Moi,
Asentelin tuossa otiskon kuvaamia kikkareita erääseen pirssiin. Ongelma on että paineen säätimessä on kaksi vaihtoehtoa. Ei painetta ollenkaan tai sitten tulee likaa.
Kaasari on Weber 38 DGMS
Pumppu on tämä: http://www.moposport.fi/polttoainepumppu-6v-80l-h-0-3b
Säädin on tämä: http://www.moposport.fi/paineensaadin-k ... g-malpassi
Miten noiden polttoainelijat tulisi kytkeä. Minulla on ensimmäisenä pumppu, sitten säädin ja sitten kaasari. Kaasarissa on bensa paluu.
Paine pysyy oikeissa rajoissa, jos tulppaa kaasarin paluun, ja kytkee säätimen paluun ennen pumppua ja puristelee itse käsin säätimen paluulta pumppua ennen menevää letkua tukkoon vähän väliä. Säätimen paluussa on supitus.
Loppuu järki ja neulaventtiilit...
Kaasari + sähköpumppu + paineen säädin ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Paine pysyy oikeissa rajoissa, jos tulppaa kaasarin paluun, ja kytkee säätimen paluun ennen pumppua ja puristelee itse käsin säätimen paluulta pumppua ennen menevää letkua tukkoon vähän väliä. Säätimen paluussa on supitus.
Nyt en oikein selitystä ymmärtänyt.
Normaalisti paineen säädin on paluulinjassa.
Eli. Pumppu - kaasutin ja säädin.
Silloin kaasuttimessa ei saa olla paluussa kuristusta.
Myös mahdollista kytkeä: Pumppu - säädin ja ottaa noiden välistä t-haaralla kaasuttimelle polttoaineen.
Silloin kaasuttimen paluu pitää tukkia. myöskään automaattinen ilmaus ei toimi.
Vähän on tullut näköjään kirjoituskukkasia.
Pumppu on kyllä 12V, laitoin väärän kuvan.
Sanotaanko näin, että auto jossa tämä polttoaineratkaisu on vuodelta 1987 ja se on tehty Volgan mutkassa. Jos malille oikealla foorumilla kyselisin näistä jutuista, vastaukseksi tulisi että länsihapatus on pilannut autosi ja että orggis on paras.
Omasta mielestäni säädin ei kyllä tule kaasarin jälkeen. Näin on kyllä ruiskuautossa, mutta ei kaasariautossa.
Ontuvassa selivtyksessä koitan kertoa, että laittamalla kädellä säätimen paluuputkelta pumpun eteen menevän putken tukkoon ja välillä sen avaamalla saa paineen pysymään soveliaana.
Pumppu on kyllä 12V, laitoin väärän kuvan.
Sanotaanko näin, että auto jossa tämä polttoaineratkaisu on vuodelta 1987 ja se on tehty Volgan mutkassa. Jos malille oikealla foorumilla kyselisin näistä jutuista, vastaukseksi tulisi että länsihapatus on pilannut autosi ja että orggis on paras.
Omasta mielestäni säädin ei kyllä tule kaasarin jälkeen. Näin on kyllä ruiskuautossa, mutta ei kaasariautossa.
Ontuvassa selivtyksessä koitan kertoa, että laittamalla kädellä säätimen paluuputkelta pumpun eteen menevän putken tukkoon ja välillä sen avaamalla saa paineen pysymään soveliaana.
Tässä nyt sotketaan pahasti "ruiskusäätimiä" ja "kaasutinsäätimiä". Kaasarisäädin perinteisesti on sellainen mikä ei anna säädettyä painearvoa enempää eteenpäin, ruiskusäädin sen sijaan pitää ennen säädintä vakiopaineen.
Homman siis pitäisi mennä niin että ensinnäkin kaasutin nyt tolla paineensäätimellä tarvitsisi olla sellainen missä ei ole paluulinjaa, vaan perinteinen neulaventtiili mikä sulee bensansyötön kaasariin totaalisesti. Pumppu-säädin-kaasutin. Säädin estää ettei kaasarille tule enempää painetta kuin on säädetty. Mitään ilmaamista yms ei tartte murehtia, koska se kaasarin koho ja neulaventtiili kyllä hoitaa ne hommat. Ilma tulee ihan itsestään pois järjestelmästä, ilman nikottelua tai kenguruefektiä.
Homman siis pitäisi mennä niin että ensinnäkin kaasutin nyt tolla paineensäätimellä tarvitsisi olla sellainen missä ei ole paluulinjaa, vaan perinteinen neulaventtiili mikä sulee bensansyötön kaasariin totaalisesti. Pumppu-säädin-kaasutin. Säädin estää ettei kaasarille tule enempää painetta kuin on säädetty. Mitään ilmaamista yms ei tartte murehtia, koska se kaasarin koho ja neulaventtiili kyllä hoitaa ne hommat. Ilma tulee ihan itsestään pois järjestelmästä, ilman nikottelua tai kenguruefektiä.
Terveisiä Riikasta, 350km:n päästä kauniista kotimaastamme. Ruplahymy pelaa niinkun junan vessa, kunnes sammuutta ja antaa seisoa arviolta puolituntia - tunti.
Soitin Freetechnicsin Heikolalle ja kysyin miten tämä pitää tehdä ja homma oli juuri kuten olin ajatellutkin. Pumppu - säädin - kaasari. Heikolan ohje oli, että paluut sekä kaasarilta että säätimeltä tukkoon ja sitten auton käydessä tyhjää, paine ruuvista kohdalleen (0,2bar) Toimii, vaan ei enää kun auton sammuttaa ja antaa hetken seisoa. Laitoin painemittarin kiinni ja tutkiskelin mitä tapahtuu. Kun auto ja pumppu sammuvat, alkaa paine säätimen ja kaasarin välissä nousta. Se nousee ja nousee ja 0,4 barissa alkaa näkyä, että kohokammiosta valuu bensat yli. Lopputulemana konetta saa sahata about 30 sekunttia ennenkuin lähtee tulille ja silloinkin vain jos "ilmaa" konetta lappu lattiassa. Käydessä pelaa niinkun kultakello. Päästötkin hain ja CO oli 2,2%, HC 160 ja O2 1,8%.
Alkaa mennä hermot tän kanssa. Kohta paan mekaanisen vipupumpun takaisin näiden erinoimasten länsihapatteiden tilalle.
Soitin Freetechnicsin Heikolalle ja kysyin miten tämä pitää tehdä ja homma oli juuri kuten olin ajatellutkin. Pumppu - säädin - kaasari. Heikolan ohje oli, että paluut sekä kaasarilta että säätimeltä tukkoon ja sitten auton käydessä tyhjää, paine ruuvista kohdalleen (0,2bar) Toimii, vaan ei enää kun auton sammuttaa ja antaa hetken seisoa. Laitoin painemittarin kiinni ja tutkiskelin mitä tapahtuu. Kun auto ja pumppu sammuvat, alkaa paine säätimen ja kaasarin välissä nousta. Se nousee ja nousee ja 0,4 barissa alkaa näkyä, että kohokammiosta valuu bensat yli. Lopputulemana konetta saa sahata about 30 sekunttia ennenkuin lähtee tulille ja silloinkin vain jos "ilmaa" konetta lappu lattiassa. Käydessä pelaa niinkun kultakello. Päästötkin hain ja CO oli 2,2%, HC 160 ja O2 1,8%.
Alkaa mennä hermot tän kanssa. Kohta paan mekaanisen vipupumpun takaisin näiden erinoimasten länsihapatteiden tilalle.
Sammunut pumppu ei kohota painetta eikä tankin tukkeutunut huohotus varmaan voi nostaa painetta pumpun jälkeen. Veikkaan että kaasari lämmittää / kiehauttaa bensat joka näkyy painemittarilla, mites jos säätimen ja kaasarin väliin laittais kokeeksi reilusti pidemmän letkun tai jonkun välisäiliön joka tasaisi paineen nousua?
Ilmeisesti tulviva kaasutin kastelee tulpat joka aiheuttaa tuon huonon starttaamisen, sähköpumppuhan nostaa paineet heti kun saa virtaa joten huonon käynnistyminen ei johdu tyhjästä kohokammiosta?
Ilmeisesti tulviva kaasutin kastelee tulpat joka aiheuttaa tuon huonon starttaamisen, sähköpumppuhan nostaa paineet heti kun saa virtaa joten huonon käynnistyminen ei johdu tyhjästä kohokammiosta?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa