G-Lader "spiraali" kulunut?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

G-Lader "spiraali" kulunut?

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 8.4.2015 18:10

Tänään se vihdoin alkoi. Laturin kääntö pitkittäin.
Kuva

No ei... Ahtimen huolto. Ja ainakin omaan silmään näyttää että huolto olisi ajankohtainen tai jopa myöhäistä. Vai mitä kokeneemmat G-Lader-huoltajat sanoo?
Kuva
Ei se puhki ole mutta aika ohut tuo spiraalin reuna.

Kuva

Näyttääkö normaalilta vai onko tuon huolto jo myöhäistä?

Sitten kasausvinkkejä? Mitä rasvoja mihinkäkin ja liimataanko tiivisteliimalla tai jollain kuoret kiinni?

_Wisse_
-
Viestit: 211
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 9.4.2015 10:13

Huh. Onpa kapeaksi mennyt tiivisteuran ulkoseinämä varsinkin kun vertaa tuohon toisen puolen kulumattomaan. Itsellä oli joskus sisempi tiivisteen pää "hakannut" reitin ulos spiraalista. En itse ehkä kasaisi, hyllyyn kaikki 3osaa koristeeksi.
(Olisi tiedoss Eaton M45 valmiilla kiinnitysraudoilla G-ahtimen tilalle, nakkaa yv:tä jos kiinnostaa)

Edit: Onko nuo öljyjäämät ahtimessa ihan harmaat? Vai näyttääkö vaan siltä?

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 9.4.2015 12:39

Öljyjäämät oli aika harmaata. Varmaan tuosta spiraalista kulunutta..

Pidän Rallyen suht orkkiksena joten en taida viitsiä Eatonia sinne soveltamaan.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 9.4.2015 13:37

Kannattaa kysästä mdcomprex.fi :stä että mitä mieltä se tuosta on. Siellä on kuitenkin noita ahtimia auottu aika reilusti ja melkovarmaan paras tietämys asiasta suomessa.
Sitäkautta saa varmaan tarvittaessa osia jos tuosta jotain on uusittava.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 9.4.2015 18:37

Soittelin. Onhan tuo aika kulunut, mutta ei auta kuin kasaan vaan uusilla tiivisteillä. Kaikki muut vaihtoehdot maksaa niin pirusti. Tuo ei ole siis hinkkaamalla kulunut laakerin välyksen takia ulkoreunalta vaan luultavasti hiekkapöly päässyt paskojen ilmanputsareiden läpi tuon kuluttamaan ja sen tiivisteen ura on kulunut väljäksi.

Kasaan vaan ja toivotaan pitkää ikää ja kovia paineita..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.4.2015 18:49

Kyllähän tässä jännittää alkaa aukomaan tuota omaa "lahjaa" mitä sieltä löytyy kun katsellut tässä nuita avattujen ahtimien kuvia. =D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.4.2015 20:15

Oma lahja tuli avattua.
Mitä seurakunta on mieltä?
Kuva
Kuva Kuva KuvaKuva

A) spiraali vaihtoon
B) joku pystyy korjaa
C) Tiivisteet paikalleen ja toivotaan parasta

Kaikki muut tiivisteet oli omaan silmään hyvän näköiset ja ehyet paitsi tuon yhden.

Oisko tuo joskus huollettu kun "48954" numerosarja raapustettu tuonne keskiakseliin.

Mandeprkl
-
Viestit: 567
Liittynyt: 29.10.2008 20:23

ViestiKirjoittaja Mandeprkl » 23.4.2015 20:24

Ohhoh! Ei tuo mun laaderi niin paha ollutkaan.. :O Onko tuo ahdin ollut sulla käytössä? Paljonko on ahtanut ja kuinka on toiminut kun on tuon näköinen? Katselin jostain että löytyisi billetti-spiraalia ulkomailta joka oli muka parempi ja halvempi.

http://www.onlychargeddubs.co.uk/produc ... lader.html

http://www.bahnbrenner.com/vw_audi/prod ... t_dispacer

http://www.maxrpm.de/G60-Racing-displacer-NEW

Tuo billetti on varmaan halvin mahdollinen jos ei uskalla käytettyä ostaa:
http://www.maxrpm.de/Displacer-used-for ... ut-damages

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.4.2015 20:30

Ei tossa muuta vaihtoehtoa ole kuin osaa vaihtoon. Jos tuo tiivisteuran reuna olisi rikki esim hiukan alkupäästä, niin silloin siihen voisi iskeä päätytapin ja hieman lyhentää tiivistettä, mutta tuota ei korjaa enää mitenkään.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 23.4.2015 21:14

Onko tuo ahdin ollut sulla käytössä?

Ei ole. Auton ostin konerikkoisena. Sitä tässä elvytellään pikkuhiljaa.

Hintoja ku katseli niin uskon että mahdollisimman käytetty tulee kysymykseen. =D

Saa tarjota.

Edittiä:
Erinäköisten yhteydenottojen ja nukutun yön jälkeen todennäköinen resepti tulee olemaan käytetty spiraali,spiraalin laakeri,uudet apexit,stefat ja hihna.
Muut laakerit vaikuttaisi olevan vaihdettu jossain vaiheessa jäljistä päätellen joten ne saavat jäädä.
Edes kohtuullinen hinta tulisi remontille ettei aivan autoa enempää maksa.

E2:eBaysta lähti tulee koko ahdin. Jos sais leivottua yhden toimivan edes.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa