VR6 ei käynnisty

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

beg
-
Viestit: 28
Liittynyt: 10.8.2014 22:28

VR6 ei käynnisty

ViestiKirjoittaja beg » 7.7.2015 20:49

VR6:een tehtiin kansiremontti ja nyt kone ei käynnisty. Jaon pitäisi olla kohdallaan, koska kaikki kasattiin merkkien mukaan takaisin. Homman vaikeusastetta lisää se, että tuossa -92 koneessa ei jostain syystä ole kampiakselin etupäässä minkäänlaisia ajoitusmerkkejä. Nokat käännettiin kuitenkin ohjeitten mukaan oikeaan asentoon ennen purkamista ja kaikki kasattiin takaisin samaan asentoon. Koska kaikki on mahdollista, kysymys kuuluukin nyt, että miten voin tarkistaa kasatusta koneesta nokkien ajoituksen?

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 8.7.2015 12:02

Onko tarkistettu että tulee kipinä tulppiin ja bensa suuttimista?


Eikös vauhtipyörästä löydy merkkiä kun laatikon tarkastusreiästä kuikistelee?

Jos ei muuten niin 1.syl YKK:hon tulpan reiästä tarkastettuna ja öljyntäyttöreiästä endoskoopilla kattoo osoittaako 4. ja 5.syl imunokat ylöspäin

Tuossa kuva noista 4. ja 5. syl nokkien asennoista miten pitäis olla, eli suoraan ylöspäin molemmat:

http://www.fallastarmedia.com/vortex/headgasket/large/17.jpg

Jos ei löydy endoskooppia niin sitte varmaan joutuu käyttämään venakoppaa auki, ellei muilla tule mieleen muita tapoja...

beg
-
Viestit: 28
Liittynyt: 10.8.2014 22:28

ViestiKirjoittaja beg » 8.7.2015 20:51

Itse asiassa, ongelma tuntuukin olevan kipinän kanssa. Jostain syystä kipinää näyttää olevan tarjolla vasta hiukan pidemmän pyörittämisen jälkeen. Huomasin asian vasta kun tulpat oli irrotettu. Nykyinen startimoottori kun ronaa sillä lailla, että heittää vastuksen alla pyörittämisen kesken liian aikaisin, mutta ilman vastusta jaksaa pyörittää kauemmin ja kipinäkin ilmestyy. Seuraavaksi on siis vuorossa toimivan startin hankinta. Jos se ei auta, niin sitten pitää palata taas mm. nokkien ajoituksen kimppuun.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 10.7.2015 11:26

Nokat voi olla 1hampaan pielessä. 2 hammasta ja venat ottaa mäntiin kiinni. Ja 1 hampaan heitolla kone käy ja kukkuu.

beg
-
Viestit: 28
Liittynyt: 10.8.2014 22:28

ViestiKirjoittaja beg » 11.7.2015 10:55

Männät ei ota kiinni venttiilileihin, eli uskoisin ajoituksen tulleen lopulta oikein. Luultavasti kyseessä on kipinäongelma, eli kipinää tulee näköjään vasta kun moottori pyörii riittävästi, mitä se ei nyt tee. Kyseessä on siis ensi alkuun starttimoottoriongelma, mikä osoittautui moottorilohkossa olevan startin päätylaakerin kulumaksi. Itse asiassa, laakerin pesäkin on niin kulunut, että uusi laakeri ei auta. Onko jollain tiedossa, että sopiiko paikalle jonkun muun mallin startti, jossa on myös päätylaakeri mukana?

beg
-
Viestit: 28
Liittynyt: 10.8.2014 22:28

ViestiKirjoittaja beg » 11.7.2015 11:42

Netistä olin katsovinani, että Golf V5:n startti olisi sopiva VR6:een. Tuo startti näyttäisi olevan "koko paketti". Nyt pitää vaan selvittää, että missä muussa autossa tuota samaa starttia on käytetty. Tuollaista V5:ttä tuskin löytyy äkkiä purkuautona.

beg
-
Viestit: 28
Liittynyt: 10.8.2014 22:28

ViestiKirjoittaja beg » 11.7.2015 17:40

Nelos-Golfin 1.9 TDi startti tuli viritettyä paikalle kiinnikkeita muokkaamalla ja auto käynnistyi. Muuten kaikki on siis kunnossa, mutta koska tuo startti pitää hammasrattaan vauhtipyörällä käynnistyksen jälkeenkin, on rapina mahtava auton käydessä. En tunne tuollaisen startin sielunelämää, joten miten tuon ylipäätään pitäisi käyttäytyä? Mitoiltaan tuo startti on muuten ok, mutta tosiaan kiinnityksen jako on erilainen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa