Mk2 golf laatikko vai kytkin?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

Mk2 golf laatikko vai kytkin?

ViestiKirjoittaja -Spegu » 18.9.2015 14:11

Tossa ajelin tasasta satasta valtatiellä vitos (E) vaihteella kun yhtäkkiä ampu vaihteen pois eikä ota enää olleskaa vitosta sisään, nelosella sitte jatkoin matkaa lähimmälle pysäkille ja kippas kappas, lootan suunnilta kuuluu hirvittävä rohiseva ja rutiseva ääni.
Kytkimen kun painaa pohjaan niin ääni katoaa. Rutisee myös vapaalla.
Kaveri tossa tokas että painelaakeri olis kuollu, kytkin kuitenkin ottaa normaalisti, kai, kiinni. Nelosella rahina kaikkein hiljaisin.
Mikä nyt on pamahtanu? Laatikosta jokin vaiko kytkimestä?
Ja miksi vaan vitonen katos mut kaikki muut vaihteet pelaa normaalisti?
Neuvoa tässä kyselen enne kun lähtee purkulootaa tai kytkintä ostelemaan, ettei tule turhaan ostettua jompaa kumpaa...

Autona siis: -91 golf mk2 1.8

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.9.2015 14:28

Laatikko vainaa.
Vitonen ei saa tarpeeksi voitelua ja ajansaatossa alkaa lakkoon.

Ventoon vastaavalla oireyhtymällä vaihdoin laatikon.

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 18.9.2015 14:33

ja painelaakeri oireilisi juuri toisinpäin eli valittaisi kun kytkintä painetaan

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

ViestiKirjoittaja -Spegu » 18.9.2015 14:47

Eli nyt siellä pyörii metallia pitkin laatikkoa tai jokin laakeri sökö, muut vaihteet tosiaa vetää ihan normalisti.
Uutta lootaa siis metsästämään. Millaset tuohon sopii vaik pitääkö olla juuri tietynlainen?

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 18.9.2015 14:54

Kaikki MK2 1.8 ja 1.6 litraisten 5v laatikot ainakin. Välityksissä saattaa olla jotain hienoisia eroja. Mahdollisesti myös MK3 koppaisten 1.8 koneiden laatikot käy ainakin pienellä hienosäädöllä ellei jopa suoraan, viisaammat tarkentakoon.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 18.9.2015 14:57

eli siis 020 tyyppinen laatikko. näissä on sitten eri välityksellä olevia jne. Kolme kirjaiminen koodi laatikossa kertoo tämän.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 19.9.2015 7:02

Ota vaihteiston pääty auki ja vitosen rattaat pois. Sitten uudet öljyt sisään ja testaamaan. Jos ei rahise, niin joko ajelee nelivaihteisena tai laittaa uudet vitosen rattaat.

Ei siis tarvitse vaihteistoa irrottaa nuo viitosen rattaat nähdäkseen. Todennäköisesti siellä kuitenkin on laakerivikaa, mutta helppo testata.

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

ViestiKirjoittaja -Spegu » 19.9.2015 10:19

Pitääki testaa tota! Jos vaikka rutina loppuu ja ajelee sitten neljällä vaihteella kunnes toisen laatikon jostain löytää tai paalaa koko kipon.

JJlehto
-
Viestit: 27
Liittynyt: 5.10.2010 14:33

ViestiKirjoittaja JJlehto » 19.9.2015 10:56

Mulla ois ylimääräisenä 5v laatikko, ollu 1.6 koneen jatkona

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

ViestiKirjoittaja -Spegu » 19.9.2015 12:52

Montako rahaa maksaa?
Onko tossa kuinka suuri ero välityksessä 1.8 nähden?

JJlehto
-
Viestit: 27
Liittynyt: 5.10.2010 14:33

ViestiKirjoittaja JJlehto » 19.9.2015 13:06

50e jos siitä sais. Välityksestä en osaa sanoa

-Spegu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 6.12.2010 19:19

ViestiKirjoittaja -Spegu » 19.9.2015 13:29

Laittelin YV:tä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa