Golf mk3 pari kysymystä
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk3 pari kysymystä
Moro. Ostin tuossa golffin ensimmäiseksi autokseni ja muutama asia nyt mietityttää.
-Kuuluuko digitaalisten näyttöjen mittaristossa olla kokoajan päällä? Eli siis vaikka avaimet on irti virtalukosta?
-Onko tuo golffi CL vai GT? Perässä lukee golf gt, on ainakin korin väriset puskurit, jonkun verran perus golffia matalampi,kone on 1.8. Otteessa lukee golf cl. Mitä eroa gt:llä on tavalliseen golffiin?
-Mistä voisi johtua vilkkujen reistailu? Vasemmalle pelaa normaalisti, mutta oikealle vilkuttaa paljon nopeammin. Joskus lakkaa kokonaan vilkkumasta, mutta pelaa taas kun hätävilkkuja käyttää päällä.
-Vänkärin puolen etuovesta puuttuu lukkopesä. Kaikki muut ovet menee keskuslukossa lukkoon paitsi kyseinen ovi. Riittääkö jos tilaan vaan uuden lukkopesän siihen?
-Tuulilasi pitää vaihtaa katsastukseen. Minkälainen homma on ja saako mistään Oulun tai Rovaniemen alueelta ostettua pelkkää lasia, eli itse asentaisin? Katselin niin oli vain paikkoja joissa vaihtavat paikanpäällä lasin, mutta se ei onnistu koska autoa en saa vietyä paikanpäälle.
Siinä nyt pari kysymystä, kiitos vastauksista jo etukäteen.
-Kuuluuko digitaalisten näyttöjen mittaristossa olla kokoajan päällä? Eli siis vaikka avaimet on irti virtalukosta?
-Onko tuo golffi CL vai GT? Perässä lukee golf gt, on ainakin korin väriset puskurit, jonkun verran perus golffia matalampi,kone on 1.8. Otteessa lukee golf cl. Mitä eroa gt:llä on tavalliseen golffiin?
-Mistä voisi johtua vilkkujen reistailu? Vasemmalle pelaa normaalisti, mutta oikealle vilkuttaa paljon nopeammin. Joskus lakkaa kokonaan vilkkumasta, mutta pelaa taas kun hätävilkkuja käyttää päällä.
-Vänkärin puolen etuovesta puuttuu lukkopesä. Kaikki muut ovet menee keskuslukossa lukkoon paitsi kyseinen ovi. Riittääkö jos tilaan vaan uuden lukkopesän siihen?
-Tuulilasi pitää vaihtaa katsastukseen. Minkälainen homma on ja saako mistään Oulun tai Rovaniemen alueelta ostettua pelkkää lasia, eli itse asentaisin? Katselin niin oli vain paikkoja joissa vaihtavat paikanpäällä lasin, mutta se ei onnistu koska autoa en saa vietyä paikanpäälle.
Siinä nyt pari kysymystä, kiitos vastauksista jo etukäteen.
-Kuuluuko digitaalisten näyttöjen mittaristossa olla kokoajan päällä? Eli siis vaikka avaimet on irti virtalukosta?
Kuuluu.
Mitä eroa gt:llä on tavalliseen golffiin?
Autowiki vastaa Helpoin tarkistaa onko takana levyt(=GT) vai ei(=CL).
-Mistä voisi johtua vilkkujen reistailu?
Vilkku palanut oikealta puolen?
Toki voi vilkkukatkaisijakin olla tiensä päässä.
Riittääkö jos tilaan vaan uuden lukkopesän siihen?
Kannattaahan siihen lukkopesä laittaa mutta ei se sitä keskuslukkoa korjaa.
Minkälainen homma on ja saako mistään Oulun tai Rovaniemen alueelta ostettua pelkkää lasia, eli itse asentaisin?
Itse vaihdatin just keväällä Ventoon Oulussa Tuulilasi1:ssä lasin, edullinen oli. Jos auto ei kilvissä tai katsastamaton niin siirto siirtokilvillä onnistuu.
Eiköhän sieltä myös tarvittaessa lasin saa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mallitarrasta pitäs löytyä mallitarkenne.
Meneekö tuossa mallissa kuskin ovi lukkoon apukuskin ovesta? Eli onko kuskin ovessa ollenkaan "ovimoottoria"?
Edit: Kappas vaan, mennään opettelemaan tota sisälukutaitoa...
Meneekö tuossa mallissa kuskin ovi lukkoon apukuskin ovesta? Eli onko kuskin ovessa ollenkaan "ovimoottoria"?
Edit: Kappas vaan, mennään opettelemaan tota sisälukutaitoa...
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 17.6.2015 21:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikähän nyt tuli golffiin kun ei enää käynnisty? Eilen lähti ihan hyvin käyntiin, mutta ei pelannut kunnolla. Nopeasti kun kaasua painoi niin pienen booaamisen jälkeen vasta nosti kierroksia. Nyt kun kokeilin niin aluksi teki samaa mutta sitten sammutin ja enää ei lähde kuin ihan satunnaisesti käyntiin. Tuntuu että lämpeni kovasti sillon kun käyntiin lähti, oli ehkä noin 5-10min käynnissä ja lämmöt oli melkeen 90 astetta. Onko normaalia? Golffi on seisonut aika kauan ennenkuin tuli minulle, voiko johtua vanhasta bensasta? Siellä ei kyllä ollut paljoa sitä pensaa, ja laitoin aika paljon lisää että voiko se pieni määrä vaikuttaa jos on vanhaa? Voiko joku johto olla irti, kun vasta tein kytkinremontin niin voi olla että joku piuha jäi laittamatta.
Voiko tuon ikäinen (-96) olla niin viisas
Ei ole. Laatikossa on silti hyvä olla riittävä määrä öljyä.
Muutama kolmosissa tavattuja yleisiä vikoja:
- viallinen polttoainepumppu (surahtaako pumppu kun kääntää virrat päälle?)
- viallinen moottorin lämpöanturi
- viallinen jakajan hall-anturi
- viallinen ajonesto
Noista suurimman osan saisi suljettua pois vikakoodit lukemalla.
Siis se öljyvalo palaa. Koko ajan vaikka olisi käynnissä, koska vaihdoin öljyt ja jäi muutama desi uupumaan.
Miltä se pumppu kuulostaa kun surahtaa? Kyllä siinä kaiken maailman ääniä kuuluu kun avaimesta kääntää mutta takaa ei kyllä kuulu mitään, eikö se pumppu ole takana?
Miten niitä vikakoodeja luetaan?
Miltä se pumppu kuulostaa kun surahtaa? Kyllä siinä kaiken maailman ääniä kuuluu kun avaimesta kääntää mutta takaa ei kyllä kuulu mitään, eikö se pumppu ole takana?
Miten niitä vikakoodeja luetaan?
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Viestin aihe: Öljyvalo vilkkuu ja summeri huutaa
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=129205&sid=fb2ba73525f5f82753e47e8795dbcb38
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=129205&sid=fb2ba73525f5f82753e47e8795dbcb38
Liekö pulmat jo ratkenneet, mutta vielä siitä laatikon öljyntäyttökorkista. Ettei vaan olisi kyseessä vauhtipyörän asennon tihrustusreikä? Siitä jos menet lorauttamaan öljyä niin saat todnäk. kytkimen entiseksi.
Muistaakseni siinä on päällä noin 2 töpseliä, toinen kai nopeusmittarille ja toinen peruutusvaloille. Laatikon öljylle ei ole erillistä täyttöaukkoa, ainoastaan päädyssä oleva saakelin isolla kannalla oleva kuuskulmakorkki. Sieltä se lisätään, poistetaan ja tarkistetaan katsomalla, että öljyn määrä tasaisella yltää kierteiden tasolle.
Ainiin. Omat kunnossa olevat kolmoset ovat köhineet jos akunkenkä on ollut irti. Ilmeisesti kone opiskelee lambda-arvot muistiinsa, jotta katti ei hajoa. Jostain luin joskus että 10min tyhjäkäynti korjaisi asian. Kyllä se aikansa ajelemallakin asettui.
Muistaakseni siinä on päällä noin 2 töpseliä, toinen kai nopeusmittarille ja toinen peruutusvaloille. Laatikon öljylle ei ole erillistä täyttöaukkoa, ainoastaan päädyssä oleva saakelin isolla kannalla oleva kuuskulmakorkki. Sieltä se lisätään, poistetaan ja tarkistetaan katsomalla, että öljyn määrä tasaisella yltää kierteiden tasolle.
Ainiin. Omat kunnossa olevat kolmoset ovat köhineet jos akunkenkä on ollut irti. Ilmeisesti kone opiskelee lambda-arvot muistiinsa, jotta katti ei hajoa. Jostain luin joskus että 10min tyhjäkäynti korjaisi asian. Kyllä se aikansa ajelemallakin asettui.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei sekään kuulosta oikealta. Vaihteistoa tuntematta, mutta veikkaamalla 020-tyyppiä, täyttöproppu osoittaa suoraan vasemmalle pyöränkotelossa.
Toi vois olla aika lähellä.
Toi vois olla aika lähellä.
Jormalainen puhuu samasta lootasta kuin minä, ilmeisesti 020. Vaihteensiirto vivuilla ja kytkin vaijerilla. Pultteja 1kpl ja se sijaitsee tosiaan laatikon ulkopäässä, vas. etupyörän takana ja sen kannen vieressä mistä kytkimen kynsi, painelaakeri ja irrotustanko sijaitsevat. Tämä taisi olla jo selvillä mutta sanon silti :)
-
- -
- Viestit: 133
- Liittynyt: 27.2.2012 10:37
Tämä ei pahalla, mutta kannattaa käydä hakemassa korjausopas. Siitä on helppo kurkkia moniin asioihin ohjeita.
Sitten miksi siellä öljyvalot tuikkiii johtuu todennäköisimmin perus VAG ongelmasta.
Vaihda Öljynpaine anturi/anturit, yksi on ainakin siinä öljynsuodatinjalan kyljessä, sellainen yksinapainen liitin siinä vain. Katsot että tulee oikean värinen sitten tilalle. Nuo tuppaa ajanmyötä vuotamaan läpi ja antamaan muutenkin herjoja.
Ja kuten aiemmin mainittu, käynnistysmis vaivat monesti näissä ovat olleet juurikin vedenlämpöanturin ongelmia.
Hyväpuoli sitten näiden antureissa on se että lauantaipussikin maksaa enemmän.
Sitten miksi siellä öljyvalot tuikkiii johtuu todennäköisimmin perus VAG ongelmasta.
Vaihda Öljynpaine anturi/anturit, yksi on ainakin siinä öljynsuodatinjalan kyljessä, sellainen yksinapainen liitin siinä vain. Katsot että tulee oikean värinen sitten tilalle. Nuo tuppaa ajanmyötä vuotamaan läpi ja antamaan muutenkin herjoja.
Ja kuten aiemmin mainittu, käynnistysmis vaivat monesti näissä ovat olleet juurikin vedenlämpöanturin ongelmia.
Hyväpuoli sitten näiden antureissa on se että lauantaipussikin maksaa enemmän.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa