Moi.
Nyt olisi visainen kysymys teille viisaille; mitä eroa on 1.4 CGGB ja 1.4 CGGA moottoreiden välillä?
Vaimon autosta Polo 2010 1.4 63kw meni jako sekaisin laturinhihnavaurion takia ja uutta moottoria pitäisi nyt sovittaa tilalle.
Tarjolla olisi 2010 Golffin CGGA moottori, kun alkuperäisen moottorin koodi on CGGB.
Hevosvoimissa näyttäisi olevan 5 hp ero, mutta muuten se varmaankin sopii laatikon jatkeeksi.
Mitkähän osat ovat erilaisia, jollainhan tuo 5 hp ero on saatu aikaan??
Mutta voinko huoletta tilata CGGA:n CGGB:n tilalle??
Tänks.
Sami
Hep!! CGGB vs. CGGA; mitä eroa??
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joo. Päädyin tilaamaan CGGB moottorin tuohon vaimon Poloon. On siis täysin samalla moottorikoodilla kuin vanhakin. Eipä tule sitten mitään sopivuusongelmia.
Hajonneen moottorin saa vielä korjattua, kyllä. Olen purkanut sen osiin ja kartoittanut vauriot. Nyt ei vaan aika riitä sen isompaan remontointiin, niin päädyin asentamaan vaihtomoottorin. Korjaillaan sitten syssymmällä tuo vanha kuntoon.
Tosiaan apulaitehihnavaurio johti lopulta jaon sekaantumiseen ja kaikki pakoventtiilit menivät solmuun.
Tässä autossahan ei ole mitään pohjamuovia, joten epäilen, että sopiva kivi, mursketta etc, on lentänyt apulaitehihnan ja jonkin hihnapyörän väliin ja halkaissut tai vaurioittanut hihnan. Jossain vaiheessa sitten hihna oli antautunut ja pääosin kietounut kampiakselin hihnapyörän ympärille. Siitä sitten ohuimmat suikaleet menneet muovisen suojan välistä jakohihnan ja kampiakselin jakopyörän väliin ja jako hypännyt. Jakohihna (t) itsessään olivat ehjiä.
Nyt kun vaihdan tuon toisen moottorin tilalle, niin teen samalla koko moottoritilan peittavän pohjapanssarin.
Hajonneen moottorin saa vielä korjattua, kyllä. Olen purkanut sen osiin ja kartoittanut vauriot. Nyt ei vaan aika riitä sen isompaan remontointiin, niin päädyin asentamaan vaihtomoottorin. Korjaillaan sitten syssymmällä tuo vanha kuntoon.
Tosiaan apulaitehihnavaurio johti lopulta jaon sekaantumiseen ja kaikki pakoventtiilit menivät solmuun.
Tässä autossahan ei ole mitään pohjamuovia, joten epäilen, että sopiva kivi, mursketta etc, on lentänyt apulaitehihnan ja jonkin hihnapyörän väliin ja halkaissut tai vaurioittanut hihnan. Jossain vaiheessa sitten hihna oli antautunut ja pääosin kietounut kampiakselin hihnapyörän ympärille. Siitä sitten ohuimmat suikaleet menneet muovisen suojan välistä jakohihnan ja kampiakselin jakopyörän väliin ja jako hypännyt. Jakohihna (t) itsessään olivat ehjiä.
Nyt kun vaihdan tuon toisen moottorin tilalle, niin teen samalla koko moottoritilan peittavän pohjapanssarin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 53 vierailijaa