2.0 tfsi virittelijöitä?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

2.0 tfsi virittelijöitä?

ViestiKirjoittaja Axi » 22.9.2015 11:15

Onko tällä foorumilla joku ottanut oikeasti tehoa tuommoisesta hihnakoneesta?

En meinaa pelkkää lastua/turbon ja korkeapainepumpun vaihtoa, vaan yli 400 hv:n koneita.

Ulkomaan foorumeita lukiessa tullut vastaan vakioimusarjan heikot virtaukset, useimmat viri/takomännät ovat matalapuristeisempia kuin vakiot, uudemmat cdn... koneet syövät öljyä (eikä niitä ilmeisesti voi edes porata/hoonata). Virinokka-akseleita ei ole tullut vastaan; ovatko sitten edes tarpeellisia?

Tieliikennelaki ja päästöt eivät nyt kiinnosta, teho ja vääntö kiinnostaisivat enemmän.

Jos tuommoisen koneen laittaisi vanhaan takapotku-Fordiin... Vai kestävätkö 2.0 tfsi:t 500 hv:aa?

Janssoni
-
Viestit: 212
Liittynyt: 11.5.2005 21:03

ViestiKirjoittaja Janssoni » 22.9.2015 14:25

Saako esittää tyhmän kysymyksen? Eikö vanhaan takapotku foortiin löydy helpommallakin sopivia koneita?

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 22.9.2015 15:18

Saapi esittää.

Esimerkiksi Cossu RS 500 konehan olisi ihan kiva vaihtoehto, samaten joku V8.

TFSI-projekti vaan on jo tallissa, sopii mitoiltaan ja painoltaan Caprin pellin alle ja on uudempaa tekniikkaa kuin edellä mainitut.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 23.9.2015 19:04

Kokemusta kyseisen moottorin virittämisestä ei ole, mutta muutama moottori löytyy palasina tallista ja osia on pällistelty. Muutamaan juttuun voisin kommentoida vanhemman 1.8t:n pohjalta...

Lohko: Näyttää yhtä vahvalta kuin 1.8t:ssä enkä nää sen kohdalla ongelmaa 500hv ylitykseen. Voi hoonata.

Kampura: Itse koeponnistanut kammen +500hv/700nm ja isot pojat vieläkin reippaammin.

Männät: Jos koneessa paksummilla öljyrenkailla olevat männät, niin hoonaus ja uudet renkaat. Yhden 20vt +500hv moottorin rakentanut kyseisillä männillä...

Kansi: Vähän pienehköt venttiilit, mutta kanavat jouheat, että tuskin ahdistaa vielä noilla tehoilla vrt 1.8 20vt pikkukanavakansi (pakopuoli)

Imusarja: ei ehkä paras mahdollinen, enkä ois vakuuttunu kestääkö se oikeasti painetta :D

Kunnon pakosarja ja ajotettavat nokka/ketjupyörät, niin en usko 500hv olevan mikään ongelma.

ErnoN
-
Viestit: 11
Liittynyt: 8.6.2011 17:05

ViestiKirjoittaja ErnoN » 24.11.2015 19:48

Itselläni suuria suunnitelmia Octavia RS:n suhteen, toistaiseksi budjettia suurempia :D hpfp, dp ja ilmanotto tällä hetkellä kiinni autossa. Isommat jarrut (porschen 4 mäntäset eteen ja r32:t taakse) odottaa asennusta ja nurkissa joskus tulevaa kytkinremppaa odottaa Wavetrakin lukko. Revo:n throttle pipe on jo tilattuna DocPowerilta, kun oli tarjouksessa. :) Seuraavana ostoslistalla Wagnerin IC...

Brittifoorumilta bongattuja "roolimalleja", osalistojen kanssa...
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 074.0.html
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... 245.0.html

ossiwho
-
Viestit: 10
Liittynyt: 24.9.2012 22:54

ViestiKirjoittaja ossiwho » 27.1.2016 12:46

Täältä löytyy yksi axx tekniikalla oleva peli jota vähän kutiteltu. kkk04, s3 cooleri, s3 suuttimet, coldair intake, 3¨ kokoputkisto ahtimelta, 300cell kisakatti, ja kaikkea muuta... viimekesä mentiin 330hp mutta tälle kaudelle pitäisi ottaa ~370hp ulos ilman suurempia muutoksia. koneen sisuskaluihin ei ole vielä edes koskettu...

Axi
-
Viestit: 1318
Liittynyt: 21.5.2006 10:51

ViestiKirjoittaja Axi » 28.1.2016 19:38

Millä kierroksilla mennään 330 hv? Entä väännöt?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 29.1.2016 6:20

Kuva

Multa saa sitten näihin tfsi koneisiin pakosarjoja, kun alatte oikeasti virittämään ;)

ossiwho
-
Viestit: 10
Liittynyt: 24.9.2012 22:54

Re:

ViestiKirjoittaja ossiwho » 11.8.2016 1:55

Axi kirjoitti:Millä kierroksilla mennään 330 hv? Entä väännöt?


Hevosista en muista tarkkoja kierroslukemia ja vääntöä on karvanvajaa 550nm 2980rpm! Rajoitin on nostettu 7200rpm... 1,2 ja 3 vaihde on täysin turhia mikäli paikaltaan tai pienillä nopeuksilla lähdetään liikkeelle!

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

Re: 2.0 tfsi virittelijöitä?

ViestiKirjoittaja p0wer » 11.8.2016 9:31

Alustassa tai renkaissa parantamisen varaa? Etuvetoisen 380 hevosvoimaisen Mk3 Golfin rengas pitää jo täysin kakkosella jos ei tahallaan sudi. Kolmosella rengasta ei saa käytännössä millään luistamaan.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: 2.0 tfsi virittelijöitä?

ViestiKirjoittaja Dona » 11.8.2016 17:22

Tuo on totta. Nyt alkaa 500hv välittymään tiehen jo kolmosella, kun alusta ja kulmat saatu säädettyä.

volkkaristi94
-
Viestit: 57
Liittynyt: 1.1.2016 12:20

Re: 2.0 tfsi virittelijöitä?

ViestiKirjoittaja volkkaristi94 » 17.8.2016 18:26

Tässä olen ruvennut miettimään uutta turboa golf 5 gtihin kun entinen ulisee korkeilla kierroksilla. Pitäisikö pistää vähän isompaa turbiinia ja uus pakosarja vai laittaa ihan vagin oma isompi turbo? Kumpaa suositeltaisiin? Tulisiko vagin turbiini halvemmaksi


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa