16v kilpamoottoriksi, kysymyksiä/keskustelua

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jaaro
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.8.2015 8:34

16v kilpamoottoriksi, kysymyksiä/keskustelua

ViestiKirjoittaja Jaaro » 23.8.2015 8:49

Terves!
Täälä alkoi heti uus ffp jäsen huuteleen :)

Lueskelin foorumia mutten löytänyt täysin vastauksia ja ajattelin rekisteröityä ja alkaa höpötteleen.
Eli itsellä on alkamassa kilpa moottorin rakennus jossa käytän vag osia enemmän ja vähemmän.
Eli perustana on ihan perus 16v kr koneen lohko ja kansi, 1.9tdi golfin kampiakseli mihin hiotaa reilu 2mm iskua lisää, veiveinä 2.0 8v audin veivit ja männät on vielä kysymysmerkki.
Nokka-akseleiksi tulee ameriikkasta vw motorsportin kit-car nokat. Bensan saannista aökuun pitää huolen 50mm vaaka kaasarit, sytytys muuttuu suoraksi, kun vaan löytyy sopiva systeemi.

Tämä siis on ja pysyy vaparina:)

Nyt heti sit parit kysymykset Mihin toivon lipeästi vastauksia!
-mistä kovat nostajat kr koneen kanteen?
-onko tiedossa 83mm poraukselle hyviä ja kestäviä mäntiä, joissa olisi puristuskorkeutta enemmän kun noissa vakioissa. Wössner on vaihtoehto, mutta ajattelin että onko tiedossa kenelläkään muuta vaihtoehtoa.?
Pata on siis tulossa liikuttaan 80 luvun pooloa joka muutettu takavetoiseksi.
Saa heitellä myös ideoita ja mielipiteitä, avataan reippaasti viritys keskustelua hyvässä hengessä :)

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 23.8.2015 10:32

mikä ryhmä ja lajiin oot tekemässä?
ookko laskenut veivisuhdetta minkalaiseksi menee. epäilen että menee huonoksi.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 23.8.2015 10:59

Mikä vaan saman aikakauden 16v käy. Pieni virtaus ero mutta kuitenkin teet kannelle jotain. Korkeemman mallin lohko kannattaa noin pitkällä iskulla laittaa. Esim suurin osa 2litraisista ja 1.9 dieselit. Poislukien 9A ja 6A. Mäntiä saa 84seen asti eri valmistajilta mm wösneriltä.

Millä spekseillä nokat? Kit careissa ei välttämättä ole niin rajut etteikö hytikat toimis. Mutta mätänetistä kevyemmän mallin nostajat ja niihin kovat tapit paikoilleen.

Kaasarit jättäisin suosiolla pois.

Jaaro
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.8.2015 8:34

ViestiKirjoittaja Jaaro » 23.8.2015 18:19

Joo nyt kun asian varmistelin kun puhuit jaketech siitä veivisuhteesta, niin väärin olin laskenut. :) kiitos siis kommentista. Eli siis tuolla 1.9tdi vakio iskulla ja 159 pitkällä veivillä tulee suhteeksi about 1.69.. Ja tollanen 1.5 suhteena on ehdoton kipuraja, eli kokeillaan nyt sitten tällä systeemillä...

Tuo kaasari hommaon kans vielä eräänlaisen suunnittelun alla, yhtenä vaihtoehtona on sit megaruutta ohjaan läppärunkoja... Juuri pengoin tallia niin jotain antureitakin löytyi valmiina kyseiseen toteutukseen...

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 23.8.2015 18:46

oon kymmeniä megoja asentanut/tehnyt ja niiten asennus yhtä työtä häiriövikojen ettimisessä.
jos sulla on mielenkiintoa ja aikaa korjailla ni sitte se on "hyvä"
omissa autoissa on megoja ja tulevaan ralliautoonki tulee ;)

Jaaro
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.8.2015 8:34

ViestiKirjoittaja Jaaro » 23.8.2015 19:45

Joo ja ei se mega varmaa oo tässä projektissa ainoo minkä kanssa tapella 😂😂

Ja siis rokkirallin super luokkaan tulossa tämä :)

Mut jos noita mäntä vaihtoehtoja tulee jollain mieleen niin hyvä, eli 83-84 poraukselle... Myös ehjät käytetyt wössnerit yms kiinnostais:) (tämähän ei ollut kaupallinen teksti)

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 23.8.2015 20:57

Juuri tuossa asentelin itsekasatun megan 9A moottoriin, suorasytkä ja seqventiaali ruiskutus. Ekalla startauksella käymään. Ms3x manuaali on, kun joku pitäisi sua kädestä kiinni. Jos osaa lukea ei voi mennä metsään. Pari kautta ajettu megalla kilpaa ilman ongelmia. Lisäksi tunerstudiota käyttää jokainen penkkimies.

Jaaro
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.8.2015 8:34

ViestiKirjoittaja Jaaro » 24.8.2015 9:32

Tota hommaa kans mietin et mitä penkittäjät sanoo tuosta megasta nykyään. Mutta oikein hyvä homma jos joku suostuu sitäkin alkaa säätään!

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 24.8.2015 13:34

No säätähän porukka vemsiäkin.. ;)
Maxx ecu on toinen mitä on pompsahdellu esille. Se on vielä enemmän allinone homma. Tais olla pari kanavaa laajakaistaakin sisällä. Hintaa jo sitten reippaasti enemmän. Mutta saa megastakin maksaa jos ostaa ms3pron
Viimeksi muokannut ^^BeBe, 24.8.2015 13:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 24.8.2015 13:51

Miksi edes asentaa megaa jossei sen päälle ymmärrä itse perus-seikkoja? :)

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 24.8.2015 14:52

ATEcu on myös halpa. perustuu samaan prosessoriin ku mega mutta erilailla rakennettu poksi.
autotune myy ja tekee niitä.

Jaaro
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.8.2015 8:34

ViestiKirjoittaja Jaaro » 25.8.2015 7:54

Onko kellään kokemuksia tuosta ATEcusta?

Jaaro
-
Viestit: 6
Liittynyt: 23.8.2015 8:34

ViestiKirjoittaja Jaaro » 25.8.2015 10:10

Ja sellanen kysymys vielä, että onko kellään kokemusta/tietoa että kuinka isoksi voi porata 1.9tdi koneen sylinterin niin että kestää? Onko kokemuksia?

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 25.8.2015 11:08

http://boba-motoring.de/?knopf=2009datenblatt

Jos tuota uskominen, niin ainakin 82.5 Vähän siinä uskossa eläny että kaikki samoja perus valultaa. Kokeilemalla valitettavasti selviää :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 46 vierailijaa