VR6 ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
VR6 ei käynnisty
VR6:een tehtiin kansiremontti ja nyt kone ei käynnisty. Jaon pitäisi olla kohdallaan, koska kaikki kasattiin merkkien mukaan takaisin. Homman vaikeusastetta lisää se, että tuossa -92 koneessa ei jostain syystä ole kampiakselin etupäässä minkäänlaisia ajoitusmerkkejä. Nokat käännettiin kuitenkin ohjeitten mukaan oikeaan asentoon ennen purkamista ja kaikki kasattiin takaisin samaan asentoon. Koska kaikki on mahdollista, kysymys kuuluukin nyt, että miten voin tarkistaa kasatusta koneesta nokkien ajoituksen?
Onko tarkistettu että tulee kipinä tulppiin ja bensa suuttimista?
Eikös vauhtipyörästä löydy merkkiä kun laatikon tarkastusreiästä kuikistelee?
Jos ei muuten niin 1.syl YKK:hon tulpan reiästä tarkastettuna ja öljyntäyttöreiästä endoskoopilla kattoo osoittaako 4. ja 5.syl imunokat ylöspäin
Tuossa kuva noista 4. ja 5. syl nokkien asennoista miten pitäis olla, eli suoraan ylöspäin molemmat:
http://www.fallastarmedia.com/vortex/headgasket/large/17.jpg
Jos ei löydy endoskooppia niin sitte varmaan joutuu käyttämään venakoppaa auki, ellei muilla tule mieleen muita tapoja...
Eikös vauhtipyörästä löydy merkkiä kun laatikon tarkastusreiästä kuikistelee?
Jos ei muuten niin 1.syl YKK:hon tulpan reiästä tarkastettuna ja öljyntäyttöreiästä endoskoopilla kattoo osoittaako 4. ja 5.syl imunokat ylöspäin
Tuossa kuva noista 4. ja 5. syl nokkien asennoista miten pitäis olla, eli suoraan ylöspäin molemmat:
http://www.fallastarmedia.com/vortex/headgasket/large/17.jpg
Jos ei löydy endoskooppia niin sitte varmaan joutuu käyttämään venakoppaa auki, ellei muilla tule mieleen muita tapoja...
Itse asiassa, ongelma tuntuukin olevan kipinän kanssa. Jostain syystä kipinää näyttää olevan tarjolla vasta hiukan pidemmän pyörittämisen jälkeen. Huomasin asian vasta kun tulpat oli irrotettu. Nykyinen startimoottori kun ronaa sillä lailla, että heittää vastuksen alla pyörittämisen kesken liian aikaisin, mutta ilman vastusta jaksaa pyörittää kauemmin ja kipinäkin ilmestyy. Seuraavaksi on siis vuorossa toimivan startin hankinta. Jos se ei auta, niin sitten pitää palata taas mm. nokkien ajoituksen kimppuun.
Männät ei ota kiinni venttiilileihin, eli uskoisin ajoituksen tulleen lopulta oikein. Luultavasti kyseessä on kipinäongelma, eli kipinää tulee näköjään vasta kun moottori pyörii riittävästi, mitä se ei nyt tee. Kyseessä on siis ensi alkuun starttimoottoriongelma, mikä osoittautui moottorilohkossa olevan startin päätylaakerin kulumaksi. Itse asiassa, laakerin pesäkin on niin kulunut, että uusi laakeri ei auta. Onko jollain tiedossa, että sopiiko paikalle jonkun muun mallin startti, jossa on myös päätylaakeri mukana?
Nelos-Golfin 1.9 TDi startti tuli viritettyä paikalle kiinnikkeita muokkaamalla ja auto käynnistyi. Muuten kaikki on siis kunnossa, mutta koska tuo startti pitää hammasrattaan vauhtipyörällä käynnistyksen jälkeenkin, on rapina mahtava auton käydessä. En tunne tuollaisen startin sielunelämää, joten miten tuon ylipäätään pitäisi käyttäytyä? Mitoiltaan tuo startti on muuten ok, mutta tosiaan kiinnityksen jako on erilainen.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa