Passat 3B 1.8T vuotaa öljyä, kansipahvi?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Ron_i
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.12.2010 21:35

Passat 3B 1.8T vuotaa öljyä, kansipahvi?

ViestiKirjoittaja Ron_i » 9.1.2015 14:04

En äkkiseltään löytäny vastaavaa topiccia joten tekasen uuden.
Eli passatti vuotaa öljyä aika runsaalla kädellä, litran saa vähintään kuukaudesssa lisätä, ja öljy näyttäis tulevan kannen ja lohkon välistä siitä kulmasta missä on öljyn paluukanava (vasen etukulma edestä päin katsottuna), onko mahdollista että kansipahvi olis siitä kulmasta jotenkin pettäny ja öljy vuotaa sieltä? Ja kone on vähän vajaa 350 tuhatta ajettu, eli pikkuhiljaa sisäänajettu :D ei viittis ihan ruveta mututuntumalla kansipahvia vaihtamaan vaikka hyvää varmaan tekis sekin vaihtaa näillä kilometreillä.

Mikaell
-
Viestit: 131
Liittynyt: 28.4.2014 23:28

ViestiKirjoittaja Mikaell » 9.1.2015 14:20

Oletko muita oireita huomannut autossa?
Savutusta, jäähdytysnesteen katoamista tms?

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 10.1.2015 7:27

Jättääkö alleen lätäkköä? Jos litran vuotaa muualta kuin pakoputkesta, niin kyllä merkkaa reviiriä jo todella tehokkaasti. Paitsi jos kuukaudessa tulee esim. 20000km mittariin.

Ron_i
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.12.2010 21:35

ViestiKirjoittaja Ron_i » 11.1.2015 12:29

ei ole muita oireita tähän liittyen, rajua nykimistä yläkierroksilla kiihdyttäessä kyllä mutta vanha vika. Ei vuoda jäähdytinnestettä, ja kyllä jättää aikalailla lätäkköä alle, vaikka autossa on pohjapanssari. Ja lisättäköön että ei vuoda muutakun käydessä, jos ei käynnissä ei ainakaan näy että vuotais hirveesti.

korker0
-
Viestit: 14
Liittynyt: 6.12.2014 20:02

ViestiKirjoittaja korker0 » 12.1.2015 20:54

Mulla samaa, käynnissä ei vuoda, tai ainakaan vielä huomannut.
Käynnistämättä ollut nyt 1kk, ja lätäkkö on alla. Ei kovin iso, mutta pistää mietityttämään. Oisko kampiakselin stefa, vai vuotaako näissä öljyä pohjasta? Koneen kylessäkin näytti olevan öljyä.
Mitä kamnattaa ekana tutkia?
AEB kyseesaä.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 12.1.2015 21:12

Oisko se perus huohutusputki imusarjan alta menny huonoks. Ihan tyyppivika tuon ikäisissä, kannattaa tarkistaa.
Eli tuommoinen : http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... uct_id=404
Öljynsuodattimen jalka?
Hakua käyttämällä löytyy aiheesta kyllä tietoa, mm : http://www.blauparts.com/vw/vw_oil_leak ... eaks.shtml

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 12.1.2015 21:43

Vanhoja museo romujahan nämä. Vuotaa voi ihan mistä vaan, ei taida omissa autoissa olla ollut yhtään tiivistettä vuotamatta jos lasketaan yhteensä kaikkien vuodot (muutakuin kansitiiviste ei ole ikinä vuotanut). Moottorin huolellinen pesu, ja vielä sitten liuotin/vesipesun jälkeen bräkleen/yms spraylla kaikki öljynjämät pois. Ajo kuumaksi ja kattoo missä on tuoretta öljyä.

Venttiilikoppa on vanhemmiten erittäin todennäköinen vuotopaikka, taikka jos joku on joskus sen avannut/vaihtanut tiivisteen. Se tarvitsee nokkapukkien kulmakohtiin silikonitipat, muuten vuotaa. Vuoto on helposti sopivasti jakopään kopan takaata, ja äkkiä katottuna voi vaikuttaa että kannentiivistekkin vuotaa.

Huohotus tosiaan ei kestä ikuisesti, kyllä se +10v alkaa oleen sellainen aika että uudet palikat saa laittaa.

Ron_i
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.12.2010 21:35

ViestiKirjoittaja Ron_i » 25.1.2015 12:15

Ite viime talvena ton huohottimen muoviputki vaihtanu, rikki oli, huomasin eilen että öljyä valuu jonkin verran myös suodattimen jalan päälle, ei siis tule suodattimen välistä vaan jostain vähän ylempää, ja mulla vuotaa käynnissä, jos ei oo käynnissä ei vuoda juurikaan. Ja AEB kone myös kyseessä. Venttiilin kopan tiiviste vaihdettu ja silikonia laitettu autonasentaja kaverin vinkistä juurikin noihin mistä mainitsit. EDIT: joku öljyn lauhdutin ilmeisesti minkä välistä vähän vuotaa, onkohan minkälainen tiiviste vai voiko se sieltä edes vuotaa ?

Irwi Kaikkonen
-
Viestit: 65
Liittynyt: 19.1.2007 23:39

ViestiKirjoittaja Irwi Kaikkonen » 26.1.2015 21:37

Tyypilliset öljynvuotopaikat ovat juuri venttiilikopan tiiviste ja öljynlauhduttimen jalka. Venttiilikopan tiiviste on työläs saada pitämään, kannattaa tutkia se ympäriinsä, jos yhä vuotaisi. Öljynlauhduttimen vuoto on yleensä O-renkaan pettämisen aiheuttama.
O-renkaan saa marmoritiskiltä.
Kuva osasta

Ron_i
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.12.2010 21:35

ViestiKirjoittaja Ron_i » 4.5.2015 12:24

Päivitystä tilanteeseen: kansipahvin vaihdettu sekä öljyn jäähdyttimen tiiviste vaihdettu reilu viikko sitten, ei vaikutusta öljuvuotoon. Muita vaihdettua osia: imusarjan alta "z putki" sekä venttiilinkopan tiiviste vaihdettu ja kasattu moottorisilikoonin kanssa. Myös nokan stefat ja ne puoliympyrän muotoiset tiivisteet kannesta vaihdettu. Ja tiputtaa öljyä vieläkin kohtuu paljon kannen ja lohkon välistä turbon puolelta etukulmasta. Tiedä sitten mistä asti valuu siihen mutta siitä vuotaa maahan. Luin jostain että jakoketjun kiristimen alla voisi olla joku tiiviste mikä vuotaa?

Teukka
-
Viestit: 589
Liittynyt: 6.10.2003 17:28

ViestiKirjoittaja Teukka » 4.5.2015 13:07

Joo se tiiviste on suoraan koneen takaosassa. Eli ilmeisesti täysin koneen vastakkaisella puolella vuotoon nähden. Kiristimen rungossa on pieni sormen mentävä kolo josta itselläni tiputtaa. Ei kuulosta nyt tuo vuotopaikalta tässä tapauksessa ja jotain puolikuun tiivisteitä olitkin kai jo vaihtanut?

Ron_i
-
Viestit: 72
Liittynyt: 26.12.2010 21:35

ViestiKirjoittaja Ron_i » 11.5.2015 14:56

Joo alkais olee kaikki tiivisteet lohkon tasosta ylöspäin vaihdettu...

pohjoranta
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 27.3.2016 14:23

Re: Passat 3B 1.8T vuotaa öljyä, kansipahvi?

ViestiKirjoittaja pohjoranta » 27.3.2016 14:27

Moi,

Löytyikö "juurisyytä" tähän probleemiin? Ittellä samanmoista oiretta samassa kiesissä, ollut jo ehkä parisen vuotta. Hiljattain kuitenkin äitynyt siihen malliin, että haisee öljyn käry jo sisällä ja katsastuksessa ovat alkaneet huomauttamaan... pesu+puunaus on ohjelmassa, mutta ensikäden kokemukset kuulisin mielelläni myös.

Kiitokset,
Antti


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa