä kierroksilla mennään 330 hv? Entä väännöt?
Hevosista en muista tarkkoja kierroslukemia ja vääntöä on karvanvajaa 550nm 2980rpm! Rajoitin on nostettu 7200rpm... 1,2 ja 3 vaihde on täysin turhia mikäli paikaltaan tai pienillä nopeuksilla lähdetään liikkeelle!
Re: 2.0 tfsi virittelijöitä?
Alustassa tai renkaissa parantamisen varaa? Etuvetoisen 380 hevosvoimaisen Mk3 Golfin rengas pitää jo täysin kakkosella jos ei tahallaan sudi. Kolmosella rengasta ei saa käytännössä millään luistamaan.
Re: 2.0 tfsi virittelijöitä?
Tuo on totta. Nyt alkaa 500hv välittymään tiehen jo kolmosella, kun alusta ja kulmat saatu säädettyä.
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 1.1.2016 12:20
Re: 2.0 tfsi virittelijöitä?
Tässä olen ruvennut miettimään uutta turboa golf 5 gtihin kun entinen ulisee korkeilla kierroksilla. Pitäisikö pistää vähän isompaa turbiinia ja uus pakosarja vai laittaa ihan vagin oma isompi turbo? Kumpaa suositeltaisiin? Tulisiko vagin turbiini halvemmaksi
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa