Hep!! CGGB vs. CGGA; mitä eroa??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

samboman
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 26.9.2005 21:31

Hep!! CGGB vs. CGGA; mitä eroa??

ViestiKirjoittaja samboman » 16.6.2015 7:12

Moi.

Nyt olisi visainen kysymys teille viisaille; mitä eroa on 1.4 CGGB ja 1.4 CGGA moottoreiden välillä?

Vaimon autosta Polo 2010 1.4 63kw meni jako sekaisin laturinhihnavaurion takia ja uutta moottoria pitäisi nyt sovittaa tilalle.

Tarjolla olisi 2010 Golffin CGGA moottori, kun alkuperäisen moottorin koodi on CGGB.
Hevosvoimissa näyttäisi olevan 5 hp ero, mutta muuten se varmaankin sopii laatikon jatkeeksi.

Mitkähän osat ovat erilaisia, jollainhan tuo 5 hp ero on saatu aikaan??

Mutta voinko huoletta tilata CGGA:n CGGB:n tilalle??

Tänks.

Sami

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 16.6.2015 11:17

Noita moottoreita ei ole käytetty molemmissa koreissa.

Ensiks tulee mieleen että siinä menee moottorinohjauksen myötä uusiksi ajonesto ja mallisarjaan kuulumattoman moottorin ajoneston ohjelmointiin ei liike luultavasti lähde.

Moottori meni sitten korjauksen tuolle puolen?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 16.6.2015 12:27

jako sekaisin laturinhihnavaurion takia

Mielenkiinnosta, mitenkäs tälläinen tapahtuu?

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 16.6.2015 15:01

^juuri ko. moottorista ei kyseistä kokemusta, mutta muutamassa vanhemmassa rikkoontunut laturinhihna syltännyt jakopäänkotelon puoleiselle hihnapyörälle ja akselille aiheuttaen siinä ohessa jakopäähihnan vaurion. :(

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 16.6.2015 19:44

Veikkaisin koneen itsessään olevan sama. Ohjelmalla nykyään erot yleensä tehdään. Nykyään kun on noi nelikirjaimiset moottorintunnukset, niin viimeinen kertoo tehon ja kolme ekaa moottorin.

Jos se on samannäköinen, niin kyllä se toisenkin auton kanssa pelittää.

samboman
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 26.9.2005 21:31

ViestiKirjoittaja samboman » 21.6.2015 16:56

Joo. Päädyin tilaamaan CGGB moottorin tuohon vaimon Poloon. On siis täysin samalla moottorikoodilla kuin vanhakin. Eipä tule sitten mitään sopivuusongelmia.

Hajonneen moottorin saa vielä korjattua, kyllä. Olen purkanut sen osiin ja kartoittanut vauriot. Nyt ei vaan aika riitä sen isompaan remontointiin, niin päädyin asentamaan vaihtomoottorin. Korjaillaan sitten syssymmällä tuo vanha kuntoon.

Tosiaan apulaitehihnavaurio johti lopulta jaon sekaantumiseen ja kaikki pakoventtiilit menivät solmuun.
Tässä autossahan ei ole mitään pohjamuovia, joten epäilen, että sopiva kivi, mursketta etc, on lentänyt apulaitehihnan ja jonkin hihnapyörän väliin ja halkaissut tai vaurioittanut hihnan. Jossain vaiheessa sitten hihna oli antautunut ja pääosin kietounut kampiakselin hihnapyörän ympärille. Siitä sitten ohuimmat suikaleet menneet muovisen suojan välistä jakohihnan ja kampiakselin jakopyörän väliin ja jako hypännyt. Jakohihna (t) itsessään olivat ehjiä.

Nyt kun vaihdan tuon toisen moottorin tilalle, niin teen samalla koko moottoritilan peittavän pohjapanssarin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa