1.8t 20vt ihmettelyä ja kysymyksiä (vika löydetty)
Valvoja: ffp jäsenet
1.8t 20vt ihmettelyä ja kysymyksiä (vika löydetty)
Vihdoin ja viimein savuja tuli otettua ulos omasta projekti autosta.
Tosiaan ihmetyttää öljynpaine ongelma(?), ei ole millään mittareilla todettu mitään että paljonko siellä todellisuudessa on paineita.
Täydellinen koneremontti tehty vaihdettu kaikki laakerit, männät, veivit, kansi koneistamolta uusilla osilla jne.
Öljysihti putsattu huolella ja uusi o-rengas.
Annoin auton käydä tyhjäkäynnillä 10-15minuuttia ensiksi, ei mitään ongelmia.
Kävi tasaisesti jne, mutta kun tyhjäkäynnillä annoin kierroksia öljyvalo syttyi.
Tämän jälkeen tsekkasin öljyn määrän jne, kaikki ok auto uudestaan tulille ei mitään taaskaan tyhjäkäynnillä > 3t rpm jengaa sama homma.
Toinen kysymys mielestäni nokkien ketjun kiristäjä viallinen niin ääntää selvästi sieltäpäin, kys osaa en vaihtanut remontin yhteydessä kun ei aikasemmin ääntänyt.
Moottori on AMK koodilla ja solenoidilla varustettu kiristäjä kys. kotterossa.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/255416?ajo ... malli=2000
Sopiiko linkin osa vai mistähän mahdan löytää oikenlaisen?
Autona siis Audi S3 1.8T AMK
Tosiaan ihmetyttää öljynpaine ongelma(?), ei ole millään mittareilla todettu mitään että paljonko siellä todellisuudessa on paineita.
Täydellinen koneremontti tehty vaihdettu kaikki laakerit, männät, veivit, kansi koneistamolta uusilla osilla jne.
Öljysihti putsattu huolella ja uusi o-rengas.
Annoin auton käydä tyhjäkäynnillä 10-15minuuttia ensiksi, ei mitään ongelmia.
Kävi tasaisesti jne, mutta kun tyhjäkäynnillä annoin kierroksia öljyvalo syttyi.
Tämän jälkeen tsekkasin öljyn määrän jne, kaikki ok auto uudestaan tulille ei mitään taaskaan tyhjäkäynnillä > 3t rpm jengaa sama homma.
Toinen kysymys mielestäni nokkien ketjun kiristäjä viallinen niin ääntää selvästi sieltäpäin, kys osaa en vaihtanut remontin yhteydessä kun ei aikasemmin ääntänyt.
Moottori on AMK koodilla ja solenoidilla varustettu kiristäjä kys. kotterossa.
http://m.motonet.fi/fi/tuote/255416?ajo ... malli=2000
Sopiiko linkin osa vai mistähän mahdan löytää oikenlaisen?
Autona siis Audi S3 1.8T AMK
Viimeksi muokannut Mikaell, 9.1.2015 14:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Täytyykin lähteä ostoksille mittarin osalta niin saa lukemia ulos paineiden osalta.. Järjenäänellä kun miettii taas niin se mittari olisi ollut ehdoton ekoilla käynnistys kerroilla.
Jos paineet onkin totally kateissa vähän mietityttää ja, että mistä lähteä etsimään ensimmäiseksi.
Millasia lukemia sieltä pitäisi irrota tyhjäkäynnillä jos kaikki ok?
Jos paineet onkin totally kateissa vähän mietityttää ja, että mistä lähteä etsimään ensimmäiseksi.
Millasia lukemia sieltä pitäisi irrota tyhjäkäynnillä jos kaikki ok?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
En ole koskaan aikaisemmin tällä ritsalla onnistunut kys. vikakoodia saamaan vaikka jos jonkinlaista vikaa/käyntihäiriöitä on ollut vuoden varrella.
Mut tosiaan kai sitä huomenna pitäisi taas masentumaan ja ihmettelemään mennä.. Jos sitä öljypumpun puolelta ja sihdistä aloittaisi vaikka molemmat juuri onkin uusittu.. :)
Ideat ja ajatukset ovat tervetulleita!
Mut tosiaan kai sitä huomenna pitäisi taas masentumaan ja ihmettelemään mennä.. Jos sitä öljypumpun puolelta ja sihdistä aloittaisi vaikka molemmat juuri onkin uusittu.. :)
Ideat ja ajatukset ovat tervetulleita!
Tuomakselta hyvä linkki :)
Jos tuo moottori on vartin käyny tyhjää ilman öljynpainetta voikin kampuran ja kannen nokkineen myydä Kuusakoskelle.
Todennäköisimmät syyt öljynpaineen häviämiseen on koneistuksesta tullut paska öljykierrossa, unohtuneet mäntien öljyruiskut, pahasti pieleen mennyt kasaus runko/kk laakeripukeilla, öljypumpussa asennusvirhe.
Ite kun käynnistän täysin läpikäydyn moottorin ekaa kertaa tuijotan öljynpainemittaria lähes neuroottisesti starttaus vaiheessa ja ensimmäiset kilometrit kunnes moottori on pariin kertaan ajettu kuumaks.
Jos tuo moottori on vartin käyny tyhjää ilman öljynpainetta voikin kampuran ja kannen nokkineen myydä Kuusakoskelle.
Todennäköisimmät syyt öljynpaineen häviämiseen on koneistuksesta tullut paska öljykierrossa, unohtuneet mäntien öljyruiskut, pahasti pieleen mennyt kasaus runko/kk laakeripukeilla, öljypumpussa asennusvirhe.
Ite kun käynnistän täysin läpikäydyn moottorin ekaa kertaa tuijotan öljynpainemittaria lähes neuroottisesti starttaus vaiheessa ja ensimmäiset kilometrit kunnes moottori on pariin kertaan ajettu kuumaks.
Noo pelätään pahinta ja toivotaan parasta siitä on aina hyvä lähteä liikenteeseen. :) Siis kyllä siellä öljynpaineita oli, mutta oletusarvoihin verrattaessa huonot..
Tänään ajattelin käydä (jos jaksan) irroittamassa öljypohjan ja tsekata öljypumpun ja sihdin kunnon jos olisi vaikka koko paska tukossa..
Yläkerran puolelle samalla vilkasis ketjun/nokkien kuntoa.
Tänään ajattelin käydä (jos jaksan) irroittamassa öljypohjan ja tsekata öljypumpun ja sihdin kunnon jos olisi vaikka koko paska tukossa..
Yläkerran puolelle samalla vilkasis ketjun/nokkien kuntoa.
Yläkerta tsekattu, kaikki kunnossa ei mitään "hitsaamisen" merkkejä.
Rupesin tuota jakopään hihnaa ihmettelemään..
Kuinka paljon siinä hihnassa pitää olla löysää/välystä?
Meinaan käytännössä saisin sen kiskastua pienellä voimankäytöllä käsin nokkapyörän hampailta pois?
Kuva kun käsillä vähän liikutettu
https://www.dropbox.com/s/ik8q1rxfhrgi6 ... 2.jpg?dl=0
Ilmeisesti n. 90astetta pitäisi taittua hihnan niin olisi oikealla kireydellä?
Täytyy huomenna viellä tsekata tarkemmin
Rupesin tuota jakopään hihnaa ihmettelemään..
Kuinka paljon siinä hihnassa pitää olla löysää/välystä?
Meinaan käytännössä saisin sen kiskastua pienellä voimankäytöllä käsin nokkapyörän hampailta pois?
Kuva kun käsillä vähän liikutettu
https://www.dropbox.com/s/ik8q1rxfhrgi6 ... 2.jpg?dl=0
Ilmeisesti n. 90astetta pitäisi taittua hihnan niin olisi oikealla kireydellä?
Täytyy huomenna viellä tsekata tarkemmin
Itse jotenkin rupeisin kallistumaan ton öljypumpun puoleen..
Katon ne paineet kun löydän sen lappusen jostain remppa housujen taskuta mihin merkkailin..
Voisin tänään oikeastaan käyttää sen pumpun irti, pystyykö siitä toteamaan jotenkin jos on viallinen yksilö? Vai käynkö hakemassa uuden suoraan ja toivotaan että vika oli siinä..
Naurettavan halpa se ainakin oli kun Saksasta tilasin sen vaikka uusi onkin 30eur + 12eur lähetyskulut maksoi suomeen.. "hyvä ja halpa ei yleensä kohtaa."
Katon ne paineet kun löydän sen lappusen jostain remppa housujen taskuta mihin merkkailin..
Voisin tänään oikeastaan käyttää sen pumpun irti, pystyykö siitä toteamaan jotenkin jos on viallinen yksilö? Vai käynkö hakemassa uuden suoraan ja toivotaan että vika oli siinä..
Naurettavan halpa se ainakin oli kun Saksasta tilasin sen vaikka uusi onkin 30eur + 12eur lähetyskulut maksoi suomeen.. "hyvä ja halpa ei yleensä kohtaa."
Jostain kirjasta katot mitat ja mittaat sen pumpun. Hammasvälys ainaki on annettu yleensä. Jos tuota uudempaa pumppua saa ees auki, ei nyt just muista. Kuhan ei ois halpa ja huono :) Uus merkkiosa makso satasen luokkaa, eli ei nekään kalliita ole. Ja onhan siellä imuputken ja pumpun välissä se o-rengas?
Dona
Hyvältä idealta kuullosti ainakin sillon osia hankkiessa "hyvä ja halpa" kun kukkaro huutaa hoosiannaa.. :D
Vaikka nyt kiinalaisten käden taitoon et luotakkaan niin ei vaan haluis uskoo et vino silmä ollu tosiaan silmät ristissä tehtaalla.. :D
Tänään öljypumpun irroitus ja ihmettelyä siis luvassa..:)
Hyvältä idealta kuullosti ainakin sillon osia hankkiessa "hyvä ja halpa" kun kukkaro huutaa hoosiannaa.. :D
Vaikka nyt kiinalaisten käden taitoon et luotakkaan niin ei vaan haluis uskoo et vino silmä ollu tosiaan silmät ristissä tehtaalla.. :D
Tänään öljypumpun irroitus ja ihmettelyä siis luvassa..:)
Tuotaniin poijjaat miepä luulen että tulee jatkossa vältettyä hyvää ja halappaa öljypumppu tuli irrotettua...
Öljypumppu itsessään timmi kum 13v kesäinen neitokainen..
https://www.dropbox.com/s/ff0ofljp91lbn ... 7.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ff0ofljp91lbn ... 7.jpg?dl=0
Sitten kiinalaisen vs audi laatuun
kiina
https://www.dropbox.com/s/na46hy4rsqvq1 ... 7.jpg?dl=0
audi
https://www.dropbox.com/s/uhj7uaesugwj2 ... 5.jpg?dl=0
No ei siellä varmaan ole saatana paineita pahemmin enään kun ratas pyörii saatana tyhjää?!
Ostanko suoraan uuden pumpun vai iskenkö aadolf hitlerin tekemän rattaan pumppuun kiinni?
https://www.dropbox.com/s/n6037wmu4uyqm ... 2.jpg?dl=0
Mitenköhän alakerran kiertokankien ym. kunto? Eikös noi arpn pultit olekkin kerta käyttöisiä? Olisi ihan kiva tietää jos kaput onkin kaikki mahollinen sielläpäinmm.. heh
E: JATKOA TARINAAN
Kaivoin tallin nurkkia ja löysin AIDON alkup. vanhan vw öljypumpun, putsasin sen ja löin kiinni.. Täytyy hakea uusi yksilö jossain vaiheessa MARMORILTA.
Arvatkaapas vaan rupesiko paineita löytymään myllyyn asianmukaisesti..
Eka käynnistys vaihdon jälkeen
https://www.dropbox.com/s/n8jjb1etzcl0v ... 5.jpg?dl=0
Uskon että tässä tapauksessa selvittiin pelkällä säikähdyksellä, ei mielestäni kuulu mitään ylimääräisiä klinöitä tai kolinoita.
Itselleni tuli yllätyksenä roklattaako tosiaan tollanen sachin kiintee vp (7,2kg) noin helvetisti vai tuleeko ääni jostain muualta (öljypumppu skenaarion seurauksia? nokkaketjun kiristin?)
Tiedossa oli että roklaa kyllä, no näillä mennään nyt jonkun aikaa kun hommattu..:D
Kaikkia mahdollisia sivuääniä ja hetkellisiä räpellyksiä löytyy tusinan verran viellä kuvaus hetkellä.
http://youtu.be/tk3qNGGbRoM
Öljypumppu itsessään timmi kum 13v kesäinen neitokainen..
https://www.dropbox.com/s/ff0ofljp91lbn ... 7.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/ff0ofljp91lbn ... 7.jpg?dl=0
Sitten kiinalaisen vs audi laatuun
kiina
https://www.dropbox.com/s/na46hy4rsqvq1 ... 7.jpg?dl=0
audi
https://www.dropbox.com/s/uhj7uaesugwj2 ... 5.jpg?dl=0
No ei siellä varmaan ole saatana paineita pahemmin enään kun ratas pyörii saatana tyhjää?!
Ostanko suoraan uuden pumpun vai iskenkö aadolf hitlerin tekemän rattaan pumppuun kiinni?
https://www.dropbox.com/s/n6037wmu4uyqm ... 2.jpg?dl=0
Mitenköhän alakerran kiertokankien ym. kunto? Eikös noi arpn pultit olekkin kerta käyttöisiä? Olisi ihan kiva tietää jos kaput onkin kaikki mahollinen sielläpäinmm.. heh
E: JATKOA TARINAAN
Kaivoin tallin nurkkia ja löysin AIDON alkup. vanhan vw öljypumpun, putsasin sen ja löin kiinni.. Täytyy hakea uusi yksilö jossain vaiheessa MARMORILTA.
Arvatkaapas vaan rupesiko paineita löytymään myllyyn asianmukaisesti..
Eka käynnistys vaihdon jälkeen
https://www.dropbox.com/s/n8jjb1etzcl0v ... 5.jpg?dl=0
Uskon että tässä tapauksessa selvittiin pelkällä säikähdyksellä, ei mielestäni kuulu mitään ylimääräisiä klinöitä tai kolinoita.
Itselleni tuli yllätyksenä roklattaako tosiaan tollanen sachin kiintee vp (7,2kg) noin helvetisti vai tuleeko ääni jostain muualta (öljypumppu skenaarion seurauksia? nokkaketjun kiristin?)
Tiedossa oli että roklaa kyllä, no näillä mennään nyt jonkun aikaa kun hommattu..:D
Kaikkia mahdollisia sivuääniä ja hetkellisiä räpellyksiä löytyy tusinan verran viellä kuvaus hetkellä.
http://youtu.be/tk3qNGGbRoM
Nojuu kieltämättä aikamoiset soundit antaa tuli itselleni vähän yllätyksenä melun taso, lootakin jo tietysti elämää nähnyt 249tkm verran niin eipä sekään timmein enään ole.
Olisi pitänyt varmaan jonkun kiinteellä vpllä 02m lootalla olevaa käydä kuuntelemassa ennen osto päätöstä.. :)
Youtubesta koitin videoiden perusteella vähän kuunnella mutta eipä niistä todellisuuden kuvaa saa koskaan.
Olisi pitänyt varmaan jonkun kiinteellä vpllä 02m lootalla olevaa käydä kuuntelemassa ennen osto päätöstä.. :)
Youtubesta koitin videoiden perusteella vähän kuunnella mutta eipä niistä todellisuuden kuvaa saa koskaan.
-
- -
- Viestit: 3377
- Liittynyt: 23.7.2003 21:20
Voi niitä aikoja kun juutubea ei ollut vielä keksitty... Omalla korvalla piti arvioida josko vaikka imuventtiili vuotaa :D
No joo, itse piti aikoinaan pari turboa vaihtaa about vuoden välein, ja öljypumppuhan oli kuitenkin viallinen. Ei ainuttakaan öljynpainevaroitusta ennen toisen solmun vaihtoa, sen jälkeen satunnaisesti jarruttaessa.
Febi muistaakseni 109e motonetista.
Moottori oli AEB ja edelliset omistajat käyttäneet longlife -huoltoväliä. Joka todella näkyi moottorin sisällä :/
Paskaisin mylly ikinä, kilsoja alle 170tkm.
No joo, itse piti aikoinaan pari turboa vaihtaa about vuoden välein, ja öljypumppuhan oli kuitenkin viallinen. Ei ainuttakaan öljynpainevaroitusta ennen toisen solmun vaihtoa, sen jälkeen satunnaisesti jarruttaessa.
Febi muistaakseni 109e motonetista.
Moottori oli AEB ja edelliset omistajat käyttäneet longlife -huoltoväliä. Joka todella näkyi moottorin sisällä :/
Paskaisin mylly ikinä, kilsoja alle 170tkm.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa