G2 16v PL ke-jetronic lambda?/seos ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

_jomppa_
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.12.2009 13:44

G2 16v PL ke-jetronic lambda?/seos ongelma

ViestiKirjoittaja _jomppa_ » 12.5.2015 15:21

Projekti joka on ollut mulla jo vuosia odottamassa inspiraatiota ja nyt sain sen kasattua käyntikuntoiseksi. Ongelmana seokset, pakokaasu haisee bensalle ja käy huonosti, kuulostais tukehtuvan.
Golf siis alkuperäinen 1.8gti 16v KR loppuvuosi -89. Lambda autossa on, mutta ei kattia. ruisku käsittääkseni ke-jetronic, määränjakajassa sähköinen paineensäätö.
Kysymys kuuluukin, että pitääkö tässä olla kolme johtoinen lamda-anturi? tällä hetkellä paikallaan yksi johtoinen, jossa hupulla suojattu abikoliitin ja tulipellissä sen näkoinen liitin, että siihen menisi kolme johtoisen anturin liitin pariksi. Millään ei viitsisi satasen anturia ostaa kokeilumielessä.
Viimeksi muokannut _jomppa_, 12.5.2015 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 12.5.2015 17:20

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö KR ole ilman lambdaa? Itellä kun oli KR-moottorissa samanlaisia ongelmia, niin ratkesi sytytyksen tarkistuksella/ säädöllä, sekä seoksen ilmaruuvin säädöllä(joku oli joskus ruuvannut ihan metsään) pakokaasumittarin ollessa kytkettynä autoon.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.5.2015 17:27

Jos tossa menee sähköä määränjakajaan niin on happitunnistin. Sitten kun lisätään katti ni moottori on PL?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 12.5.2015 17:42

Mun ymmärryksen mukaan KR:ssä on aina K-jetronic ja PL:ssä lambdasäätöinen KE-jetronic

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.5.2015 17:44

Eikö PL:n yhteydessä myös aina ole katti?

E: Jos kuvahakuun voi luottaa, niin kaikki tuntus näyttävän sen osanumerolla kolmijohtoista tunnistinta.

_jomppa_
-
Viestit: 57
Liittynyt: 20.12.2009 13:44

ViestiKirjoittaja _jomppa_ » 12.5.2015 17:53

Aloin epäillä itsekin tuota moottorin tyyppiä ja siellähän se luki PL lohkossa, kun tarpeeksi puhdisti. Takakontin lätkässä lukee KR , joten tekniikka on vaihdettu jossain kohtaa. selventänee jonki verran pakkaa. Uskoisin että kuuluu olla 3johtoinen anturi, kun paineensäätimeltä tulee johdot tulipeltiin lambdan abikoliittittimen viereen. Kori ei ole vähäpäästöinen, niin kaiketi katti puuttuu siitä syystä.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 12.5.2015 19:04

KR konetta on saanut k-jetillä lambdasäädöllä ja katilla. Ei varmaankaan tosin ole suomeen tuotu.

Anssi
-
Viestit: 88
Liittynyt: 27.12.2005 21:26

ViestiKirjoittaja Anssi » 13.5.2015 22:00

http://www.cpp.edu/~bvnorum/cars/WSP-521-124-00.pdf
Tuolta löytyy ihan hyödyllistä tietoa KE-jetronicin testaamiseen (tunnetaan nimellä CIS-E rapakon takana). Ei välttämättä ihan kaikki yksityiskohdat täsmää autoosi, mutta pääperiaatteet samat.

On siinä muutakin vialla kuin pelkkä lambda. Kyllä sen pitäisi kunnossa ollessaan käydä ihan hyvin ilman lambdaakin, vaikka rikkaalla toki silloin käykin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa