Vw mk2 1.6 jakohihnan vaihdon jälkeen ei lähde käyntiin?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

N1k0
-
Viestit: 24
Liittynyt: 2.1.2011 15:56

Vw mk2 1.6 jakohihnan vaihdon jälkeen ei lähde käyntiin?

ViestiKirjoittaja N1k0 » 4.9.2015 11:01

Elikkäs vw jetta -89, koneena 1.6 kaasari.
Jakohihnan vaihdon jälkeen ei lähde enään käyntiin, jako pitäisi olla kohdillaan ja ajoitus:

http://nkmedia.kuvat.fi/kuvat/Autot/Vw% ... mg=smaller

http://nkmedia.kuvat.fi/kuvat/Autot/Vw% ... mg=smaller

http://nkmedia.kuvat.fi/kuvat/Autot/Vw% ... mg=smaller

http://nkmedia.kuvat.fi/kuvat/Autot/Vw% ... mg=smaller

Mistäköhän lähtis ensimmäisenä vikaa selvittämään ja onko teidän mielestä ajoitusmerkit kohdallaan?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 4.9.2015 11:07

Eikö tossa kannen tasossa pitäs olla 2 täplää?
Vai näkyykö toinen himmeästi yläpuolella?
Kuva
Viimeksi muokannut Sebastian, 4.9.2015 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.9.2015 11:09

Onko ykkösen venttiilit varmasti kiinni?
Ettei olisi jakaja 180° väärässä asennossa.
Mitä se tekee, ettei lähde käyntii? Paukkuu, rötisee, potkii takasin päin?

N1k0
-
Viestit: 24
Liittynyt: 2.1.2011 15:56

ViestiKirjoittaja N1k0 » 4.9.2015 11:20

Yks täppä on vaan nokkapyörässä.
Eli ei lähde lupaamaan yhtään edes, joskus voi vähän paukahtaa ja rötistä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 4.9.2015 11:24

Otas venakoppa irti, pyöritä kone ykkösen ykk ja katso onko venttiilit kiinni. Eli nokan nokat pitäs olla ylöspäin.
Onko ylähihnapyörä ollu irti nokasta?

Tumi
-
Viestit: 345
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 4.9.2015 14:07

Apuakselin merkit on kiikun kaakun. Tein t- muotoisen palikan jonka laitan ulomman hihnapyörän reunaa pitkin ja poikkisakara osoittaa merkistä sisemmän pisteeseen, muuten menis helposti vähintään hampaalla pieleen.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 4.9.2015 16:15

Oikea merkki vauhtipyörällä (viiva tai piste) näkyy vasta sitten kun ruuvaa tuon muoviholkin pois kytkinkopasta. Kakkiksen nokkapyörän ajoitusmerkki pitäisi olla pyörän sisäkehällä joka käännetään venttiilkopan tiivistepinnan kohdalle.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 4.9.2015 19:00

Ei tuolla haljenneella pyörijällä ole mitään tekemistä asian kanssa?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 6.9.2015 20:47

Ettei nyt ois vaan käyny niin, että jako on katottu niistä ennakonsäätömerkeistä, niinku jiibee tuossa jo ilmi toikin.
On käynyt itellekki ensimmäisellä kerralla niin. :)

N1k0
-
Viestit: 24
Liittynyt: 2.1.2011 15:56

ViestiKirjoittaja N1k0 » 7.9.2015 10:25

Elikkäs jetta hörähti käyntiin, nokka oli 180 astetta pielessä.
Samanlainen merkki löyty takapuolelta kuin etupuolella nokkapyörästä.
Vaikka jakohihna paketin mukana tuli ohjeet, mutta ne opasti väärän merkin mukaan tekemään.
Kiitokset kuitenkin kaikille vastanneille!

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 7.9.2015 12:35

oisko ollut nopeempi ja helpompi pyöräyttää jakaja 180 astetta tai tulpanjohdot siirtää ku alkaa jakopäätä purkaan ;)

jos oisit pyörittänyt konetta kierroksen ni nokkapyöränmerkki olis ollut kohillaan :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.9.2015 13:23

Meneehän siinä ehkä 2 minuuttia kun hihnaa käyttää irti ja pyöräyttää kohdalleen.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 7.9.2015 14:51

Mieluummin tekee oikein kuin että rupee ranettaan.

jii_bee
-
Viestit: 2410
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 8.9.2015 7:23

Sama täällä-merkit on ollut tapana laittaa niin kuin ne kuuluu olla. Eipähän sitten seuravalla kerralla tarvitse muistella oliko sitä jakajaa hypytetty vai ei, tai ihmetellä miksi auto ei käy kun vaihtaa tulpan johdot... tuossa niitä vauhtipyörän merkkejä:

Kuva


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa