En äkkiseltään löytäny vastaavaa topiccia joten tekasen uuden.
Eli passatti vuotaa öljyä aika runsaalla kädellä, litran saa vähintään kuukaudesssa lisätä, ja öljy näyttäis tulevan kannen ja lohkon välistä siitä kulmasta missä on öljyn paluukanava (vasen etukulma edestä päin katsottuna), onko mahdollista että kansipahvi olis siitä kulmasta jotenkin pettäny ja öljy vuotaa sieltä? Ja kone on vähän vajaa 350 tuhatta ajettu, eli pikkuhiljaa sisäänajettu :D ei viittis ihan ruveta mututuntumalla kansipahvia vaihtamaan vaikka hyvää varmaan tekis sekin vaihtaa näillä kilometreillä.
Passat 3B 1.8T vuotaa öljyä, kansipahvi?
Valvoja: ffp jäsenet
ei ole muita oireita tähän liittyen, rajua nykimistä yläkierroksilla kiihdyttäessä kyllä mutta vanha vika. Ei vuoda jäähdytinnestettä, ja kyllä jättää aikalailla lätäkköä alle, vaikka autossa on pohjapanssari. Ja lisättäköön että ei vuoda muutakun käydessä, jos ei käynnissä ei ainakaan näy että vuotais hirveesti.
Oisko se perus huohutusputki imusarjan alta menny huonoks. Ihan tyyppivika tuon ikäisissä, kannattaa tarkistaa.
Eli tuommoinen : http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... uct_id=404
Öljynsuodattimen jalka?
Hakua käyttämällä löytyy aiheesta kyllä tietoa, mm : http://www.blauparts.com/vw/vw_oil_leak ... eaks.shtml
Eli tuommoinen : http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... uct_id=404
Öljynsuodattimen jalka?
Hakua käyttämällä löytyy aiheesta kyllä tietoa, mm : http://www.blauparts.com/vw/vw_oil_leak ... eaks.shtml
Vanhoja museo romujahan nämä. Vuotaa voi ihan mistä vaan, ei taida omissa autoissa olla ollut yhtään tiivistettä vuotamatta jos lasketaan yhteensä kaikkien vuodot (muutakuin kansitiiviste ei ole ikinä vuotanut). Moottorin huolellinen pesu, ja vielä sitten liuotin/vesipesun jälkeen bräkleen/yms spraylla kaikki öljynjämät pois. Ajo kuumaksi ja kattoo missä on tuoretta öljyä.
Venttiilikoppa on vanhemmiten erittäin todennäköinen vuotopaikka, taikka jos joku on joskus sen avannut/vaihtanut tiivisteen. Se tarvitsee nokkapukkien kulmakohtiin silikonitipat, muuten vuotaa. Vuoto on helposti sopivasti jakopään kopan takaata, ja äkkiä katottuna voi vaikuttaa että kannentiivistekkin vuotaa.
Huohotus tosiaan ei kestä ikuisesti, kyllä se +10v alkaa oleen sellainen aika että uudet palikat saa laittaa.
Venttiilikoppa on vanhemmiten erittäin todennäköinen vuotopaikka, taikka jos joku on joskus sen avannut/vaihtanut tiivisteen. Se tarvitsee nokkapukkien kulmakohtiin silikonitipat, muuten vuotaa. Vuoto on helposti sopivasti jakopään kopan takaata, ja äkkiä katottuna voi vaikuttaa että kannentiivistekkin vuotaa.
Huohotus tosiaan ei kestä ikuisesti, kyllä se +10v alkaa oleen sellainen aika että uudet palikat saa laittaa.
Ite viime talvena ton huohottimen muoviputki vaihtanu, rikki oli, huomasin eilen että öljyä valuu jonkin verran myös suodattimen jalan päälle, ei siis tule suodattimen välistä vaan jostain vähän ylempää, ja mulla vuotaa käynnissä, jos ei oo käynnissä ei vuoda juurikaan. Ja AEB kone myös kyseessä. Venttiilin kopan tiiviste vaihdettu ja silikonia laitettu autonasentaja kaverin vinkistä juurikin noihin mistä mainitsit. EDIT: joku öljyn lauhdutin ilmeisesti minkä välistä vähän vuotaa, onkohan minkälainen tiiviste vai voiko se sieltä edes vuotaa ?
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.1.2007 23:39
Tyypilliset öljynvuotopaikat ovat juuri venttiilikopan tiiviste ja öljynlauhduttimen jalka. Venttiilikopan tiiviste on työläs saada pitämään, kannattaa tutkia se ympäriinsä, jos yhä vuotaisi. Öljynlauhduttimen vuoto on yleensä O-renkaan pettämisen aiheuttama.
O-renkaan saa marmoritiskiltä.
Kuva osasta
O-renkaan saa marmoritiskiltä.
Kuva osasta
Päivitystä tilanteeseen: kansipahvin vaihdettu sekä öljyn jäähdyttimen tiiviste vaihdettu reilu viikko sitten, ei vaikutusta öljuvuotoon. Muita vaihdettua osia: imusarjan alta "z putki" sekä venttiilinkopan tiiviste vaihdettu ja kasattu moottorisilikoonin kanssa. Myös nokan stefat ja ne puoliympyrän muotoiset tiivisteet kannesta vaihdettu. Ja tiputtaa öljyä vieläkin kohtuu paljon kannen ja lohkon välistä turbon puolelta etukulmasta. Tiedä sitten mistä asti valuu siihen mutta siitä vuotaa maahan. Luin jostain että jakoketjun kiristimen alla voisi olla joku tiiviste mikä vuotaa?
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 27.3.2016 14:23
Re: Passat 3B 1.8T vuotaa öljyä, kansipahvi?
Moi,
Löytyikö "juurisyytä" tähän probleemiin? Ittellä samanmoista oiretta samassa kiesissä, ollut jo ehkä parisen vuotta. Hiljattain kuitenkin äitynyt siihen malliin, että haisee öljyn käry jo sisällä ja katsastuksessa ovat alkaneet huomauttamaan... pesu+puunaus on ohjelmassa, mutta ensikäden kokemukset kuulisin mielelläni myös.
Kiitokset,
Antti
Löytyikö "juurisyytä" tähän probleemiin? Ittellä samanmoista oiretta samassa kiesissä, ollut jo ehkä parisen vuotta. Hiljattain kuitenkin äitynyt siihen malliin, että haisee öljyn käry jo sisällä ja katsastuksessa ovat alkaneet huomauttamaan... pesu+puunaus on ohjelmassa, mutta ensikäden kokemukset kuulisin mielelläni myös.
Kiitokset,
Antti
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa